
Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja je hoeft het ook niet te kopen. Het geeft bij veel mensen alleen een rot gevoel als er nog een duurder model is wat je niet kan betalen.
Dat heb ik met auto's
Dat heb ik met auto's

- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41342
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vandaag 3de rit gemaakt op een Tarmac sl7 105DI2 in maat 58. Ik was altijd een beetje sceptisch over Specialized ivm geen aanpassing in stuurpen,stuur,cranck etc.Maar de fiets rijd boven verwachting goed.Ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe een SL8 rijd met Force of Ultegra of een S Works.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik kan niet vergelijken met de SL7, maar de SL8 s-works met Dura ace rijdt fantastisch, beter dan ik had verwacht. Rij nu 30 jaar op een racefiets, dit is de makkelijkst sturende fiets. Heuveltje af is kinderspel. Heb ook nog een Cannondale supersix evo, stuurt ook goed, maar net iets minder, verder Giant TCR, trek 5300, passoni topforce gereden ook goed, maar de sl 8 rijdt beter. Het ligt in dit geval niet aan de fietser, want die gaat in conditie achteruit (64), ligt echt aan de fiets.nijkie schreef: ↑21 mar 2025 18:38 Vandaag 3de rit gemaakt op een Tarmac sl7 105DI2 in maat 58. Ik was altijd een beetje sceptisch over Specialized ivm geen aanpassing in stuurpen,stuur,cranck etc.Maar de fiets rijd boven verwachting goed.Ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe een SL8 rijd met Force of Ultegra of een S Works.
Ik heb sinds kort een tarmac sl8
Nu ben ik gisteren terug geweest naar de dealer omdat die een aanpassing deed aan stuurpen en spacers. Nu zie ik dat er een lak beschadiging onder de laagste spacers is gemaakt. Echt een stukje Carbon eraf. Niet heel groot, ik heb dit vermeld aan hun en wacht nog op een antwoord! Wat kan ik hierin verwachten van de dealer?
Nu ben ik gisteren terug geweest naar de dealer omdat die een aanpassing deed aan stuurpen en spacers. Nu zie ik dat er een lak beschadiging onder de laagste spacers is gemaakt. Echt een stukje Carbon eraf. Niet heel groot, ik heb dit vermeld aan hun en wacht nog op een antwoord! Wat kan ik hierin verwachten van de dealer?
Hopelijk is het een beetje een professionele dealer en neemt hij je klacht serieus. De vraag, wat wil je dat de dealer er aan doet? Bijwerken met verf? Als er echt een stukje carbon mist, dan heeft hij wel erg lomp gedaan, maar het zal de functionaliteit van het frame niet beinvloeden.
Mijn ervaring is dat een dealer wel bereid is dit aan te passen. Ik heb zelf in ieder geval gevraagd om andere lengte stuurpen en andere lengte cranks en deze zijn er ook voor mij op gezet. Zonder meerprijs. In deze prijscategorie mag je ook wel een beetje service verwachten toch ?nijkie schreef: ↑21 mar 2025 18:38 Vandaag 3de rit gemaakt op een Tarmac sl7 105DI2 in maat 58. Ik was altijd een beetje sceptisch over Specialized ivm geen aanpassing in stuurpen,stuur,cranck etc.Maar de fiets rijd boven verwachting goed.Ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe een SL8 rijd met Force of Ultegra of een S Works.
Ik zat al te kijken tijdens Milaan-San Remo... Wát een afgrijselijk le-lijk ding. Toen ik de prijs zag, moest ik nog harder lachen!daniel1975 schreef: ↑21 mar 2025 14:59De enige reden om een RM te kopen is de prijs. Zijn afzichtelijk lelijke dingen.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Mijn Aethos opnieuw opgebouwd met Dura Ace 9270 - 165mm crankset and Dura Ace 9200 C36 wielset. Met de 30mm Van Speyk set met DT240 naven wordt het nog 100 gram lichter. Zelfs met een 300gram saddle bag en Wahoo Roam is de fiets nog UCI illegal
Buildlist & foto’s volgen nog, als de zon schijnt.


Buildlist & foto’s volgen nog, als de zon schijnt.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
