Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

leon1
Forum-lid

leon1 22 mar 2025 11:28

Dank! Nah, een apart topic openen hoeft van mij niet zo zeer. Ik dump de foto's gewoon in dit topic.

BB verwijderd. Dat ging wel makkelijk en alles is heel gebleven. Toen ik de originele SRAM BB moest verwijderen ging dat met pijn en moeite en toen heb ik de lagers helemaal aan gort geslagen.

Futurumshop had van de week een mooie aanbieding. 10% korting op onderdelen. Een upgradekit met meer dan 200 euro korting is wel interessant! Maar ik had al shifters besteld over de grens.... Even kijken wat ik daarmee ga doen.

Afbeelding

Dus dan ziet het er nu zo uit:

Afbeelding

En alle onderdelen zijn ondertussen binnen.

Afbeelding
Ride bikes, not tanks!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mar 2025 14:25

Campagnolo blijft mooi, ook de verpakking. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

leon1
Forum-lid

leon1 22 mar 2025 18:59

Inderdaad. Net als bij Assos is de verpakking ook al mooi - voor wat het waard is..

Ik wist niet meer, wat had ik nu eerst gedaan (bij de eerste opbouw afgelopen jaar), BB persen of de remleiding naar achter trekken. Het was het laatste. Al heb ik eerst een kabel door het frame getrokken zodat ik de remleiding over het BB kan leiden.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig heeft Campagnolo een oogje aan de remleiding gemaakt. Dat maakt het supermakkeijk een leiding te trekken.

Afbeelding

Uiteraard met een foam-jasje tegen ongewilde geluiden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door leon1 op 22 mar 2025 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid

leon1 22 mar 2025 19:01

Trapascups persen (hier eigenlijk al gedaan.. :lol: ). Ging weer supermakkelijk. Goed gereedschap is zeker het halve werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een crankhelft passen:

Afbeelding
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid

leon1 23 mar 2025 16:46

De verbinding maken tussen shifters en derailleurs had even wat voeten in de aarde. Typisch Italiaans? Je zou het bijna zeggen. De complexiteit van de lichtjes op alle onderdelen. Drie, vier verschillende kleuren en dan kunnen ze nog snel en langzaam knipperen. Maar het is gelukt. De derailleurs werken.

Afbeelding

Afbeelding

Campagnolo heeft een mooie tool om de voorderailleur af te stellen. Dat is toch bijna on-Italiaans en meer Duits. :mrgreen: Al staat er 50t op de tool, deze zal vast ook wel werken met een 48t blad.

Afbeelding

De remklauwen zitten er voor de vorm ook op.

Voor mooi zonder adapter en passend voor 160mm.
Afbeelding

Afbeelding

Pro One TLE banden in 28mm zijn onderweg voor de Zipps. Ik wil eerst de fiets op de wielen hebben staan om de shifters op de goede positie te zetten. Dan pas de leidingen inkorten al zal dat in de praktijk niet zo nauw luisteren. De leidingen zijn natuurlijk nooit zo kort dat je meteen in de knel komt als je bv. de shifter iets qua hoogte wil verplaatsen.
Ride bikes, not tanks!

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 23 mar 2025 21:13

Ik heb niet zo veel met Campa, maar: wat een mooie remklauwtjes….
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Ivo W
Forum-lid

Gebruikersavatar Ivo W 24 mar 2025 12:52

hoe voelt dit campa spul aan? Mijn ervaring met veel verschillende campa groepen (athena, record 11 spd, chorus 11spd en super record 12 speed) is, dat ze altijd zeer goed krasvrij bleven. Heb ook een chorus 12 speed gehad, die wat gevoeliger was. Ben benieuwd naar jouw indruk met deze super record S en dan mn of die matte afwerking net zo duurzaam is, als we van de oude campa groepen gewend zijn.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 24 mar 2025 14:43

Bij de achterste caliper blijft er wel veel alu te zien.
Dat zou ik proberen beter te maskeren (kleurenstift?).
I know myself like no one else
Nothing to defend

leon1
Forum-lid

leon1 24 mar 2025 14:51

Bedoel je op het frame? De remklauw zit niet op de juiste positie. Die zal nog meer naar buiten komen verwacht ik. Anders wordt het inkleuren inderdaad.

Qua degelijkheid van de matte afwerking kan ik natuurlijk nog niks zinnigs zeggen. Ik ben in de regel erg zuinig dus ik verwacht zelf dat alles erg netjes zal blijven. Het voelt zo in de hand wel degelijk aan in ieder geval. Deze fiets zal niet zo snel in de regen worden gebruikt. En dat scheelt nogal denk ik.
Ride bikes, not tanks!

leon1
Forum-lid

leon1 29 mar 2025 10:22

Leidingen gemonteerd. Remhendels voelen erg strak aan dus hopelijk kan ik toe zonder te ontluchten. Al is dat bij Campagnolo niet al te complex als het wel moet.

Afbeelding

Afbeelding

Nu is het wachten op de passende body. Ik was zo in de veronderstelling dat ik deze had liggen. Maar nee. Dus geen ritje op de TCR dit weekeinde.
Ride bikes, not tanks!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2025 11:04

leon1 schreef: 22 mar 2025 18:59
Afbeelding
Campa maar het soms wel ingewikkeld, maar dit is natuurlijk een grandioos simpel idee!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie