Ervaringen met Aliexpress wielen
Heb je de clincher of de tubeless variant besteld.?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Welke wielen heb je precies besteld?
Ik raak een beetje confuus als ik al die wielen bij elkaar zie. Alsin ik vind het lastig om de verschillen te zoeken.
https://nl.aliexpress.com/store/9124032 ... match_sort
Zelf wacht ik nog even met bestellen. Laatst was er nog een actie dat je 40euro korting krijgt bij een bedrag van rond de 269euro. Ik geloof dat die regelmatig langskomen. Dat is wel even wat geduld waard.
Laatst gewijzigd door michiel831 op 07 apr 2025 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Ik heb de bijgeleverde tubeless tape gebruikt bij mijn CSC wielen en had de tubeless clincher versie besteld.
De CSC Ultralight met D272 naven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb voor mev75 ook de bijgeleverde tape gebruikt. Werkte prima.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Het wachten heeft nog geen 24uur geduurd. Heb ze toch maar besteld. 60x25mm ultralight csc naven clinchers (heb geen tubelessen plannen any time soon.
Ik heb niet kunnen vinden of het al eerder is besproken maar 1 van de redenen dat spullen van Ali zo concurerend zijn is omdat de Chinese overheid hevig subsidie geeft.
Het de start van de handelsoorlog heb ik geen idee of de omstandigheden om via Ali spullen te bestellen vanuit de EU gaan veranderen.
Dat was voor mij de reden om ze nu te bestellen ipv nog 6 maanden op de perfecte deal te wachten.
Ik ben geen internationaal econoom dus het is nogal een leken afweging daar ben ik mij bewust van.
Maar ben benieuwd of jullie hier ook al gedachten over hebben.
Ik heb niet kunnen vinden of het al eerder is besproken maar 1 van de redenen dat spullen van Ali zo concurerend zijn is omdat de Chinese overheid hevig subsidie geeft.
Het de start van de handelsoorlog heb ik geen idee of de omstandigheden om via Ali spullen te bestellen vanuit de EU gaan veranderen.
Dat was voor mij de reden om ze nu te bestellen ipv nog 6 maanden op de perfecte deal te wachten.
Ik ben geen internationaal econoom dus het is nogal een leken afweging daar ben ik mij bewust van.
Maar ben benieuwd of jullie hier ook al gedachten over hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Misschien moeten we 20% importheffing gaan invoeren.... 
We zitten hier in europa in zo'n cirkel van prijsverhoging->loonsverhoging->prijsverhoging, etc dat lokaal geproduceerde producten qua prijs gewoon niet meer concurrerend zijn. Het is een doodlopende weg, maar niemand weet hoe dit te doorbreken.
On topic; Hier komt er ook nog een CSC 40x30 setje deze kant op

We zitten hier in europa in zo'n cirkel van prijsverhoging->loonsverhoging->prijsverhoging, etc dat lokaal geproduceerde producten qua prijs gewoon niet meer concurrerend zijn. Het is een doodlopende weg, maar niemand weet hoe dit te doorbreken.
On topic; Hier komt er ook nog een CSC 40x30 setje deze kant op

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik heb uiteindelijk deze besteld in 40x30: https://nl.aliexpress.com/item/10050062 ... escriptionmichiel831 schreef: ↑06 apr 2025 22:22Welke wielen heb je precies besteld?
Ik raak een beetje confuus als ik al die wielen bij elkaar zie. Alsin ik vind het lastig om de verschillen te zoeken.
https://nl.aliexpress.com/store/9124032 ... match_sort
Zelf wacht ik nog even met bestellen. Laatst was er nog een actie dat je 40euro korting krijgt bij een bedrag van rond de 269euro. Ik geloof dat die regelmatig langskomen. Dat is wel even wat geduld waard.
Wil je hier laten weten wat de binnenbreedte is als je ze binnen hebt?bakboord1 schreef: ↑07 apr 2025 21:30 Ik heb uiteindelijk deze besteld in 40x30: https://nl.aliexpress.com/item/10050062 ... escription
Heb zomaar het idee dat er meerder verschillende advertenties zijn van csc die eigenlijk voor dezelfde wielen zijn.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)