Binnenkort maar eens een tandje zwaarder steken om het wat spannender te maken

Of toch die Surly Steamroller frameset bestellen #fixedgeargravel #tracklocross
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik vind je fiets wel tof. maar het lijkt me ook dat met een stevige zijwind de rit langs een slootje wel spannend wordt. Of vergis ik me daarin?
Thanks! Dat valt gelukkig erg mee. De fiets ondervindt natuurlijk wel meer kracht van zijwind maar de kracht is veelal stabiel. Ik merk met hoge velgen met een scherper profiel ik meer last heb van zijwind.depoldertoerist schreef: ↑04 jul 2024 08:38Ik vind je fiets wel tof. maar het lijkt me ook dat met een stevige zijwind de rit langs een slootje wel spannend wordt. Of vergis ik me daarin?
Is dat de Coaster Single Speed van Santa Fixie? Ik heb volgens mij nl dezelfde, maar dan met de 3.5 cm hoge velgen. Ook met bullhorn handlebar. Superfijne fiets voor woon-werk verkeer. Rond den Haag-Westland is alles plat, dus single speed is prima!Aereau schreef: ↑08 jul 2024 20:58Thanks! Dat valt gelukkig erg mee. De fiets ondervindt natuurlijk wel meer kracht van zijwind maar de kracht is veelal stabiel. Ik merk met hoge velgen met een scherper profiel ik meer last heb van zijwind.depoldertoerist schreef: ↑04 jul 2024 08:38Ik vind je fiets wel tof. maar het lijkt me ook dat met een stevige zijwind de rit langs een slootje wel spannend wordt. Of vergis ik me daarin?
Je kan er goed op anticiperen ook!
Ik heb na een paar ritten in de regen inderdaad besloten spatbordjes op mn single speed te monteren. De Lezyne lampjes gaan natuurlijk mee als het nodig is.53x11 schreef: ↑15 apr 2025 17:10 Voor woon-werk is single-speed ideaal. Maar dan graag ook met drager, spatborden, kettingkast en verlichting. Mijn werkpaard zal ik nog wel eens posten ergens op dit forum, maar niet in dit topic.
Laatst de fixie weer eens afgestoft (vrij letterlijk), en dat is toch ook wel weer heel leuk fietsen (en wennen, en een beetje oppassen met een miljoen toeristen in het Amsterdamse Bos)
Wordt er nog fixed gereden door mensen hier, of is de hype een beetje voorbij?
Leuk man! Ik heb de mijne toevallig gister voorzien van een paar nieuwe bandjes en nieuw stuurlint. Ik heb er tot nu toe in 10 jaar tijd zo'n 600km op gefietst en nooit de banden vervangen. Aangezien ik er woon-werk mee wil gaan doen (11,5km enkele reis), en ik geen zin had in een steeksleutel en binnenband meenemen, heb ik er Schwalbe One 365's onder gedaan. Vanaf volgende week weer lekker fixed rijden53x11 schreef: ↑15 apr 2025 17:10 Voor woon-werk is single-speed ideaal. Maar dan graag ook met drager, spatborden, kettingkast en verlichting. Mijn werkpaard zal ik nog wel eens posten ergens op dit forum, maar niet in dit topic.
Laatst de fixie weer eens afgestoft (vrij letterlijk), en dat is toch ook wel weer heel leuk fietsen (en wennen, en een beetje oppassen met een miljoen toeristen in het Amsterdamse Bos)
Wordt er nog fixed gereden door mensen hier, of is de hype een beetje voorbij?