Binnenband
Hoi,
Na wat zoekwerk op het forum kwam ik tot de conclusie dat de Continental GP 4000S
hier aanzien wordt als een van de beste buitenbanden ivm grip, rolweerstand, lek rijden, prijs en duurzaamheid. (in tegenstelling tot de ultremos, ...)
Nu vroeg ik me af welke binnenbanden jullie gebruiken?
Wat is de beste binnenband volgens jullie? Het hoeft niet de ultieme westrijdband te zijn, maar net zoals de conti gp 4000S zoek ik wel de beste allrounder. Of is dit totaal niet belangrijk en moet je enkel een goede buitenband hebben?
En rijden jullie allemaal vnl op butyl of latex? En raden jullie dan butyl of latex aan en waarom?
Alvast bedankt
Na wat zoekwerk op het forum kwam ik tot de conclusie dat de Continental GP 4000S
hier aanzien wordt als een van de beste buitenbanden ivm grip, rolweerstand, lek rijden, prijs en duurzaamheid. (in tegenstelling tot de ultremos, ...)
Nu vroeg ik me af welke binnenbanden jullie gebruiken?
Wat is de beste binnenband volgens jullie? Het hoeft niet de ultieme westrijdband te zijn, maar net zoals de conti gp 4000S zoek ik wel de beste allrounder. Of is dit totaal niet belangrijk en moet je enkel een goede buitenband hebben?
En rijden jullie allemaal vnl op butyl of latex? En raden jullie dan butyl of latex aan en waarom?
Alvast bedankt
Ik rijd al bijna 2 seizoenen op de GP 4000S. Maar ik rijd gewoon met de normale butuyl binnenbandjes en dat is goed genoeg voor mij. Zal misschien iets zwaarder zijn dan latex, maar ik denk dat de 4000S met latex biba's wel eens te soepel zou kunnen worden. Met de butuyl's waar ik mee rijd heb ik nog nooit problemen ondervonden icm met de 4000S. Echt een superbandje!
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
ik rijd nu 3 seizoenen op GP 4000S, en heb sinds vorig seizoen eens een stel latex binnenbandjes geprobeerd. En ik kan je vertellen, ik voel geen verschil... Het enige waar ik me wel aan erger dat ze in vergelijking met butyl veel sneller leeg lopen.
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Conti binnenbandjes doen het prima bij mij, rijd er weinig lek mee. Meeste lekke banden die ik de afgelopen twee jaar heb gehad waren met de enkele andere biba die ik monteerde (o.a. Vredestein). Is natuurlijk een waardeloze statistiek maar ik heb gewoon een goed gevoel bij de Conti's
Latex bewaar ik persoonlijk voor specialere banden (zomerwielen).
Latex bewaar ik persoonlijk voor specialere banden (zomerwielen).
In de continental GP4000S gaan bij mij gewone continental binnenbanden (butyl).
Combinatie bevalt mij prima. Twee lekke banden na 2500 km (zelfde dag voor en achter). Scherpe steentjes ;-(
Combinatie bevalt mij prima. Twee lekke banden na 2500 km (zelfde dag voor en achter). Scherpe steentjes ;-(
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple
Uit verschillende testen blijkt dat er eigenlijk geen verschil zit in butyl binnenbandjes van de verschillende fabrikanten. Mits ze ongeveer hetzelfde gewicht hebben. Sommige fabrikanten maken ze wat dunner en lichter waardoor ze nog iets lichter rollen en uiteraard ook iets kwetsbaarder zijn.
Als je niet de ultieme wedstrijdband zoekt dan zal ieder willekeurig butyl binnenbandje voldoen. Zoek je de beste allrounder kies dan niet de allerlichtste. Die zijn wat kwetsbaarder. (indicatief superlicht rond 50 gram, gemiddeld 70 tot 100 gram per band ook afhankelijk van lengte ventiel)
Als je niet de ultieme wedstrijdband zoekt dan zal ieder willekeurig butyl binnenbandje voldoen. Zoek je de beste allrounder kies dan niet de allerlichtste. Die zijn wat kwetsbaarder. (indicatief superlicht rond 50 gram, gemiddeld 70 tot 100 gram per band ook afhankelijk van lengte ventiel)
Ook hier Continental binnenbandjes en buiten bandjes, zeer tevreden mee, vorige michelin, maxis buitenbanden en allerlei diverse goedkope merken binnenbanden reden veel meer lek. Of het komt gewoon omdat de GP4000S buiten bandjes gewoon veel lek bestendiger zijn.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
IK rijd met vitorria of vredenstein. Vredenstein vind ik iets meer kwaliteit.
Qua rijden geen verschil, wel is de vredenstein luchtdichter.
Latex heb ik ook van vredenstein en ik merk wel verschil. Met name de toename van comfort. ( binnen de grenzen) Het voelt wat minder bonkig.
De no-name binnenbanden en van vage merken die moet je mijden, met name de ventielen zijn erg slecht.
Op dat soort gevallen na, heb ik eigenlijk met merk bandjes geen slechte ervaringen.
Qua rijden geen verschil, wel is de vredenstein luchtdichter.
Latex heb ik ook van vredenstein en ik merk wel verschil. Met name de toename van comfort. ( binnen de grenzen) Het voelt wat minder bonkig.
De no-name binnenbanden en van vage merken die moet je mijden, met name de ventielen zijn erg slecht.
Op dat soort gevallen na, heb ik eigenlijk met merk bandjes geen slechte ervaringen.
Conti Supersonic biba's alhier, en een positief verloop tot nu toe (5000+km). Ik geloof 1x lek, maar toen was de buiten band (GP3000) al versleten.
De buitenbanden vervang ik op tijd, achterzijde bij 3000km en voorzijde het dubbele of meer. Een intacte supersonic biba ging mee naar de nieuwe set.
Hoor echter veel lek-rijd verhalen over de Supersonics. Ze zijn nl maar 50-55 gram.
De buitenbanden vervang ik op tijd, achterzijde bij 3000km en voorzijde het dubbele of meer. Een intacte supersonic biba ging mee naar de nieuwe set.
Hoor echter veel lek-rijd verhalen over de Supersonics. Ze zijn nl maar 50-55 gram.
Supersonic = drama in mijn ervaring. Als je 50g binnenbandjes wilt moet je imho latex nemenreason schreef:Conti Supersonic biba's alhier, en een positief verloop tot nu toe (5000+km).
Vredestein wordt vaak genoemd voor goede latex binnenbandjes.. die gebruik ik dus ook.