Join app - ervaringen met training
-
- Forum-lid HC
Ja en vervolgens het viaduct af ga je dan ook opschakelen om maar die 180watt te houden oid.
Het zal best beter zijn. Maar ik keek bij join vooraf hoe de training was en deed het dat na.
Soms stond er 45 minuten duur tot het interval blok, maar na 35 minuten had ik een mooie weg en ik wist dat ik daar goed het blok kon doen.
Nou dan ging het blok na 35 minuten en dan iets lager duur ertussen of ik schoof wat. Ik deed het niet op de minuut nauwkeurig.
Ik denk ook echt dat dit soort dingen niet uitmaken.
Sowieso drie of vier keer per week gestructureerd fietsen levert al veel op, als je dan ook een beetje interval blokje toepast en niet te grijs je duurblokken doet. Heb je een groot deel van de winst al te pakken. Het moet wel leuk blijven.
Kijk als het wat minder weer is, wind grijs bv dan doe ik liever een intensieve kortere training dan een lang rustige. Ik draaide ze dan gewoon om. Ikz ette de drie of vier trainingen voor de week erin en ging de training doen waar ik het meeste zin in had. Het zal niet maximaal zijn, maar zo hield ik het leuk en heb ik er toch heel veel van geleerd
Het zal best beter zijn. Maar ik keek bij join vooraf hoe de training was en deed het dat na.
Soms stond er 45 minuten duur tot het interval blok, maar na 35 minuten had ik een mooie weg en ik wist dat ik daar goed het blok kon doen.
Nou dan ging het blok na 35 minuten en dan iets lager duur ertussen of ik schoof wat. Ik deed het niet op de minuut nauwkeurig.
Ik denk ook echt dat dit soort dingen niet uitmaken.
Sowieso drie of vier keer per week gestructureerd fietsen levert al veel op, als je dan ook een beetje interval blokje toepast en niet te grijs je duurblokken doet. Heb je een groot deel van de winst al te pakken. Het moet wel leuk blijven.
Kijk als het wat minder weer is, wind grijs bv dan doe ik liever een intensieve kortere training dan een lang rustige. Ik draaide ze dan gewoon om. Ikz ette de drie of vier trainingen voor de week erin en ging de training doen waar ik het meeste zin in had. Het zal niet maximaal zijn, maar zo hield ik het leuk en heb ik er toch heel veel van geleerd
-
- Forum-lid
Kun je ook de melding van Join uitzetten dat je niet in de juiste zone zit?7Wattperkg schreef: ↑17 mar 2025 16:14Laten we het semantisch zuiver houden: 'Tempo' = Z3 = 76-90% FTP (Allen&Coggan/Trainingpeaks)![]()
![]()
Dat gezegd hebbende: tip: maak op je Garmin/Wahoo een 'Ronde' schermpje met daarop je 3s, 30s én gemiddelde Ronde vermogen.
Met je gemiddelde vermogen van de ronde/interval kun je best aardig zien of je ongeveer goed 'gemikt' hebt. Vervolgens is het ook een kwestie van oefenen.
Zullen we dan wel de zones van Join aanhouden ipv die van Allen&Coggan om het "semantisch" correct te houden in dit topic van Join!7Wattperkg schreef: ↑17 mar 2025 16:14Laten we het semantisch zuiver houden: 'Tempo' = Z3 = 76-90% FTP (Allen&Coggan/Trainingpeaks)![]()
![]()
Dat gezegd hebbende: tip: maak op je Garmin/Wahoo een 'Ronde' schermpje met daarop je 3s, 30s én gemiddelde Ronde vermogen.
Met je gemiddelde vermogen van de ronde/interval kun je best aardig zien of je ongeveer goed 'gemikt' hebt. Vervolgens is het ook een kwestie van oefenen.
Join gaat uit van 81-90% en daarmee verschilt die zone van Allen&Coggan.
Maar ik geloof niet dat het forum nou zo heel veel nuttiger of gezelliger wordt van jouw en mijn gemierenneuk.
Het zal vast al voorbij zijn gekomen maar volgens mij kun je je zones niet zelf invullen in join.
Ik heb laatst mijn zones laten bepalen en het zou fijn zijn als join die ook gebruikt.
Ik kan mijn vermogenszones helaas niet 1-op-1 gebruiken want mijn uitslag op basis van een ramptest geeft minstens 20% te hoge wattages.
Ik schat dat ik hooguit 7 a 8 minuten op mijn geschatte ftp zou kunnen fietsen ipv de 40 a 45 minuten die je normaal zou verwachten.
De hartslagzones zijn ook beter dan verwacht dus mijn trainingen gaan erg pittig worden ook met een 20% afslag op vermogen.
Ik heb laatst mijn zones laten bepalen en het zou fijn zijn als join die ook gebruikt.
Ik kan mijn vermogenszones helaas niet 1-op-1 gebruiken want mijn uitslag op basis van een ramptest geeft minstens 20% te hoge wattages.
Ik schat dat ik hooguit 7 a 8 minuten op mijn geschatte ftp zou kunnen fietsen ipv de 40 a 45 minuten die je normaal zou verwachten.
De hartslagzones zijn ook beter dan verwacht dus mijn trainingen gaan erg pittig worden ook met een 20% afslag op vermogen.
-
- Forum-lid HC
Mijn ftp wijkt ook best af met een ramptest en dat weet ik ook, dus pas ik hem zelf aan, na 10 jaar met een wattmeter hoef ik die testen niet meer te doen.
Een ftp is voor mij ook geen absoluut getal. Als ik ga klimmen kom ik wel op mijn ramptest score, maar wind mee nerver nooit, daar zit bij mij echt 30 watt verschil in en ik denk bij iedereen zo,n percentage.
Een ftp is voor mij ook geen absoluut getal. Als ik ga klimmen kom ik wel op mijn ramptest score, maar wind mee nerver nooit, daar zit bij mij echt 30 watt verschil in en ik denk bij iedereen zo,n percentage.
In mijn geval is de ftp veel te hoog bepaald. Als ik daarop ga trainen val ik dood van mijn fiets (bij wijze van).
Mijn omslagpunt voor verzuring is wel flink omhoog gegaan qua hartslag.
Vandaag even rustig gecheckt en het lijkt erop dat mijn bepaalde hartslagzones redelijk overeen komen met hoe join deze berekend obv mijn omslagpunt hartslag.
Ftp heb ik geschat op basis van ervaring.
Zojuist eerste training gedaan met mijn nieuwe zelf geschatte ftp en dat lijkt aardig te kloppen.
Hartslagen zaten goed in de beoogde zones van mijn training.
Wordt wel een stukje zwaarder trainen nu ik 12% bij mijn ftp heb geplust.
Maar de sporttest ging uit van 40% hoger..
Mijn omslagpunt voor verzuring is wel flink omhoog gegaan qua hartslag.
Vandaag even rustig gecheckt en het lijkt erop dat mijn bepaalde hartslagzones redelijk overeen komen met hoe join deze berekend obv mijn omslagpunt hartslag.
Ftp heb ik geschat op basis van ervaring.
Zojuist eerste training gedaan met mijn nieuwe zelf geschatte ftp en dat lijkt aardig te kloppen.
Hartslagen zaten goed in de beoogde zones van mijn training.
Wordt wel een stukje zwaarder trainen nu ik 12% bij mijn ftp heb geplust.
Maar de sporttest ging uit van 40% hoger..
-
- Forum-lid HC
Ik vind het ook raar, er wordt een polariserend model over join heen gelegd maar ik had soms echt moeite met die trainingen terwijl ik bv 4 uur op mijn MTB best wel wat boven FTP rijd sterker bijna een uur boven FTP van de 4 uur en dat gaat me prima af.
Join lijkt ook geen rekening met leeftijd te houden voor herstel en de extremere blokken. Ik doe het nu zelf en doe iets minder extreem in de blokken en dan gaat het veel beter.
Join lijkt ook geen rekening met leeftijd te houden voor herstel en de extremere blokken. Ik doe het nu zelf en doe iets minder extreem in de blokken en dan gaat het veel beter.
Nee hoor, mijn training wordt gewoon geschrapt als ik een te zware sessie heb gehad
Pas je je RPE wel aan?
(Afkorting, maar als je het niet snapt ga je maar lekker googlen)
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
Dat deed ik wel, maar ik vond de training op dat moment wel te doen. Niet heel gek.
Maar bij de volgende training(en) wel.
Goed ik heb van twee seizoenen join veel geleerd en doe het nu zelf.
Ik merk dat het ook niet zo veel uitmaakt. Als ik me maar ongeveer aan die 80% zone 2/duurzone hou, dan maakt die overige 20% niet veel uit of ik nu 40/20 doe of een beetje op en af door mijn zones
Maar bij de volgende training(en) wel.
Goed ik heb van twee seizoenen join veel geleerd en doe het nu zelf.
Ik merk dat het ook niet zo veel uitmaakt. Als ik me maar ongeveer aan die 80% zone 2/duurzone hou, dan maakt die overige 20% niet veel uit of ik nu 40/20 doe of een beetje op en af door mijn zones