Wielerseizoen 2025
Voor een keer dat Wout zich als kopman profileert krijgt hij weer kritiek. Die spurt had hij gewoon moeten winnen, niemand denk ik die bij voorbaat dacht dat Powless sneller zou zijn.
Gespeeld en verloren en volgende keer beter zou ik zeggen en laat hem maar meer zijn verantwoordelijkheid nemen ipv altijd ja te knikken. QS heeft het met een drietal met Boonen bij ook eens zitten gehad.
Gespeeld en verloren en volgende keer beter zou ik zeggen en laat hem maar meer zijn verantwoordelijkheid nemen ipv altijd ja te knikken. QS heeft het met een drietal met Boonen bij ook eens zitten gehad.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ik mij goed herinnerde had QS dat seizoen een paar keer een overtal zonder uiteindelijk de ritzege.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Als je de benen niet hebt, dan moet je je niet profileren als kopman, het is niet de eerste keer dat hij dat niet/te laat inziet.
Ik had een sterk vermoeden dat hij de sprint ging verliezen, als je hem bij het interview na de e3 zag was het al redelijk duidelijk, dat hij woensdag bij zijn versnelling een half peleton in zijn wiel moest dulden, dat hun voorsprong zo moeizaam naar de halve minuut kroop ondanks dat ze met 3 ploegmaats waren en de achtervolging in de groep totaal niet gestructureerd was. Het waren allemaal signalen om de sprint als uiterste middel te bewaren, maar het eerst met demarrages van Tiesj en Jorgensen te proberen.
Is er niemand die het raar vindt dat een renner als VanAert na een bescheiden koers als DwdVl krampen heeft en die het dan zondag als een soort van favoriet (sic) in RvVl moet opnemen tegen de echte kanjers.
Boonen werd geklopt door Stannard, maar ze hadden wel eerst elk geprobeerd om van Stannard weg te demareren. Volledig andere situatie dus.
Ik had een sterk vermoeden dat hij de sprint ging verliezen, als je hem bij het interview na de e3 zag was het al redelijk duidelijk, dat hij woensdag bij zijn versnelling een half peleton in zijn wiel moest dulden, dat hun voorsprong zo moeizaam naar de halve minuut kroop ondanks dat ze met 3 ploegmaats waren en de achtervolging in de groep totaal niet gestructureerd was. Het waren allemaal signalen om de sprint als uiterste middel te bewaren, maar het eerst met demarrages van Tiesj en Jorgensen te proberen.
Is er niemand die het raar vindt dat een renner als VanAert na een bescheiden koers als DwdVl krampen heeft en die het dan zondag als een soort van favoriet (sic) in RvVl moet opnemen tegen de echte kanjers.
Boonen werd geklopt door Stannard, maar ze hadden wel eerst elk geprobeerd om van Stannard weg te demareren. Volledig andere situatie dus.
-
- Forum-lid HC
Tactisch zijn ze niet best bij visma. De enige strategie die ze hebben en hadden is hard rijden. Als je dat kan, dan oogt dat heel professioneel en goed. Maar lukt dat niet hebben ze geen ander plan.
Er gaan gisteren best een paar dingen mis, waarom trek je hem zo aan. Je had ook gewoon 30 kunnen gaan rijden en het vanuit explosiviteit doen, stuk handiger. Laten we niet vergeten dat de winnaar ook geen pannekoek is.
Ik hoop echt dat ie hem zondag pakt, maar medelijden gaat ver als je 3mln per jaar verdient er zijn er bij die nooit wat hebben gewonnen en gaan winnen en voor een paar ton rijden.
Het ergste van gisteren niet winnen is de besluiten die je daardoor zondag gaan nemen.
Er gaan gisteren best een paar dingen mis, waarom trek je hem zo aan. Je had ook gewoon 30 kunnen gaan rijden en het vanuit explosiviteit doen, stuk handiger. Laten we niet vergeten dat de winnaar ook geen pannekoek is.
Ik hoop echt dat ie hem zondag pakt, maar medelijden gaat ver als je 3mln per jaar verdient er zijn er bij die nooit wat hebben gewonnen en gaan winnen en voor een paar ton rijden.
Het ergste van gisteren niet winnen is de besluiten die je daardoor zondag gaan nemen.
Het was inderdaad een moeilijk seizoen voor QS met alleen zeges in Amstel Gold en Quebec.daniel1975 schreef: ↑03 apr 2025 20:44 Als ik mij goed herinnerde had QS dat seizoen een paar keer een overtal zonder uiteindelijk de ritzege.
Wel heel veel 2e en 3e plaatsten met dat jaar een uitstekend rijdende Stybar, Ala, Niki en Trentin.
Veel mensen hopen dat, maar kan je dat nog realistisch achten?
-
- Forum-lid
Vergeet de 'kleinere' wedstrijden niet: Strade Bianche, Kuurne-Brussel-Kuurnelugosi schreef: ↑03 apr 2025 20:55Het was inderdaad een moeilijk seizoen voor QS met alleen zeges in Amstel Gold en Quebec.daniel1975 schreef: ↑03 apr 2025 20:44 Als ik mij goed herinnerde had QS dat seizoen een paar keer een overtal zonder uiteindelijk de ritzege.
Wel heel veel 2e en 3e plaatsten met dat jaar een uitstekend rijdende Stybar, Ala, Niki en Trentin.
-
- Forum-lid HC
Het debacle van Visma/LaB achter ons latend;
Durven we een voorspelling te doen voor aanstaande zondag?
Ik denk aan een herhaling van twee jaar geleden.
Van der Poel en Pogacar rijden samen weg in de finale.
Wederom zal Pogacar van der Poel lossen op de Oude Kwaremont.
En Pedersen is gewoon the best of the rest.
Durven we een voorspelling te doen voor aanstaande zondag?
Ik denk aan een herhaling van twee jaar geleden.
Van der Poel en Pogacar rijden samen weg in de finale.
Wederom zal Pogacar van der Poel lossen op de Oude Kwaremont.
En Pedersen is gewoon the best of the rest.
-
- Forum-lid
Pogi op laatste keer Pater doet een 'Woutje', op zijn snufferd, MvdP kan er nèt voorbij en rijdt solo naar de streep.
Vrouwen: tot 200m van de streep gegroepeerd, dan sprint en Wiebes wint.
Vrouwen: tot 200m van de streep gegroepeerd, dan sprint en Wiebes wint.
- daniel1975
- Forum-lid HC
VDP of Pogi en Vollering of Kopecky, Longo Borghini en PFP als dark horse.
In beide gevallen gaat de rest het geweld van die 2 niet bijhouden. Enige vervelende zou zijn als Lotte bij de kopgroep zit en pelotonnetje nog dichtbij is. Die kan dan gaan klieren (wat gewoon bij het spel hoort!) omdat ze weet dat Wiebes er aan komt. Al gok ik dat ze vindt dat ze nu wel even genoeg heeft geholpen. Of moet Lotte ook just niks?
Hoop bij zowel de mannen als vrouwen gewoon op een mooi 1-tegen-1 gevecht en dat de beste mag winnen.
In beide gevallen gaat de rest het geweld van die 2 niet bijhouden. Enige vervelende zou zijn als Lotte bij de kopgroep zit en pelotonnetje nog dichtbij is. Die kan dan gaan klieren (wat gewoon bij het spel hoort!) omdat ze weet dat Wiebes er aan komt. Al gok ik dat ze vindt dat ze nu wel even genoeg heeft geholpen. Of moet Lotte ook just niks?

Hoop bij zowel de mannen als vrouwen gewoon op een mooi 1-tegen-1 gevecht en dat de beste mag winnen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!