DT Swiss 350 freehub komt niet los
Elke paar maanden haal ik de freehub van mijn DTswiss 350 naaf eraf om de racket schoon te maken en even opnieuw in te vetten. Dit stond vandaag weer op de planning. Normaal is het end cap eraf halen en daarna komt de freehub er zonder enige moeite vanaf. Vandaag dus niet.
Geprobeerd door de cassette erop te zetten en te trekken. Wat tikken vanaf de achterkant cassette. Beetje wrikken. Alleen hij komt maar niet los.
Iemand de goeden tip om hem zelf toch los te krijgen?
Geprobeerd door de cassette erop te zetten en te trekken. Wat tikken vanaf de achterkant cassette. Beetje wrikken. Alleen hij komt maar niet los.
Iemand de goeden tip om hem zelf toch los te krijgen?
Cassette erop en daar door middel van een poelietrekker de freehub van de as trekken. De afstand bus tussen de kogellagers van de freehub zit (waarschijnlijk, zeker) vast geroest op de as. 
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
De as moet volgens Dt Swiss ook met vet ingesmeerd worden. Maar daar heb je nu niets aan. Ik zou de cassette monteren en voorzichtig met schroevendraaiers of een kleine koevoet de body proberen lichten door af te zetten tegen de flens van de naaf.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de as van je naaf krom is. Dat kan je zien als de body al freewheelend waggelt.
Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de as van je naaf krom is. Dat kan je zien als de body al freewheelend waggelt.
Heb een poelietrekker besteld, die had ik nog niet in mijn verzameling. Hopelijk dat het dan wel lukt
Zo'n poelietrekker moet zich ergens op afzetten. En als dat op de einddop is, gaat dat niet werken.
Ik zou een dopsleutel door het wiel heen tegen de achterkant van de cassette tikken. Heeft altijd gewerkt.
Ik zou een dopsleutel door het wiel heen tegen de achterkant van de cassette tikken. Heeft altijd gewerkt.
Niet zijken maar reiden !
Krijg je de DS endcap er wel af?
Heel toevallig heb ik vorig jaar hetzelfde gehad en met een poelietrekker achter de lockring en op de as kon ik zo de freehub eraf trekken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Cassette eraf.
Zet iets op de as om deze te beschermen. Zoals een bout die in de as past en op zijn plek blijft zitten. En dan vanaf DS zijde met een kunststof hamer de as richting NDS zijde eruit slaan. Het gaat erom dat je niet direct op de as zelf slaat om de voorkomen dat je deze per ongeluk beschadigd.
Je NDS lager gaat wel mee, die moet je later weer terug plaatsen. Collateral damage laten we zeggen.
Alles weer goed invetten bij terugplaatsing.
Mocht je in de buurt wonen, kun je ook mijn tooltje lenen dat ik gebruik om een as te beschermen. Op Ali vind je ook zoiets als je zoekt.
https://www.bicycleservicecentre.co.uk/ ... -axles/130
Uiteraard.

- thestudent
- Forum-lid HC
Sla eerst eens gewoon met de rubber hamer een aantal keer op de zijkant van de freehub. Soms is dat al meer dan genoeg geweld en komt hij gewoon los.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!