Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

a_v
Forum-lid

a_v 28 feb 2025 16:04

Zijn er hier nog C60/C64-rijders? Ik rij nu nog op mijn oude vertrouwde AC-R en ik overweeg een upgrade.

Gedachten? Die C60's zijn nog best duur voor fietsen van 6+ jaar oud. Tegelijk blijft het een prachtige frame. Schijfremmen zijn op de racer geen must voor mij, grootste nadeel van de C60 is dat 25mm-bandjes wel het maximum is.

colnagoferrari
Forum-lid

colnagoferrari 13 mar 2025 07:15

Beste A_V,

Ik ben trotse bezitter van een Colnago C64. Heb de fiets sinds 2020 en tovert nog elke rit een lach op mijn gezicht!

Je hebt een punt dat de C60 duur blijft 2dehands. In dat opzicht het overwegen waard om dan met wat bijleggen direct voor de C64 te gaan? In mijn ogen de laatste “echte” C-serie waarbij Ernesto zelf nog de scepter zwaaide en zijn handtekening op het frame staat!

Mocht je nog verdere vragen hebben over de C64 dan hoor ik het graag. Succes met de zoektocht!

a_v
Forum-lid

a_v 28 mar 2025 07:49

colnagoferrari schreef: 13 mar 2025 07:15 Beste A_V,

Ik ben trotse bezitter van een Colnago C64. Heb de fiets sinds 2020 en tovert nog elke rit een lach op mijn gezicht!

Je hebt een punt dat de C60 duur blijft 2dehands. In dat opzicht het overwegen waard om dan met wat bijleggen direct voor de C64 te gaan? In mijn ogen de laatste “echte” C-serie waarbij Ernesto zelf nog de scepter zwaaide en zijn handtekening op het frame staat!

Mocht je nog verdere vragen hebben over de C64 dan hoor ik het graag. Succes met de zoektocht!
Ik heb inmiddels via Buycycle een C60 met lak in bijna nieuwstaat besteld. Hij wordt binnenkort afgeleverd... wordt vervolgd dus!

Afweging om voor de C60 te gaan in plaats van C64 is toch het prijsverschil terwijl de frame optisch erg op elkaar lijken, en voor mij hebben schijfremmen en interne bekabeling niet direct meerwaarde.

Plaats reactie