En de goegemeente gaat er vaak maar al te graag in mee.
Innovatie waar we wél op zitten te wachten?
En mocht de nieuwe innovatie een 'probleem' opleveren hebben ze in ieder geval weer een reden om iets nieuws te verzinnen.


Zoals benoemd door anderen; (auto)sleutel in geval ik niet vanuit huis of tent vertrek.
Maar idd, misschien wel een beetje overdreven dat het een vereiste is

(het is wel een goede reden om de wat duurdere shirtjes te kopen

-
- Forum-lid
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
Waar ik wél op zit te wachten, is een fiets zonder ketting, zonder derailleur, maar met een variomatic, oftewel een continu variabele transmissie, geïntegreerd met AI die de ingestelde cadans afstemt op het vermogen. Bovendien mag, nee moet de fiets zwaarder worden omwille van de veiligheid (er mag best een kilootje, wellicht 2 bij), met daarbij de win-win situatie vanwege het feit dat zo'n CVT het zwaartepunt verlaagt, én tel daar bij op dat die lelijke asymmetrische remschijf aan het achterwiel de prullenbak in kan, als AI z'n werk een beetje slim (ABS) uitvoert.
Dan is jouw garage net groot genoeg voor een Fiat 500, want een appartement in Amsterdam van 300k is niet veel groter dan 10m2.Kornuit schreef: ↑09 apr 2025 12:28Poh kan me echt niets bij voorstellen, maar het zal zo zijn.rob74 schreef: ↑09 apr 2025 11:03Misschien zou je het jezelf kunnen voorstellen dat er mensen zijn zonder een garagedeur met een open app. Of misschien zelfs mensen zonder überhaupt een garage. Echt waar, ze bestaan!! Die hebben gewoon een ouderwetse huissleutel, zo'n metalen dingetje met een kartelrand die je een slot moet steken en dan draaien. Geloof me, die stakker bestaan nog steeds. In grote getalen zelfs. En dan is een zakje met een ritsje helemaal niet zo'n stom idee. Het laatste wat je onderweg wil kwijtraken zijn wel je sleutels
Ik heb ook begrepen dat mijn garage groter is dan een appartement in Amsterdam van 300k.![]()


[On topic] Op mijn fietsen zitten allemaal Torcx boutjes en dat is inderdaad beter dan inbusboutjes. Momentkoppelgegevens naast de boutjes is een goed idee ook is dat bij mijn fietsen al het geval. Shirtjes met achterzakken met een rits heb ik wel maar gebruik ze niet, vind dat niet handig. [/On topic]
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gebruik al jaren een nektasje met rits. Voor huissleutel, eventueel bankpas en wat kleingeld. Onder je shirt, nergens last van.
https://bigshopper.nl/product/travelsaf ... 270830.htm
https://bigshopper.nl/product/travelsaf ... 270830.htm
Omdat ik toch half en half in de branche zit:
Marketeers vinden niets uit. Zij moeten 'verkopen' wat product designers bedacht hebben.
Zij komen er pas als het product al bestaat.
Marketeers vinden niets uit. Zij moeten 'verkopen' wat product designers bedacht hebben.
Zij komen er pas als het product al bestaat.
Maar de marketeers moeten wel vermarkten wat de designers bedenken, dus die komen met mooie verhaaltjes waarom het onmogelijk was dat we jaren zonder dat product hebben gekund.

En bedenken dan ineens allemaal vage termen die het product helemaal niet kan, maar wel lekker bekt. En dan tegen de technici roepen: "oh, maar dat bouw je toch zo in een middagje in"
De combinatie "schijfrem - bredere banden - breder velgbed - lagere druk - betere rubbersamenstelling" is de belangrijkste evolutie van het laatste decenium en die is nog niet uitontwikkeld.tommeke14 schreef: ↑09 apr 2025 12:40 Misschien een beetje off-topic, maar wel een interessante vraag naar aanleiding van waar het hier allemaal over gaat:
Is de racefiets nu wel zo een beetje uitontwikkeld?
De laatste jaren is het qua innovaties echt supersnel gegaan en er is hier ook al een hoop genoemd: elektronisch schakelen, 13 kransjes achter, vermogensmeters, lichtgewicht carbon frames, geïntegreerde kabels, geoptimaliseerde aerodynamica, bredere banden, etc. Maar waar valt er nu nog écht winst te maken (en advocaat van de duivel zijnde: wat gaan de marketeers van de fietsindustrie ons laten denken wat we écht nodig hebben?)
Banden zullen waarschijnlijk nog breder worden de volgende jaren met impact op wielen (bredere velgen) en frames (meer vrije ruimte). Tests wijzen al uit dat 40mm een lagere rolweerstand en meer comfort geeft.