Parijs-Roubaix bezoeken
Zo krijg ik nog keuzestress
Nog een routetechnisch het beste uitkomt. Rondom Wallers/Arenberg wijkt het minste af van de route richting Limburg en heeft wellicht het voordeel dat we nog ergens (in een volgestampte kroeg?) de finale kunnen zien.
Wat later op de route (le Pont Thibault-Carrefour zeg maar) heeft dan weet de voordelen dat we wat meer tijd hebben om ons te installeren langs het parcours. De reistijd vanaf Compiegne is verwaarloosbaar en er is nog meer afscheiding.

Nog een routetechnisch het beste uitkomt. Rondom Wallers/Arenberg wijkt het minste af van de route richting Limburg en heeft wellicht het voordeel dat we nog ergens (in een volgestampte kroeg?) de finale kunnen zien.
Wat later op de route (le Pont Thibault-Carrefour zeg maar) heeft dan weet de voordelen dat we wat meer tijd hebben om ons te installeren langs het parcours. De reistijd vanaf Compiegne is verwaarloosbaar en er is nog meer afscheiding.
Campagnolo Ultra Dork
We zijn helaas maar van vrijdagavond t/m zondagochtend in Compiegne en zondagavond laat moeten we al weer terug zijn. Nadeeltje van werken in het onderwijs.Dubbeldekker schreef: ↑26 mar 2025 18:44 Nog wat tips aangaande niet fiets gerelateerd: het museum la Piscine in Roubaix zelve is de moeite waard. Alleen al vanwege de prachtige architectuur van het gebouw. Ik weet niet of er dan specifieke tentoonstellingen zijn in jullie interesse gebied maar ik vind de vaste collectie sowieso de moeite waard. En je komt er natuurlijk niet snel even weer een keer dus als de tijd voorradig is zeker doen!
Dan Lens, een inimini nietszeggend plaatsje op 50 minuten rijden van Roubaix heeft een geweldige dependance van het Louvre. Heel veel historische werken en zeker ook middeleeuwse stukken. Misschien iets wat je kan bekoren.
Als de kinderen ook mee gaan: zelfs wat interessante prehistorische geschiedenis.
Maar ik kan me voorstellen dat je programma al overvol is…
Weet niet of het blog van Gerard deze opties ook al benoemd had want ik had het nog niet uit
Anders sorry voor de dubbele informatie.
Veel plezier !
Het overige vermaak zal dus vooral in de directe omgeving van Compiegne moeten zijn en geen halve dag in beslag nemen. Wel bedankt voor de tips, want we komen waarschijnlijk nog wel een keer terug in de buurt van Roubaix.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ga er geen wedstrijd van maken maar Pont Gibus is ook een goede keuze. Wel is het zo - dat zelfs met de recon op donderdag en vrijdag - de brughoofden door fotografen worden geclaimd.
Blogje van Pont Gibus even van iets recentere foto's voorzien
https://parijsroubaix.blogspot.com/2013 ... gibus.html