Snelheid en cadans sensor
De oude 2-in-1 meter van garmin is overleden helaas.
Tijd voor een nieuwe om de data compleet te houden.
Zouden jullie voor de speed/cadans 2 pack van garmin gaan of zijn er redenen om juist voor een ander merk te gaan?
Mijn fietscomputer is een Garmin 830. De nieuwe fiets heeft straks rival van SRAM.
Tijd voor een nieuwe om de data compleet te houden.
Zouden jullie voor de speed/cadans 2 pack van garmin gaan of zijn er redenen om juist voor een ander merk te gaan?
Mijn fietscomputer is een Garmin 830. De nieuwe fiets heeft straks rival van SRAM.
Ik zou zo weer die Magene sensoren van Ali bestellen. Werken prima en kosten de helft. Bovendien zijn ze multifunctioneel: batterij eruit en terug erin verandert de cadansmeter in een snelheidsmeter, en vice versa.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
-
- Forum-lid HC
+1 voor Magene.
99% van de tijd werken die gewoon goed. Ze gaan iets eerder stuk is mijn ervaring, maar voor dat geld kan dat nog wel eens ten opzichte van een Garmin.
99% van de tijd werken die gewoon goed. Ze gaan iets eerder stuk is mijn ervaring, maar voor dat geld kan dat nog wel eens ten opzichte van een Garmin.
-
- Forum-lid
Magene heb ik op 2 fietsen, werken top voor een prima prijs
(al een jaar of 5 in gebruik en doen het nog steeds zoals het hoort)
(al een jaar of 5 in gebruik en doen het nog steeds zoals het hoort)
Mijn garmin snelheidssensor heeft dat bij bruggen.
@TS: je kan een powermeter van sram overwegen bij je nieuwe fiets. Die meet ook cadans
Ik raad aan
Geen snelheidssensor. Dat doet de 830 ook prima zonder.
Voor de cadans raad ik een powermeter aan
Geen snelheidssensor. Dat doet de 830 ook prima zonder.
Voor de cadans raad ik een powermeter aan

Ik heb gier nog wel een losse cadanssensor liggen; tegen verzendkosten te krijg.
Snelheidssensor (feitelijk een afstandsmeter natuurlijk) raad ik wel aan: nauwkeuriger/gelijkmatiger en blijft ook onder lange viaducten en in tunnels werken.
Bij spoorwegovergangen doet mijn Garmin sneldheidssensor ook wel eens raar, maar dat is maar kort.
Snelheidssensor (feitelijk een afstandsmeter natuurlijk) raad ik wel aan: nauwkeuriger/gelijkmatiger en blijft ook onder lange viaducten en in tunnels werken.
Bij spoorwegovergangen doet mijn Garmin sneldheidssensor ook wel eens raar, maar dat is maar kort.
Wat voor verschillen moet ik dan aan denken, die kunnen ontstaan??
Bedoel had er eerder ook eentje, maar nu al tijden zonder zoals Havana ook zegt. Dus wat mis ik?
Je mist niet veel, maar als je in een tunnel (en die hebt je in buitenlanden vaak) rijdt zonder sensor gaat de snelheid, dan slechts gps-gebaseerd, naar nul en de afgelegde weg ook. Als je in een gebied met slechte gps-ontvangst rijdt (tussen hoge bebouwing, bos in de regen) zie ik de snelheid nogal variëren (+/- 5 km/h is niet ongewoon). Is dat alle er en mis je veel? Dat hangt van jou af.
En het "spoorwegartefact": weet niet of dat aan de sensor ligt of aan de Garmin.
En het "spoorwegartefact": weet niet of dat aan de sensor ligt of aan de Garmin.
-
- Forum-lid
Tijden lang Sigma R2 duo gebruikt. Nooit enig issue gehad.
Tegenwoordig tot inkeer gekomen, gebruik gewoon gps voor snelheid en de cadans komt uit mijn assioma power pedals.
Tegenwoordig tot inkeer gekomen, gebruik gewoon gps voor snelheid en de cadans komt uit mijn assioma power pedals.