Dan stonden die limietschroeven van de derailleur niet goed ingesteld. Best regelmatig checken in het vervolg. Als de derailleur achter op het kleinste verzet staat mag je hem niet verder kunnen duwen richting spaken.
Vandaag gefietst 2025
Woensdagavond, vaste avond met de collega's - 1tje moest helaas afhaken - door z'n rug gegaan - dus deze x maar met z'n 2en op pad. Kijk nu al uit na volgende week, weer uutje langer licht. Dan komen we tenminste niet in het donker meer thuis. Kleine 50km in de benen gezet hier in de polder, moet zeggen was best fris zo langs het IJselmeer op weg naar Hoorn.
Gisteravond een kort ritje gefietst, moest immers weer van werk naar huis. Elke pedaalslag op rechts voelde alsof er een mes in de knie werd gezet. Daarna even zitten lezen en hoewel google niet de meest betrouwbare bron voor een diagnose is, is gezien de plek waar de pijn zit mijn conclusie: quadriceps tendinitis. De lichte pijntjes na de bikefit die ik negeerde in combinatie met een stoemprit van afgelopen zondag waarbij ik mijn veel beter getrainde maat 110km lang heb bijgehouden omdat ik natuurlijk niet wilde toegeven zal de druppel zijn geweest. Drie en half uur tegen je limiet aan zitten is, achteraf bezien, niet zo slim geweest. En komende zondag staat er een toertocht gepland van 150 km, ook niet echt handig.
Wat ik pas nadien besefte, is dat de fiets de week voordien omviel op de kant van de derailleur. Misschien dat ie daardoor net die extra mm of twee te veel naar de spaken ging.
Wijze les.
Sorry had ik even duidelijker moeten zeggen. Ja heb mij onder voorbehoud afgemeld, ga zaterdag nog wel even voorzichtig met met oude fiets een rondje maken om te zien hoe dat voelt aangezien mijn houding op die fiets totaal anders is (en ik nooit klachten had). Mocht dat goed gaan dan probeer ik het wellicht op rustig tempo, voordeel is dat ik op de helft vd tocht praktisch langs huis rij dus kan makkelijk afhaken.
Na een week zelf opgelegde rust vanwege knieklachten vanmorgen om 06:45 weer is de fiets op gestapt. Na 5km stond ik weer voor m'n deur, onbegonnen werk en de pijn is niet te harden tijdens het fietsen. Pijn rechts op de knieschijf, tot op heden lijkt het een overbelasting/lichte ontsteking te zijn. In overleg met de fysio even kijken wat wijsheid is. Voorbereiding op 3 Ballons komt nu wel serieus in gevaar
Ik heb 3 jaar geleden ook een jaar over moeten slaan vanwege kniepijn. Ineens had ik pijn net onder mijn knieschijf rechterbeen rechts onder de knieschijf. Ik kon nog geen 5 km fietsen zonder dat de pijn er weer was. Heeft een jaar geduurd (wel zonder fysio want daar ben ik niet zo van) En nu 3 jaar later moet ik erg oppassen met fietsen.
Vroeger was ik van het zware verzet en door stampen. Nu van het lichte verzet en hopen dat ik geen pijn krijg. Onbegrijpelijk die knieën
Vroeger was ik van het zware verzet en door stampen. Nu van het lichte verzet en hopen dat ik geen pijn krijg. Onbegrijpelijk die knieën

Naar die blessuers.
Even afkloppen.......55 jaar op de racefiets en door het fietsen nog nooit een blessure anders dan door een val.......en ook dat valt mee....
Net terug van een lekker rondje: Zuidplas, Overschie (sentiment), Zweth, Nootdorp, Stolwijk, Benthuizen, Bentwoud, Rotte, biertje.......
Ben helemaal geen bierdrinker maar deze smaakt wel.
Heerlijk weer en dus kort/kort. Plaatjes dan maar:

Zo lekker een hammetje in de oven. Dikke friet erbij en witlofsalade (met appel, walnoten en rozijnen)
Even afkloppen.......55 jaar op de racefiets en door het fietsen nog nooit een blessure anders dan door een val.......en ook dat valt mee....
Net terug van een lekker rondje: Zuidplas, Overschie (sentiment), Zweth, Nootdorp, Stolwijk, Benthuizen, Bentwoud, Rotte, biertje.......
Ben helemaal geen bierdrinker maar deze smaakt wel.
Heerlijk weer en dus kort/kort. Plaatjes dan maar:

Zo lekker een hammetje in de oven. Dikke friet erbij en witlofsalade (met appel, walnoten en rozijnen)
Vandaag lange rit : helaas niet. Moest eerst mijn dochter en haar vriend ophalen in Brussel airport ( gelukkig niet rond de spits) maar toch 4 uur onderweg ( V.V).
Daarna nog maar even een kort rondje op de gravelbike om de gedachten
even te lozen. Het drukke verkeer rond Antwerpen / Brussel gaat me steeds meer tegenstaan.
Wel nog een fris windje aan het water

Daarna nog maar even een kort rondje op de gravelbike om de gedachten
Wel nog een fris windje aan het water

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless