Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoeveel train jij Nu ?

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 03 feb 2010 22:48

Vanmiddag na 6 weken alleen op de Tacx een uurtje buiten kunnen fietsen. Geweldig
Steenkoude vingers en tenen maar alles is beter dan de strafuurtjes op de Tacx.
Ik train in de winter 3 tot 5 keer per week, niet langer dan een uur. Zodra ik in het weekend buiten kan fietsen trek ik 3 uur uit voor een fietstocht.
Ik heb deze winter ook leren hardlopen. Na allerlei beginnersblessures begin ik dat ook wel leuk te vinden. Net zoals met fietsen vind ik het leuk om anderen in te halen, vooral als ze er vreselijk blits uitzien. Flauw he?
Vanavond op mijn eerste fietsdag in 2010 mijn conditie getest met de Polar Ownindex; ik kwam op "50". Volgens de tabel "uitstekend" voor een man van 54! Dan wil morgen nog meer trainen.
Ik geniet, daar gaat het om.
Cinglé

buitenblad
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jan 2010 16:37

buitenblad 04 feb 2010 15:20

Harmeninho schreef:Net zoals met fietsen vind ik het leuk om anderen in te halen, vooral als ze er vreselijk blits uitzien. Flauw he?


Ja heel erg FLAUW! Wat is dat voor een belachelijke zelfverheerlijking? Misschien is de blitse fietser in kwestie wel met een kwalitatieve goede training bezig en heeft geen natte dromen over gemiddelde snelheden...? Sneu..

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 04 feb 2010 15:30

Ach ja, wie lacht om wie he? Als ik door een roodaangelopen gast triomfantelijk ingehaald wordt terwijl ik met m'n D1 bezig ben zit ik lachend op m'n fiets iig :)

Maar het is niet verboden om elkaar in te halen geloof ik ;), als je er een hele show omheen gaat maken is imo wel ongepast, maar dat heb ik nooit meegemaakt.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 feb 2010 15:34

Foosho schreef:Ach ja, wie lacht om wie he? Als ik door een roodaangelopen gast ingehaald wordt terwijl ik met m'n D1 bezig ben zit ik lachend op m'n fiets iig :)


+1 + LOL

buitenblad
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jan 2010 16:37

buitenblad 04 feb 2010 15:39

enne, wat is er mis met blitse pakjes.....?????????

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 05 feb 2010 22:20

Ik word in m'n blitse pakje met grote regelmaat ingehaald door van die hijgende vijftigers die zo nodig moeten bewijzen dat ze harder kunnen fietsen/lopen dan zo'n vrouwke en met evenzoveel regelmaat raap ik ze een half uur later weer op.
Dus.... :D
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 06 feb 2010 00:34

mispoes schreef:Ik word in m'n blitse pakje met grote regelmaat ingehaald door van die hijgende vijftigers die zo nodig moeten bewijzen dat ze harder kunnen fietsen/lopen dan zo'n vrouwke en met evenzoveel regelmaat raap ik ze een half uur later weer op.
Dus.... :D


Geweldig..:p
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

hanskroesen
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2010 13:54

hanskroesen 29 dec 2010 10:50

Op het moment alleen training in het 'krachthonk' en op de Tacx... Ik vraag me alleen af of mijn duurvermogen er dan aan gaat?
In het seizoen natuurlijk uren op de fiets nu buiten het seizoen (op de Tacx) max 2 uur. Wie weet hoe dit op te vangen om een goed seizoen te draaien.

Groeten
remt niet

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 29 dec 2010 12:57

Ik doe momenteel he-le-maal niets....... Is niet mijn gewoonte, maar ja, waardeloos weer, beetje motivatie kwijt enz....
Ik maak me echt geen zorgen, als de omstandigheden weer wat beter zijn ga ik weer lekker duurtrainen. Dan een beetje blokkentraining op de baan en weg en ik ben er in maart wel weer klaar voor!
En 30 jaar op de fiets is niet zo 123 verdwenen. Je houdt altijd wel een basis...

BonoCross
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:32

BonoCross 29 dec 2010 15:03

2 keer in de week fitness, 1 keer in de week een toertocht. Zou wel meer willen doen maar dat zit er niet in met het weer/werk/studie. In januari en februari ga ik weer lekker wat duurritjes maken, trainingsritten meepakken en wellicht een paar dagen Zuid-Limburg. Zo komt het elk jaar vanzelf weer goed :)

En ohja, ik leg ongeveer 3 per week een flinke duathlon af (werk bij TNT Post als postbode :))
Canyon Ultimate CF SL 2016

eelcoz

eelcoz 29 dec 2010 15:08

De laatste keer dat ik gefietst heb is 2 weken geleden. Ik ben van plan om vanaf volgende week te beginnen met D1-trainingen als opbouw naar het nieuwe seizoen. Mocht het blijven winteren dan ga ik toch serieus de aanschaf van een Tacx overwegen, hoe zeer ik ook een hekel heb aan 'binnen fietsen'. Ik wil gewoon fatsoenlijk m'n conditie op kunnen bouwen de komende tijd.

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 29 dec 2010 18:25

1-2x per week een uurtje spinning en 1x per week 1 1/2 tot 2 uur op de Tacx.

Maar hoort dit onderwerp niet meer thuis bij "Training, voeding en blessures" (Forumvaria)?

Plaats reactie