Is dat verschil tussen wedstrijd en comfort fiets echt zo groot. Ik heb een week op de synapse carbon gereden en dat beviel prima.
Ik benieuwd of het gewicht van het frame van de synapse carbon en six carbon nog veel van elkaar verschilt. Ik kan namelijk weinig over gewichten vinden op de website van Cannondale.
Giant TCR Advanced 2 vs Cannondale Six/Synapse/Supersix Ultgra
KC82 schreef:Realiseer je wel dat de Cannondale Synapse in de markt gezet is als 'comfortfiets' en de six en supersix als 'Wedstrijdfiets'. Misschien een overweging als je meer wedstrijdgericht of juist meer toergericht fietst.
Ja bekend, maar zelfs de supersix heeft geen extreem klein balhoofd, want er zit ook nog een 30 mm carbon topcap bij! en ik weet dat je die kan natuurlijk vervangen, maar standaard zit die erbij waardoor eea toch hoger uitkomt als dat je zou denken.
De synapse viel al af voor mij omdat de bovenbuis tov balhoofd tekort zou worden.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Grote voordeel van de Synapse is vooral het rijden op slecht wegdek.
Trillingen en andere vibraties worden beter verwerkt.
Het zelfde doet de Roubaix van Specialized en min of meer
ook de 2010 CR1 versie van Scott.
Bij Scott heeft men voor 2010 het CR1 frame veel meer comfort gegeven.
Inderdaad hebben al deze modellen een wat hoger balhoofd.
Zodat je wat minder (ultra) sportief op de fiets zit.
Maar goed dat scheelt inderdaad niet alles.
Zelf ben ik overgestapt van een 2009 Caad9 naar een 2008 Roubaix.
Afgemonteerd met een SRAM mix (compact 38-50!).
Maar dat had net zo goed ook de Synapse kunnen zijn.
Zag een 2010 Hi-mod Ultegra Triple voor 2559€ in Zwanenburg.
Dan heb je echt een super fiets!
Trillingen en andere vibraties worden beter verwerkt.
Het zelfde doet de Roubaix van Specialized en min of meer
ook de 2010 CR1 versie van Scott.
Bij Scott heeft men voor 2010 het CR1 frame veel meer comfort gegeven.
Inderdaad hebben al deze modellen een wat hoger balhoofd.
Zodat je wat minder (ultra) sportief op de fiets zit.
Maar goed dat scheelt inderdaad niet alles.
Zelf ben ik overgestapt van een 2009 Caad9 naar een 2008 Roubaix.
Afgemonteerd met een SRAM mix (compact 38-50!).
Maar dat had net zo goed ook de Synapse kunnen zijn.
Zag een 2010 Hi-mod Ultegra Triple voor 2559€ in Zwanenburg.
Dan heb je echt een super fiets!
Ik kan me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen dat de in de voorgaande post genoemde frames meer comfort bieden. Volgens mijn bepaalt het frame voor zo'n klein aandeel het comfort dat je het niet zult merken. Wielen en vooral banden en bandenspanning zijn vele malen belangrijker voor het ervaren comfort. En de Cannondales bij Vos: hij heeft ze niet staan en is geen dealer. Zou ik niet aan beginnen.
Nou dan moet ik je toch vertellen dat t enorm scheelt.
Ging dus van een caad9 naar een Roubaix en dat was een wereld van verschil.
Met de Caad9 reed ik met 25 mm banden met 7 bar erin.
Heb inderdaad veel soorten en merken banden geprobeerd.
Nu is de Caad geen carbon frame, maar t verschil is echt groot.
Nu kan ik gewoon elke 23mm op 8bar en hoger rijden en mijn tussenwervels
hoor ik niet klagen!
Terwijl die Caad9 al een stuk meer comfort bood dan de Gazelle V4 van mijn
vrouw. Dat was echt een stijgerpijp frame om t ietwat oneerbiedig
te zeggen. Dus dan vergelijk je alu met alu frame.
Weet niet of hij wel of geen dealer is. Ze staan wel op zijn website.
Je kunt daar voordelig een fiets kopen en dan moet je wegwezen!
Als je dat weet is er niks aan de hand.
Weet wel dat er veel (kleine) dealers bij Cannondale afgevallen zijn
voor 2010.
Ging dus van een caad9 naar een Roubaix en dat was een wereld van verschil.
Met de Caad9 reed ik met 25 mm banden met 7 bar erin.
Heb inderdaad veel soorten en merken banden geprobeerd.
Nu is de Caad geen carbon frame, maar t verschil is echt groot.
Nu kan ik gewoon elke 23mm op 8bar en hoger rijden en mijn tussenwervels
hoor ik niet klagen!
Terwijl die Caad9 al een stuk meer comfort bood dan de Gazelle V4 van mijn
vrouw. Dat was echt een stijgerpijp frame om t ietwat oneerbiedig
te zeggen. Dus dan vergelijk je alu met alu frame.
Weet niet of hij wel of geen dealer is. Ze staan wel op zijn website.
Je kunt daar voordelig een fiets kopen en dan moet je wegwezen!
Als je dat weet is er niks aan de hand.
Weet wel dat er veel (kleine) dealers bij Cannondale afgevallen zijn
voor 2010.
de kogel is eindelijke door de kerk....
En zoals zo vaak is het het wat anders geworden dan waar ik eerst naar keek.
Het is een Cervelo RS (2008 versie) geworden, met ultegra 2010 trippel, en Shimano WHRS80 wielen.
Volgende week is die klaar(wielen waren niet binnen), dan volgen ook de foto;s
En zoals zo vaak is het het wat anders geworden dan waar ik eerst naar keek.
Het is een Cervelo RS (2008 versie) geworden, met ultegra 2010 trippel, en Shimano WHRS80 wielen.
Volgende week is die klaar(wielen waren niet binnen), dan volgen ook de foto;s
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04
Cliors,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
cyclelicious schreef:Cliors,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Dank je,
Hier alvast een eerste foto, helaas niet de beste kwaliteit.
Zal van het weekend wel wat beters maken.
O ja pedalen ontbreken nog en het zadel wordt nog een specialized toupe, maar die zijn nog niet binnen.
Groet
[img=http://img23.imageshack.us/img23/6192/13012010077.jpg]
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010