Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

bever
Forum-lid

bever 11 apr 2025 19:12

soort Dumpert Oblast, klinkt niet slecht

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 11 apr 2025 20:34

Het is vooral bij politieke topics hoor, maar het gebeurt waarschijnlijk overal wel. Maar van geenstijl weet ik het zeker.
Pas was het ook op tiktok, paar dagen achter elkaar continu haat/geweld/extreme die voorbij komen.

Hoe dat ook echt in de gaten bij je kinderen hoor!

Kijk bv maar na je eigen outlook.com account groot deel wordt dagelijks 10 tallen keren aangevallen.
Als je een goed wachtwoord hebt en mfa geen punt, maar let door ook op bij je Kids.

Kind wat hier pas iemand anders heeft neergestoken, die werd al twee jaar bestookt met haat via tiktok, waren echtpest/haataccount voor hem gemaakt en we hebben gezien wat er gebeurt is. Was twee jaar terug een hele aardige prima jongen.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 apr 2025 00:05

Sorry wasbeer, Ik ben je ff kwijt ….

Thierry le Brun
Forum-lid

Thierry le Brun 12 apr 2025 07:10

https://www.destentor.nl/112-nieuws-har ... ~a8a7ac6e/

'Fietser met onbekend letsel naar ziekenhuis na aanrijding met auto' zou betere kop zijn voor dit artikel .. materiële schade gaat hier blijkbaar voor lichamelijke schade.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 apr 2025 07:46

mao schreef: 12 apr 2025 00:05 Sorry wasbeer, Ik ben je ff kwijt ….
Nou in het kort, wat je waar ook leest, houd er altijd rekening mee dat het nepaccounts zijn.
En houd heel goed bij je kinderen in de gaten wat er voorbij komt.

Kind wat hier een ander kind doodstak paar weken terug was twee jaar terug gewoon een leuk kind en oa na dit soort online terreur pleegt ie dus een moord. 13 jaar....

pino
Forum-lid HC

pino 12 apr 2025 08:47

Tijd om naar Adolescence te kijken. (Aanrader)
Niet zijken maar reiden !

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 apr 2025 08:50

@wasbeer
Het ontgaat mij dat er een verband zou zijn tussen Geen Stijl & Dumpert dat onder Russische invloed zou zijn…..

Betreft oa Tik Tok,
Volgens Jr is er een behoorlijk verschil tussen meisjes van +/-20 die met sociaal media zijn opgegroeid en meiden van +/- 28 die dat net hebben ontlopen in hun tienerjaren…..

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 apr 2025 09:22

Wat ontgaat je daaraan? Er worden oa op deze nieuwssites reacties geplaatst door oa Russische nepaccounts voor beïnvloeding.

Onderschat tiktok niet de dader waar ik het over heb is bestookt door accounts aangemaakt door andere om hem te pesten.
Waarbij het wordt pesten nogal mild is uitgedrukt, samen met wat andere zaken pleegt hij dus een moord. Dat ventje zat twee jaar geleden bij mij in de auto naar het kinderfeestje van mijn zoon en niemand had toen gedacht dat hij twee jaar later dit zou doen.

Toen het gebeurde vertelde ik dat mijn kinderen en noemde meteen zijn naam. Ik was verbaasd en vroeg hoezo. Antwoord hij is twee jaar geleden heel erg gepest en toen raar gaan doen en toen zijn wij niet meer met hem omgegaan. Gelukkig zagen mijn kinderen dat in, maar dat ventje wat nu dood is niet. Een heel dun lijntje dus. Alle vooroordelen die ik had is 90% van weg.

Achterstandswijk, nou zo kan je het hier niet noemen met huizen vanaf 7 ton
Ouders, mwa zijn moeder was altijd zo netjes als ze mijn zoon kwam halen en hij ook, gewoon een lief ventje tot 2 jaar terug.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 12 apr 2025 10:15

wasbeer2006 schreef: 12 apr 2025 09:22 Wat ontgaat je daaraan? Er worden oa op deze nieuwssites reacties geplaatst door oa Russische nepaccounts voor beïnvloeding.

Onderschat tiktok niet de dader waar ik het over heb is bestookt door accounts aangemaakt door andere om hem te pesten.
Waarbij het wordt pesten nogal mild is uitgedrukt, samen met wat andere zaken pleegt hij dus een moord. Dat ventje zat twee jaar geleden bij mij in de auto naar het kinderfeestje van mijn zoon en niemand had toen gedacht dat hij twee jaar later dit zou doen.

Toen het gebeurde vertelde ik dat mijn kinderen en noemde meteen zijn naam. Ik was verbaasd en vroeg hoezo. Antwoord hij is twee jaar geleden heel erg gepest en toen raar gaan doen en toen zijn wij niet meer met hem omgegaan. Gelukkig zagen mijn kinderen dat in, maar dat ventje wat nu dood is niet. Een heel dun lijntje dus. Alle vooroordelen die ik had is 90% van weg.

Achterstandswijk, nou zo kan je het hier niet noemen met huizen vanaf 7 ton
Ouders, mwa zijn moeder was altijd zo netjes als ze mijn zoon kwam halen en hij ook, gewoon een lief ventje tot 2 jaar terug.
Maar dat psychologisch principe is al heel lang bekend. Conditionering is de naam volgens mij. Als je tussen zachtaardige en lieve mensen zit, neem je dat gedrag meestal over. Zit je tussen schorrie morrie, dan ontwikkelen de meeste mensen een soortgelijk gedrag op termijn.

Zelfs bij dieren werkt het zo. Als kind hadden wij buren met een kleine hond, als pup heel lief en leuk. Totdat hij veel in de tuin ging verblijven en door schoolgaande jeugd geplaagd en gepest werd. Na een jaar of anderhalf was er niks meer mee te beginnen, hondje beet blindelings naar iedereen. (Het waren de 80er jaren, dieren psychologen bestonden nog niet (of niet bekend tenminste) en hondje kreeg euthanasie).
Dogma F

ottorongo2
Forum-lid

ottorongo2 12 apr 2025 13:47

dat laatste kan ik met zekerheid bevestigen. Mijn hond had dezelfde reactie op passerende schnoolkinderen, die ook met steentjes nar haar werptent toen ze nog jong was
Bij de naschoolse passage (met veel kabaal) vloog zij tegen de afspanning omhoog.Voor het overige was ze de liefste hond die je maar kon indenken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 12 apr 2025 13:58

Dat is wat mensen mij ook proberen uit te leggen, niet met schoolkinderen maar met fietsers. "Hij is zo aggressief omdat hij door fietsers getrapt". Daar moet ik dan de dupe van zijn omdat de hond wel los loopt?

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 12 apr 2025 14:05

En zo zijn we in afgedwaald van 'aanrandende wielrenner in het nieuws' naar 'bijtende honden' via 'Russische haataccounts'...

:dislike:

Plaats reactie