Dames racefiets - budget 1000 euro
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15
Rose is bij ons in België weinig bekend. Ik heb de fietsen bekeken, net als mijn dochter, maar dan toch liever de Canyon.
Deze namiddag ook bij de fietshandel langs geweest. Specialized, Trek, Ridley,... maar voor 1.000 - 1.100 euro zit je echt basic. En het zijn niet vrouw gerichte fietsen.
De dames modellen vallen tegen. Te grote Barbiefactor.
Weet er iemand ergens een test staan van de Canyon Roadlite ?
Deze namiddag ook bij de fietshandel langs geweest. Specialized, Trek, Ridley,... maar voor 1.000 - 1.100 euro zit je echt basic. En het zijn niet vrouw gerichte fietsen.
De dames modellen vallen tegen. Te grote Barbiefactor.
Weet er iemand ergens een test staan van de Canyon Roadlite ?
motorbiker
Motorbiker schreef:Rose is bij ons in België weinig bekend...
Nou, ik heb in Belgie toch echt heel wat Red Bulls [=Rose(versand)] op de weg gezien hoor. Misschien in jou directe omgeving niet, maar Belgie over het algemeen....
Motorbiker schreef:Weet er iemand ergens een test staan van de Canyon Roadlite ?
In het nederlands:
http://www.canyon.com/_nl/service/testb ... l?test=154
http://www.canyon.com/_nl/service/testb ... l?test=155
En in het engels:
http://www.canyon.com/_en/service/testr ... l?test=193
http://www.canyon.com/_en/service/testr ... l?test=153
In het duits:
http://www.canyon.com/service/testbericht.html?test=193
http://www.canyon.com/service/testbericht.html?test=103
Franstalig:
http://www.canyon.com/_fr/service/test.html?test=127
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15
De Roadlite 7.0 mannenmodel, amper 150 euro duurder, geniet volledig Ultegra afmontage.
De shifter/remhendels zijn instelbaar, dus geen nadeel voor kleinere handen.
Mijn dochter is 16 jaar en 1.69 meter. Het Positioning System twijfelt voor maat 50 of 52 (beide stuurpen 90mm).
Welke maat nemen we best?
Graag ook uw mening over de afmontage:
Frame Canyon New F6 Technology
Voorvork Canyon OneOneEight CF
Balhoofdstel Tange IS-22 SCT
Achter derailleur Shimano Ultegra 6700
Voor derailleur Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano Ultegra 6700
Remgrepen Shimano Ultegra 6700
Remmen Shimano Ultegra 6700
Naven Mavic Aksium
Cassette Shimano Ultegra 6700 11-28
Velgen Mavic Aksium
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel Shimano Ultegra 6700
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano Ultegra 6700
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis
Stuur Ritchey WCS Logic II
Zadel Selle Italia SL
Zadelpen Ritchey WCS V2
Pedalen Zonder pedalen
Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66cm
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
Gewicht 7,95 kg
Keuze mogelijkheid afwijkende specificatie
Cassette Shimano Ultegra 11-28
Crankstel Shimano Ultegra Triple
Tandwielen 52/39/30
Bedankt voor alle tips
De shifter/remhendels zijn instelbaar, dus geen nadeel voor kleinere handen.
Mijn dochter is 16 jaar en 1.69 meter. Het Positioning System twijfelt voor maat 50 of 52 (beide stuurpen 90mm).
Welke maat nemen we best?
Graag ook uw mening over de afmontage:
Frame Canyon New F6 Technology
Voorvork Canyon OneOneEight CF
Balhoofdstel Tange IS-22 SCT
Achter derailleur Shimano Ultegra 6700
Voor derailleur Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano Ultegra 6700
Remgrepen Shimano Ultegra 6700
Remmen Shimano Ultegra 6700
Naven Mavic Aksium
Cassette Shimano Ultegra 6700 11-28
Velgen Mavic Aksium
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel Shimano Ultegra 6700
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano Ultegra 6700
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis
Stuur Ritchey WCS Logic II
Zadel Selle Italia SL
Zadelpen Ritchey WCS V2
Pedalen Zonder pedalen
Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66cm
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
Gewicht 7,95 kg
Keuze mogelijkheid afwijkende specificatie
Cassette Shimano Ultegra 11-28
Crankstel Shimano Ultegra Triple
Tandwielen 52/39/30
Bedankt voor alle tips
motorbiker
Tja, Ultegra is beter dan 105. Maar dat is Dura Ace ook. Het gaat erom wat jouw dochter nodig zal hebben. Normaliter is de 105 een meer dan adequate instap groep voor de racefiets. Indien jouw dochter de fiets echt intensief en onder zware weersomstandigheden (regen) wilt gaan gebruiken dan is het de moeite waard om de Ultegra groep te overwegen. Die is gezegd duurzamer, beter afgewerkt, betere afgedicht te zijn dan de 105 groep.Motorbiker schreef:De Roadlite 7.0 mannenmodel, amper 150 euro duurder, geniet volledig Ultegra afmontage. De shifter/remhendels zijn instelbaar, dus geen nadeel voor kleinere handen ....
Een ander argument voor een betere groep dat weleens wordt gebruikt is de verwachting dat de verkoop- of inruilwaarde van een fiets met Ultegra afmontage hoger ligt dan eentje met 105.
Een laatste punt zou ik noemen de nieuwe styling van de 2010 Ultegra (Ultegra 6700). De nieuwe shifters hebben nu mooi langs het stuur weggewerkte kabels, wat volgens veel mensen optisch fraaier uiterlijk geeft.
Jullie zullen zelf de afweging moeten maken of je de 150 eruo extra voor over hebben. Nogmaals, beter is de Ultegra zeker, en mooier misschien ook, maar nodig ..... ?
Daar kan ik geen goed advies in geven anders dan jou te wijzen op de mogelijkheid een meting te laten maken bij het testcenter in Heerlen. Zij zullen jouw dochter daar kunnen opmeten en afhankelijk van haar overige lichamelijke kenmerken (lenigheid, comfort, voorkeur zitpositie) de juiste maat kunnen adviseren. Jouw dochter heeft daar gelijk de kans om de fiets van haar voorkeur te testen op de wegen in de omgeving van het testcenter. Als je hiermee niet bekend bent dan kun je hier kijken voor meer informatie:Motorbiker schreef: ..... Mijn dochter is 16 jaar en 1.69 meter. Het Positioning System twijfelt voor maat 50 of 52 (beide stuurpen 90mm). Welke maat nemen we best? .....
http://www.canyon.com/_nl/testcenter_he ... t_het.html
Motorbiker schreef: ..... Graag ook uw mening over de afmontage:
Frame Canyon New F6 Technology
Voorvork Canyon OneOneEight CF
Balhoofdstel Tange IS-22 SCT
Achter derailleur Shimano Ultegra 6700
Voor derailleur Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano Ultegra 6700
Remgrepen Shimano Ultegra 6700
Remmen Shimano Ultegra 6700
Naven Mavic Aksium
Cassette Shimano Ultegra 6700 11-28
Velgen Mavic Aksium
Banden Continental Grand Prix 4000 S
Crankstel Shimano Ultegra 6700
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano Ultegra 6700
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis
Stuur Ritchey WCS Logic II
Zadel Selle Italia SL
Zadelpen Ritchey WCS V2
Pedalen Zonder pedalen
Frame maten 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64, 66cm
Kleur sand blasted anodized black
fuji metallic white
Gewicht 7,95 kg
Keuze mogelijkheid afwijkende specificatie
Cassette Shimano Ultegra 11-28
Crankstel Shimano Ultegra Triple
Tandwielen 52/39/30
Bedankt voor alle tips
Hier kun je weinig op af geven. De enige twee puntjes die ik ook hier zou noemen zijn in eerdere posts door anderen en mijzelf al aangehaald:
(1) De wielen: de Mavic Aksiums schijnen niet de besten te zijn, maar kunnen wellicht voor je dochter toch voldoende zijn.
(2) Het crankstel: omdat jouw dochter een beginnende racefietser is zou ik in haar geval kiezen voor een triple uitvoering. Dan heeft zij in principe op elk terein en ten allen tijde een breed genoeg bereik in verzet waar ze mee uit de voeten kan, zonder dat ze het voorblad of cassette moet wisselen om die aan te passen aan haar terein.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Ik zou het leuk vinden als jullie je keuze en ervaringen met ons delen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Aksiums zijn gewoon prima wielen voor die prijs, heb er al tijden op gereden en voldoen goed. Rijden comfortabel.. zwabberen alleen een beetje bij hard aanzetten of dergelijke.. maar voldoen gewoon goed. Ik bedoel voor 1000 euro budget moet je daar niet over gaan zeuren.
Zelfde met 105 vs ultegra... kan je beter gewoon voor het beste frame gaan wat je kan krijgen.
Zelfde met 105 vs ultegra... kan je beter gewoon voor het beste frame gaan wat je kan krijgen.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Persoonlijk vind ik dat je betreft de wielen eerst eens met een instap model moet gaan rijden, voordat je echt het verschil voelt met een goede wielset. De wielen zullen heus niet kapot gaan of breken als je een keer sprint. Gezien haar leeftijd en lengte, zal haar gewicht totaal geen probleem vormen voor de wielen. Zelf rijd ik met krap 90 kg ook op een instapset in de winter en vind ik het best wel comfortabel dat ze niet knoertstijf zijn. Mocht ze toe zijn aan competitie of serieus bezig zijn met rijden, kun je de overweging maken een leuke Fulcrum Racing 3 wielset o.i.d. aan te schaffen.
Wat betreft de 105 tegen Ultegra, eigenlijk precies hetzelfde verhaal als met de wielen. Probeer eerst eens de 105 groep. Het is gewoon een super degelijke groep en zal voor trainingen prima voldoen. Als je instapt op Ultegra, kun je eigenlijk alleen nog maar achteruit gaan in kwaliteit of voor de duurste Dura Ace groep kiezen. Helemaal nergens voor nodig als het voor trainingen is. Persoonlijk zou ik pas een duurdere groep overwegen als ik meer dan 1.000 kms per maand maak of wedstrijden rijd om te winnen. Aan de andere kant, als geld geen probleem is, kies gewoon waarbij je gevoel het beste is.
Ik wou dat mijn ouders me eens sponserden toen ik begon met wielrennen! Succes ermee.
Wat betreft de 105 tegen Ultegra, eigenlijk precies hetzelfde verhaal als met de wielen. Probeer eerst eens de 105 groep. Het is gewoon een super degelijke groep en zal voor trainingen prima voldoen. Als je instapt op Ultegra, kun je eigenlijk alleen nog maar achteruit gaan in kwaliteit of voor de duurste Dura Ace groep kiezen. Helemaal nergens voor nodig als het voor trainingen is. Persoonlijk zou ik pas een duurdere groep overwegen als ik meer dan 1.000 kms per maand maak of wedstrijden rijd om te winnen. Aan de andere kant, als geld geen probleem is, kies gewoon waarbij je gevoel het beste is.
Ik wou dat mijn ouders me eens sponserden toen ik begon met wielrennen! Succes ermee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15
Ik denk met haar 65kg dat alle wielen, afmontage's,.... voldoende zullen zijn.
Een budget van 1.000 euro was mijn limiet. Maar 100 a 200 euro meer zijn echter niet onoverkomelijk als ze goed besteed zijn. En sport vindt ik nu net heel belangrijk voor jonge mensen.
We gaan ieder week-end mountainbiken en de racefiets komt voor mij - en voorlopig voor mijn dochter - op de tweede plaats.
Als ik haar Mtb enthousiasme zie (in weer en wind, s'zondags om 6u op, ...) en het plezier dat ze er aan heeft, zal dit voor de racefiets ook wel loslopen.
Een racefiets gaat ook lang mee, dus beter direct goed materiaal.
Ik stuurde een mail naar Canyon of de vorkbuis niet ingekort wordt bij levering zodat we zelf de stuurhoogte kunnen aanpassen. ??
Me dunkt lijkt de 52 kader met triple beter. Een beetje op de groei gekocht....
Wat bedoeld men met de regelbare Ultegra shifters. Dit is toch aanpassen i.f.v. grote of kleine handen?
Een budget van 1.000 euro was mijn limiet. Maar 100 a 200 euro meer zijn echter niet onoverkomelijk als ze goed besteed zijn. En sport vindt ik nu net heel belangrijk voor jonge mensen.
We gaan ieder week-end mountainbiken en de racefiets komt voor mij - en voorlopig voor mijn dochter - op de tweede plaats.
Als ik haar Mtb enthousiasme zie (in weer en wind, s'zondags om 6u op, ...) en het plezier dat ze er aan heeft, zal dit voor de racefiets ook wel loslopen.
Een racefiets gaat ook lang mee, dus beter direct goed materiaal.
Ik stuurde een mail naar Canyon of de vorkbuis niet ingekort wordt bij levering zodat we zelf de stuurhoogte kunnen aanpassen. ??
Me dunkt lijkt de 52 kader met triple beter. Een beetje op de groei gekocht....
Wat bedoeld men met de regelbare Ultegra shifters. Dit is toch aanpassen i.f.v. grote of kleine handen?
motorbiker
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is volgens mij idd hoogst ongebruikelijk dat vrouwen nog doorgroeien op hu zestiende. Ik zou hem ook niet op de groei kopen daarom.
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15
Bij Canyon wordt de vorkbuis vanwege wettelijke bepalingen, altijd ingekort geleverd met 2 spacers.
Als er echte kenners op dit forum aanwezig zijn:
Wat vinden jullie van de geometrie van de http://www.canyon.com - racefietsen - Roadlite 7.0. Dit in kader 50 of 52.
Me dunkt kan indien nodig, de stuurpen gedraaid worden om het stuur iets hoger te plaatsen?
Als er echte kenners op dit forum aanwezig zijn:
Wat vinden jullie van de geometrie van de http://www.canyon.com - racefietsen - Roadlite 7.0. Dit in kader 50 of 52.
Me dunkt kan indien nodig, de stuurpen gedraaid worden om het stuur iets hoger te plaatsen?
motorbiker
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 sep 2009 22:15
De beslissing is - mede door goede schoolresultaten van mijn dochter - gevallen. Het wordt een witte Canyon Roadlite 7.0 aan 1.199 euro, i.p.v. de 7.0W damesmodel aan 1.049 euro.
Zelf heb ik een witte Grand Canyon AL 6.0 mtb '2009 en de afwerking is subliem. We hebben geen enkele twijfel dat dit bij de Roadlite niet zo zou zijn.
Voor 150 euro extra biedt de Roadlite 7.0 de 2010 Ultegra groep met afstand regelbare shifters > < Shimano 105 bij de 7.0W. Een verantwoorde meerprijs, gezien de lange levensduur van een racefiets.
Volgens het meetsysteem van canyon, en met volgende meetgegevens:
Lengte: 1,68m
Binnenbeenlengte: 79 cm
Romplengte: 58 cm
Armlengte: 56cm
Gewicht: 57 kg
wordt een maat 52 frame aangeraden.
Mijn vraag: zijn deze meetgegevens voldoende om een correcte maatbepaling te doen?
Of zijn er nog factoren die een rol spelen?
Dank voor uw reactie's.
Zelf heb ik een witte Grand Canyon AL 6.0 mtb '2009 en de afwerking is subliem. We hebben geen enkele twijfel dat dit bij de Roadlite niet zo zou zijn.
Voor 150 euro extra biedt de Roadlite 7.0 de 2010 Ultegra groep met afstand regelbare shifters > < Shimano 105 bij de 7.0W. Een verantwoorde meerprijs, gezien de lange levensduur van een racefiets.
Volgens het meetsysteem van canyon, en met volgende meetgegevens:
Lengte: 1,68m
Binnenbeenlengte: 79 cm
Romplengte: 58 cm
Armlengte: 56cm
Gewicht: 57 kg
wordt een maat 52 frame aangeraden.
Mijn vraag: zijn deze meetgegevens voldoende om een correcte maatbepaling te doen?
Of zijn er nog factoren die een rol spelen?
Dank voor uw reactie's.
motorbiker
Als ik de maten die jij hebt opgegeven van jouw dochter in het PPS van Canyon invoer, dan komt er i.d.d. een advies voor maat 52 uit bij de Roadlite. Mijn vraag is daarbij wel: wie heeft jou dochter opgemeten, of beter gezegd is zij wel goed opgemeten? Je hebt in een eerdere post van 8-12-2009, 13:01 uur haar gewicht opgegeven als 65 kg, en in je laatste bericht 57 kg. Dat kan een onschuldige vergissing zijn, maar dan vraag ik me ook af of de rest van de lichaamsmaten wel kloppen. En dus vooral ook of jouw dochter deskundig/goed is opgementen. Vat dit aub niet op als een aanval of wat dan ook, ik probeer alleen goed met je mee te denken.
Mijn laatste suggestie is om haar toch eerst de framemaat te laten uitproberen bij de testcenter in Heerlen als jullie meer zekerheid willen over de juiste maat. Daar kan ze eventueel ook een andere maat testen om te kijken wat haar beter ligt. Veel hangt nl. ook af van hoe zij het liefst op de fiets wilt zitten.
Mijn laatste suggestie is om haar toch eerst de framemaat te laten uitproberen bij de testcenter in Heerlen als jullie meer zekerheid willen over de juiste maat. Daar kan ze eventueel ook een andere maat testen om te kijken wat haar beter ligt. Veel hangt nl. ook af van hoe zij het liefst op de fiets wilt zitten.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."