montage stofkapje linkerarm
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Hallo
Is het mogelijk dit crankstel te gebruiken met shimano holowtech lagers of moet je bij de fsa lagers blijven.
Het zou makkelijk zijn als ik compact wil rijden ,dat ik alleen de crancks zou moeten veranderen en de shimano lagers zou kunnen laten zitten.
Bedankt voor de evetuele antwoorden.
Is het mogelijk dit crankstel te gebruiken met shimano holowtech lagers of moet je bij de fsa lagers blijven.
Het zou makkelijk zijn als ik compact wil rijden ,dat ik alleen de crancks zou moeten veranderen en de shimano lagers zou kunnen laten zitten.
Bedankt voor de evetuele antwoorden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 apr 2009 15:03
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en je moet inderdaad met FSA lager cups blijven rijden. Die zijn niet van dezelfde breedte als van Shimano.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
bedankt voor het antwoord,ik dacht al dat de shimano cups iets breder waren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Heb je al geprobeerd de linkercranck met een inbus vast te draaien terwijl je hem tegen de as houdt,tot je voelt wanneer hij aantrekt,je kunt de cranck er namelijk niet zo overschuiven omdat de bout anders in de weg zit.Zou anders niet weten wat er scheelt.
Groeten
Groeten
zelfde crankstel maar andere vraag.
----
betreft dus het zogenaamde stofkapje dat op de linkerarm moet. in principe moet je hiervoor het FSA tool EE023 gebruiken.
link
mijn vraag : kent er iemand een alternatief want dit tool kost al snel 50 ?
----
betreft dus het zogenaamde stofkapje dat op de linkerarm moet. in principe moet je hiervoor het FSA tool EE023 gebruiken.
link
mijn vraag : kent er iemand een alternatief want dit tool kost al snel 50 ?
Denk dat je hier een eind mee komt:
[img=http://media.conrad.com/xl/8000_8999/81 ... FB.EPS.jpg]
[img=http://media.conrad.com/xl/8000_8999/81 ... FB.EPS.jpg]
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Redalert schreef:@metalfan
heb jij de linkerarm wel op de as kunnen schuiven dan of heb je die er op gedraaid met de inbusbout. Wil bij mij overigens ook niet.
Ik heb deze crank zelf ook en geen enkel probleem met het monteren van de linkerarm.
Bij mij sneuvelen alleen de wave springer washer.
Als ik het opgegeven moment aanhou, dan wordt deze ring blijkbaar te ver ingedrukt en knappen ze kapot.
Iemand een idee waar ik deze online goedkoop kan halen?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 14 dec 2008 10:47
Voor het stofkapje heb ik een sleuteltje gekocht waar je normaal de kettingbladboutjes mee tegenhoud als je de kettigbladen wil verwijderen(het sleuteltje dat je aan de achterkant zet,vooraan gebruik je een inbus).
Als je dit sleuteltje een klein beetje bijvijlt past dit perfect en het kost bijna niets.
Voor de montage v d linkercranck,ik steek hem er een beetje op en draai hem dan aan met de inbus en dan trek je hem vanzelf vast.
MVG
Als je dit sleuteltje een klein beetje bijvijlt past dit perfect en het kost bijna niets.
Voor de montage v d linkercranck,ik steek hem er een beetje op en draai hem dan aan met de inbus en dan trek je hem vanzelf vast.
MVG