Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Toon op het forum

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 apr 2025 14:07

Ik zou idd het modereren tot een minimum beperken.
Ook al is een reactie irritant, dat rechtvaardigt niet om in te grijpen, want dan wordt de grens wel héél erg vaag.

Ik denk dat het idd een kleine minderheid is dit regelmatig bot is, en in het verleden heb ik me soms ook al laten vangen om dan even bot te reageren. Wat meestal ook bedoeling is van de poster. Ik heb er zelf het forum voor verlaten omdat ik me op een gegeven moment meer zat te ergeren dan plezier te beleven aan het kletsen over fietsen.

Ik denk dat ik sinds m'n terugkomst er in slaag dergelijke (soms provocerende) posts te negeren. Kwestie van niet meteen te reageren. Lees desnoods even verder op het forum en keer dan nog eens terug naar die post. Meestal is de drang om te reageren dan al weg. Wat mijn mening is over iets, is écht niet zo belangrijk. Da's een houding die tegenwoordig zeldzaam aan het worden is ;)

Aan off-topic stoor ik me minder. Da's nu eenmaal hoe en 'gesprek' soms verloopt.
2021 Superior X-Road
2023 Atom6 Grava Fast
2024 Orbea Orca

Instagram: @koeroeur

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 17 apr 2025 14:34

Er zijn op het forum mensen waar ik mij prettig bij voel, en mensen waar ik mij niet prettig bij voel. De laatste categorie is het vriend/vijand filter heel goed op toe te passen, en ik adviseer iedereen om niet aflatende bronnen van ergernis te filteren. Het maakt het bezoeken van dit forum een stuk prettiger.
Dogma F

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 17 apr 2025 14:47

In het openingsbericht van de deze draad wordt mijn forumnaam expliciet en in een nogal negatieve context gebruikt, wat niet getuigt van de vereiste neutraliteit die een forumbeheerder betaamt. Irritatie bij, over of door tegendraadse meningen mag nooit en te nimmer een aanleiding zijn om persoonlijk te worden. Hier ligt wat mij betreft de grens.

Ik adviseer om eens een terugblik te werpen op de draad Vrouwenwielrennen om zelf te constateren waar de toon ontspoort en hoe dat komt.

Wil je het gemoedelijk en informatief houden, reageer dan inhoudelijk of reageer niet.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 17 apr 2025 14:52

Klein_Verzet schreef: 17 apr 2025 14:47 In het openingsbericht van de deze draad wordt mijn forumnaam expliciet en in een nogal negatieve context gebruikt, wat niet getuigt van de vereiste neutraliteit die een forumbeheerder betaamt. Irritatie bij, over of door tegendraadse meningen mag nooit en te nimmer een aanleiding zijn om persoonlijk te worden. Hier ligt wat mij betreft de grens.

Ik adviseer om eens een terugblik te werpen op de draad Vrouwenwielrennen om zelf te constateren waar de toon ontspoort en hoe dat komt.

Wil je het gemoedelijk en informatief houden, reageer dan inhoudelijk of reageer niet.
Ik zou voor bij mezelf te raden gaan waarom het gaat zoals het gaat. Er zijn altijd minimaal 2 mensen nodig om te bekvechten. Het lijkt hier soms wel een gigantische kleuterklas, en dan doe ik de kleuters waarschijnlijk te kort. Ik lees het gelukkig allemaal niet, maar als Edwin al zo'n topic moet openen dan kan ik wel bedenken hoe het gaat.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 apr 2025 15:05

Ramon73 schreef: 17 apr 2025 14:34 Er zijn op het forum mensen waar ik mij prettig bij voel, en mensen waar ik mij niet prettig bij voel.......
Hier idem.
Ik ben zeker niet zonder zonde.
Ik heb ook wel eens wat gepost zonder na te denken.
Maar heel vaak ook expliciet niet gereageerd op posts van anderen.
En wel wat opgetikt en daarna toch weer gedeleted.
Er zijn forumleden waar ik sowieso niet op reageer maar er zijn er ook die het bloed onder mijn nagels vandaan halen.
Maar ik zal mijn uiterste best doen om mij niet te laten verleiden.
En wat betreft het off-topic gaan; daar doe ik ook aan mee maar dat is, denk ik, mens eigen en heb ik niet zoveel moeite mee.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 17 apr 2025 16:51

Ik heb er juist een bloedhekel als een topic al voor de 2e pagina ontspoort in een andere discussie. Zeker als het niets meer met de openingspost te maken heeft.

Maar ja, wie ben ik …
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 17 apr 2025 17:59

CampaYolo schreef: 17 apr 2025 12:45
Kornuit schreef: 17 apr 2025 12:36 Het is triest dat Edwin hier een topic over moet openen.
Dit forum is voor mij puur om informatie op te halen wat betreft techniek etc. Heb hier de afgelopen al heel wat geleerd en ben vaak geholpen met goed advies en tips. Ik negeer verder vooral alle andere topics, omdat ze nogal snel uit de bocht vliegen. Aardig tegen elkaar zijn kost weinig en het zal je verbazen hoe dat naar je terug komt.
+1
+3.
Ik irriteer me ook wel eens aan de toon. Dan sla het onderwerp gewoon even een week over. En sommige mensen die veel op de man spelen, sla ik standaard over. Er is al genoeg gedoe in de wereld en in gedoe tussen mensen op een forum heb ik geen zin.

Wat modereren door Edwin betreft zit ik er eenvoudig in: Edwin heeft de leiding en mag naar eigen inzicht in zo min mogelijk tijd de snoeischaar flink hanteren. Snoeien doet bloeien.
Wat op de man spelen betreft: als je daar zin in hebt, ga dan naar de asociale media van Marc Zuck, zoals FB etc. Daar is geen moderatie en kijk eens hoe het er daar aan toe gaat.
hun fietsen.

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 17 apr 2025 18:51

Ik zet online niets neer wat ik in levende lijve ook niet tegen iemand zou zeggen.
Wat mij betreft een goede spiegel voor er op de "verstuur" knop geduwd wordt.

De "discussie" op dit forum is soms van dusdanig niveau, dat ik ook ruim twee jaar überhaupt geen bijdrage hier heb willen leveren. Ik sla nu gewoon bepaalde topics en personen over; scheelt voor mijzelf ook een stuk (zinloze) ergernis ;)

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 17 apr 2025 19:38

Ik kan me bij bovenstaand grotendeels aansluiten.

Een advies dat ik sowieso kan geven:
Zie je een posting die echt niet kan (racistisch, discriminerend etc.): meld het dan
Als je op een dergelijk bericht antwoordt: het is niet nodig het bericht dan wederom te tonen door het te citeren: een rotbericht is genoeg.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 17 apr 2025 20:19

Kornuit schreef: 17 apr 2025 12:36 Het is triest dat Edwin hier een topic over moet openen.
Dit forum is voor mij puur om informatie op te halen wat betreft techniek etc. Heb hier de afgelopen al heel wat geleerd en ben vaak geholpen met goed advies en tips. Ik negeer verder vooral alle andere topics, omdat ze nogal snel uit de bocht vliegen. Aardig tegen elkaar zijn kost niets en het zal je verbazen hoe dat naar je terug komt.
Eens! Ik kom hier ook puur om kennis te halen en te delen. En leuke verhalen/ervaringen van anderen te lezen.

Ik probeer me ook zo min mogelijk in discussies met zo’n toon te mengen, zonde van de tijd.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 17 apr 2025 21:21

Dank voor de reacties allemaal! Doet me deugd dat die zo positief zijn!

Daaruit voortvloeiend, ik kreeg van Martinbo zojuist het aanbod om te helpen bij de moderatie. Een aanbod waar ik graag gebruik van maak. Na het weekend regel ik de juiste rechten voor zijn account en dan kunnen we er dus bovenop zitten, u bent allen gewaarschuwd :lol:
Afbeelding | Afbeelding

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 18 apr 2025 09:10

Klein_Verzet schreef: 17 apr 2025 14:47 In het openingsbericht van de deze draad wordt mijn forumnaam expliciet en in een nogal negatieve context gebruikt, wat niet getuigt van de vereiste neutraliteit die een forumbeheerder betaamt. Irritatie bij, over of door tegendraadse meningen mag nooit en te nimmer een aanleiding zijn om persoonlijk te worden. Hier ligt wat mij betreft de grens.

Ik heb tot 10 en nog eens tot 10 geteld.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie