Ervaringen met Aliexpress wielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00
Het is een misvatting dat alle ratchets qua maten en passing hetzelfde zijn als die van DT Swiss.scottpch64 schreef: ↑22 apr 2025 07:20Ik heb de body van die wielen met D272 naven losgehaald en was hetzelfde systeem als de DTSwiss classic naven, dus niet de EXP.
Ik ga er vanuit dat de maten van de lagers ook hetzelfde zijn en dus makkelijk te verkrijgen...
En adhv de ratchet kun je er niet van uitgaan dat de lagers dezelfde zijn als die van DT.
Althans, zo lees ik jouw bericht.
Ik ben nog geen enkele chinese naaf tegengekomen die exotisch materiaal nodig heeft voor het onderhoud. In ieder geval qua lagers.
Ik wil de CSC 45x30 met D272 gaan bestellen. Deze komen in de gravelbike te hangen. Ik zie ze nu voor EUR 398 staan, gezien jullie ervaring en aankopen hier, is dat een beetje gangbare prijs?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41822
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, dat is de normale prijs.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
En klik
Nu nog opzoek naar snelle gravelbanden

Nu nog opzoek naar snelle gravelbanden

- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41822
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Schwalbe G one R of RS of de Conti Terra (lastiger te krijgen)
Ik heb de R afgelopen week 200km gereden in Limburg en is mij goed bevallen onder die droge omstandigheden. Had de RS niet willen hebben, want ik had op sommige klimmetjes of net na een bui wel een klein beetje nopjes nodig.
Ik heb de R afgelopen week 200km gereden in Limburg en is mij goed bevallen onder die droge omstandigheden. Had de RS niet willen hebben, want ik had op sommige klimmetjes of net na een bui wel een klein beetje nopjes nodig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Thanks voor de tips mannen! De Conti gevonden op voorraad bij bike-components
en klik 


- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41822
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Afgelopen week ca 225km gravel gereden (ca 70% offroad) in Zuid Limburg met de CSC 40x30 wielen, D272 54t naven.
Varierend van glooiende, fijne gravel tot afdalingen in de Voerstreek die ik eigenlijk liever met de Orbea Oiz had gegaan (grove keien, spoelgeulen, wortels). Kortom, met 83 stuiterende kilo’s op de fiets hebben ze soms behoorlijk op hun flikker gehad.
45mm Schwalbe G-one R 45mm op 1.9/2.0 bar.
Het goede nieuws: ze zijn nog steeds kaarsrecht. Ik kan er geen afwijking in vinden.
Het mogelijk iets mindere nieuws: ik heb een paar harde knallen uit de achternaaf gehoord.
In het begin een paar minder harde knallen, beetje vergelijkbaar met een palletje wat in een 3-pal naaf blijft hangen. Maar ook 1x een serieuze knal toen ik na een haakse blinde bocht op 31x36 met vrijwel alle kracht op de pedalen ging staan om een gemeen steil hupje over te gaan. Ik stond al op dat verzet, dus niets met schakelen te maken. Bij die knal dacht ik eigenlijk dat ik klaar zou zijn met fietsen, maar alles draait nog.
Zal binnenkort eens de body eraf halen (als het goed is net zo simpel als DT Swiss), benieuwd hoe de ratchet eruit ziet.
Dit heb ik bij een DT Swiss, Erase of Campa naaf nog nooit meegemaakt.
Varierend van glooiende, fijne gravel tot afdalingen in de Voerstreek die ik eigenlijk liever met de Orbea Oiz had gegaan (grove keien, spoelgeulen, wortels). Kortom, met 83 stuiterende kilo’s op de fiets hebben ze soms behoorlijk op hun flikker gehad.
45mm Schwalbe G-one R 45mm op 1.9/2.0 bar.
Het goede nieuws: ze zijn nog steeds kaarsrecht. Ik kan er geen afwijking in vinden.
Het mogelijk iets mindere nieuws: ik heb een paar harde knallen uit de achternaaf gehoord.
In het begin een paar minder harde knallen, beetje vergelijkbaar met een palletje wat in een 3-pal naaf blijft hangen. Maar ook 1x een serieuze knal toen ik na een haakse blinde bocht op 31x36 met vrijwel alle kracht op de pedalen ging staan om een gemeen steil hupje over te gaan. Ik stond al op dat verzet, dus niets met schakelen te maken. Bij die knal dacht ik eigenlijk dat ik klaar zou zijn met fietsen, maar alles draait nog.
Zal binnenkort eens de body eraf halen (als het goed is net zo simpel als DT Swiss), benieuwd hoe de ratchet eruit ziet.
Dit heb ik bij een DT Swiss, Erase of Campa naaf nog nooit meegemaakt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Had je dat niet eerder kunnen zeggen
Ik ben benieuwd wat het veroorzaakt heeft, m'n set komt volgende week binnen is de planning, gaat 600gram schelen met de alu hoepels die ik er nu in heb hangen 

