Ja, ik herinner mij zo ook nog wat ritten van Virenque, dé solorit van Landis, de 37.35 op de Alpe van Pantani, etc.
Overigens werd Virenque een paar jaar later ook weer bejubeld in frankrijk...
Fiets december
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
Doping is eigenlijk sinds jaar en dag ingebed in het wielrennen. In de jaren '50/'60 was het zelfs zo erg dat renners een medicamenten-pakket kregen van de organisatie (bron: www.cicli-belinetta.de). Vandaag de dag vinden we dat echter niet meer acceptabel en hebben we de spelregels veranderd. Hiermee haal je echter niet de doping uit de sport. Of je het nou leuk vindt of niet, je zal dit als gegeven moeten zien.
Het maakt er de sport als tv-gebeurtenis in mijn ogen echter niet minder boeiend om; op het moment dat je voor de tv zit en je ziet een Pantani, Ricco of VDB demarreren (alsof de gashendel wordt open getrokken!) uit de kopgroep, zit ik toch genietend op het puntje van m'n stoel...
Het zou in mijn ogen dan ook hypocriet zijn om over deze renners maar niet meer te schrijven. Zo'n artikel over VDB beschrijft naast het succes ook de keerzijde van de medaille. Dat had wat mij betreft zelfs nog best wat meer uitgediept mogen worden.
Het maakt er de sport als tv-gebeurtenis in mijn ogen echter niet minder boeiend om; op het moment dat je voor de tv zit en je ziet een Pantani, Ricco of VDB demarreren (alsof de gashendel wordt open getrokken!) uit de kopgroep, zit ik toch genietend op het puntje van m'n stoel...
Het zou in mijn ogen dan ook hypocriet zijn om over deze renners maar niet meer te schrijven. Zo'n artikel over VDB beschrijft naast het succes ook de keerzijde van de medaille. Dat had wat mij betreft zelfs nog best wat meer uitgediept mogen worden.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Afgezien van de discussie of VDB nu wél of niét een een topper was, ik kan het wel waarderen als er zo'n artikel geplaatst wordt.
En dan is 't forum idd een mooie plek om te discusseren over iemands status.
Ook al is de betreffende persoon niet meer onder ons, een stukje historie zou mij best bekoren om vaker in 't magazine terug te zien.
Bijvoorbeeld over heroisische 'gevechten' uit de 3 grote rondes.
En dan is 't forum idd een mooie plek om te discusseren over iemands status.
Ook al is de betreffende persoon niet meer onder ons, een stukje historie zou mij best bekoren om vaker in 't magazine terug te zien.
Bijvoorbeeld over heroisische 'gevechten' uit de 3 grote rondes.
[quote="chrissiewizzie"]Ik vind de tragiek van de persoon uitermate interessant. De kroonprins van het Belgische wielrennen die bezwijkt aan de druk en aan de wil om vrij te leven die niet met het wielrennen te combineren blijkt. Wat hij gedaan heeft, is veelal niet goed te praten, maar de vraag waarom hij deed wat heeft gedaan, vind ik juist heel intrigerend. [/quote]
[quote="Frigo"]+1
De paar overwinningen die hij behaald heeft, en met name de overmacht (al/niet met EPO) waarmee hij dat deed, waren anders wielren-tv-momenten die mij wel zijn bijgebleven...[/quote]
+1
Zonder verder al te veel in te gaan op VDB (doe ik wel op het VDB Topic).
Lees het boek van VDB eens: 'Ik ben God niet' Zijn geld dubbel en dwars waard.
@chrissiewizzie. Aangezien je zegt dat: 'Ik vind de tragiek van de persoon uitermate interessant' en tevens 'maar de vraag waarom hij deed wat heeft gedaan, vind ik juist heel intrigerend' zou ik echt het boek eens gaan lezen.
Verder later in het VDB Topic.
Mvg, Zorro
[quote="Frigo"]+1
De paar overwinningen die hij behaald heeft, en met name de overmacht (al/niet met EPO) waarmee hij dat deed, waren anders wielren-tv-momenten die mij wel zijn bijgebleven...[/quote]
+1
Zonder verder al te veel in te gaan op VDB (doe ik wel op het VDB Topic).
Lees het boek van VDB eens: 'Ik ben God niet' Zijn geld dubbel en dwars waard.
@chrissiewizzie. Aangezien je zegt dat: 'Ik vind de tragiek van de persoon uitermate interessant' en tevens 'maar de vraag waarom hij deed wat heeft gedaan, vind ik juist heel intrigerend' zou ik echt het boek eens gaan lezen.
Verder later in het VDB Topic.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Leuke fietsen die getest worden op pagina 17. Ook leuk om te lezen het artikel vrouwtjes-putters, een lesje geschiedenis en natuurlijk het eerbetoon aan VDB. Voor mij een klein hoogtepuntje op pagina 77!:D:p
Geen zee te diep, geen berg te hoog.