Nieuwe wielen Easton SLX of Fulcrum Racing Zero
Ik sta voor de keuze om een nieuwe wielset aan te schaffen. Ben aan het twijfelen tussen de genoemde setjes. Beide redelijk licht in gewicht en passen mooi in mijn nieuwe fiets (Cervelo S3 2010). Wat is de betere keuze voor een rijder van 75 kg, met het oog op degelijkheid, comfort?
Shoot...
Shoot...
Indien je met de Easton wielen de EC90 SLX bedoeld kan ik je misschien verder helpen.
Ik weet nog een nieuwe set te staan voor € 1.200,-. (adviesprijs ca. € 1.800) inclusief nog niet gelijmde tubes en gele Swissstop blokken. Het zijn nieuwe wielen en je wordt de eerste eigenaar.
Stuur maar een PM of e-mail bij interesse.
Ik weet nog een nieuwe set te staan voor € 1.200,-. (adviesprijs ca. € 1.800) inclusief nog niet gelijmde tubes en gele Swissstop blokken. Het zijn nieuwe wielen en je wordt de eerste eigenaar.
Stuur maar een PM of e-mail bij interesse.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
ahum
klik
klik
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
Tsja..., ik zag ze toevallig deze week bij een FM in zijn winkel staan en dacht dat het een goede deal was.
Met tubes en remblokken zijn ze bij Mantel toch nog ruim € 150,- goedkoper.
Met tubes en remblokken zijn ze bij Mantel toch nog ruim € 150,- goedkoper.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Ik bedoelde de EA90SLX. Mijn hart gaat eigenlijk ook uit naar de Fulcrum. Ik heb de zwart witte (daar gaat het om), bij Pro-bikeshop.be gezien voor € 699. Iemand een betere prijs gevonden? En hoe zit het met de inzetbaarheid op mindere wegen?
sjezer schreef:Ik bedoelde de EA90SLX. Mijn hart gaat eigenlijk ook uit naar de Fulcrum. Ik heb de zwart witte (daar gaat het om), bij Pro-bikeshop.be gezien voor 699. Iemand een betere prijs gevonden? En hoe zit het met de inzetbaarheid op mindere wegen?
Ik heb dit jaar 8.000 km met de Racing Zero gereden, zijn echt superwielen. Ze bieden wel vrij weinig comfort op slechte wegen.
Zelf heb ik die SLX, mooie set en ook Mantel heeft die voor relatief weinig geld: http://www.mantel-bikeparts.nl/product/ ... 0_SLX.html
Het is een mooie set, loopt lekker licht. De wielen zijn stijf in de hoogte, maar relatief slap in de breedte (je kan de wielen best tegen de blokken drukken). Zwaardere rijders hebben hier vaker last van dan lichte rijders (ben zelf 60 Kg en 1.85 m en heb hier geen last van). Je moet ook mazzel hebben met de Eastons, de ene heeft een goede set en de andere een slechte.
De Fulcrums zijn minstens zo goed, zo niet beter (waren toen in mijn wielen kocht alleen iets vann 400 euro duurder en heb daarom de SLX gekocht). Fulcrums zijn nog harder dan de Eastons.
Naar mijn mening doe je aan beide wielen een goede koop.
Het is een mooie set, loopt lekker licht. De wielen zijn stijf in de hoogte, maar relatief slap in de breedte (je kan de wielen best tegen de blokken drukken). Zwaardere rijders hebben hier vaker last van dan lichte rijders (ben zelf 60 Kg en 1.85 m en heb hier geen last van). Je moet ook mazzel hebben met de Eastons, de ene heeft een goede set en de andere een slechte.
De Fulcrums zijn minstens zo goed, zo niet beter (waren toen in mijn wielen kocht alleen iets vann 400 euro duurder en heb daarom de SLX gekocht). Fulcrums zijn nog harder dan de Eastons.
Naar mijn mening doe je aan beide wielen een goede koop.