Innovatie waar we wél op zitten te wachten?
- CampaYolo
- Forum-lid
Als ze nou eens in één keer naar de ideale bandenmaat / velgbreedte gaan in plaats van elk jaar een millimeter er bij te doen ten opzichte van de banden op dat moment.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
-
- Forum-lid
Weten we ook wat Duplantis doet in zijn vrije tijd.
Iets wat daar heel dicht in de buurt komt is er al (zit op de Step-One E-Bike van mijn vrouw):Klein_Verzet schreef: ↑09 apr 2025 13:41 Waar ik wél op zit te wachten, is een fiets zonder ketting, zonder derailleur, maar met een variomatic, oftewel een continu variabele transmissie, geïntegreerd met AI die de ingestelde cadans afstemt op het vermogen. Bovendien mag, nee moet de fiets zwaarder worden omwille van de veiligheid (er mag best een kilootje, wellicht 2 bij), met daarbij de win-win situatie vanwege het feit dat zo'n CVT het zwaartepunt verlaagt, én tel daar bij op dat die lelijke asymmetrische remschijf aan het achterwiel de prullenbak in kan, als AI z'n werk een beetje slim (ABS) uitvoert.
https://enviolo.com/nl/producten/#automatic
Heb via de app alleen de trapfrequentie eenmalig ingesteld
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ben ik blij dat ik niet gevoelig ben voor de norm van het moment.

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Even terugkomend op een discussie van een paar pagina's terug: op zich moet het mogelijk zijn een cockpit te maken die verstelbaar is. Dat je de ahead stuurpen kunt in- of uitschuiven en de beide stuurdelen kunt in- en uitschuiven. Net zoals je nu de zadelhoogte afstelt door de zadelpen in- en uit te schuiven. Hoeft niet zo ingewikkeld te zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Canyon heeft al een in de breedte verstelbaar stuur.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat dan wel

IK ben geen marketeer btw, maar wel communicatie verantwoordelijke als job.
En soms moet ik ook iets goed in de markt zetten waar ik m'n vragen bij heb.
Maar ik weiger vlakbij onzin te verkopen.

[quote=koeroeur post_id=1693338 time=1744204943 user_id=482238]
Omdat ik toch half en half in de branche zit:
Marketeers vinden niets uit. Zij moeten 'verkopen' wat product designers bedacht hebben.
Zij komen er pas als het product al bestaat.
[/quote]
Klopt. Ik chargeerde natuurlijk ook een beetje. Desalniettemin worden veel zaken wel op het snijvlak van R&D en marketing bedacht/ontworpen. Althans, dat was mijn ervaring toen ik in de fietsindustrie werkte.
Omdat ik toch half en half in de branche zit:
Marketeers vinden niets uit. Zij moeten 'verkopen' wat product designers bedacht hebben.
Zij komen er pas als het product al bestaat.
[/quote]
Klopt. Ik chargeerde natuurlijk ook een beetje. Desalniettemin worden veel zaken wel op het snijvlak van R&D en marketing bedacht/ontworpen. Althans, dat was mijn ervaring toen ik in de fietsindustrie werkte.
-
- Forum-lid HC
Daar zitten we nu wel redelijk, zeker op de weg. Toevallig wat aan het testen met 28, 30 en 32 bruto.
Wat neerkomt op 30, 32 en 34 netto. Nou die laatste vind ik iig te breed. voor velgen zou ik zeggen 22mm tot 25mm afhankelijk van welke band je wilt gaan rijden.
Met 30 netto (28mm) rijd de fiets het lekkerste, met 32mm netto moet ik de voorband al te hard zetten om te voorkomen dat je bij korte bochten en staan te veel over de wang gaat en dan is het effect van meer comfort ook weg en voelt het juist slechter aan dan 30 netto. Voor velgbreedte blijf ik mijn eigen regen velgbreedte + 5 tot 10mm bandbreedte (uitgaande van netto bandbreedte).
De netto combo 30 voor en 32mm achter rijd heel fijn, maar omdat de pirelli's 4mm in hoogte verschillen (belachelijk veel) komt het stuur te schuin naar beneden te staan. Waardoor we weer om het punt verstelbare cockpit komen.