Hoeveel schakeltjes verwijderen bij nieuwe Ultegra Ketting
Ik heb een nieuwe Ultegra 10 speed ketting gemonteerd en hoopte dat het meteen de goede maat zou zijn.
Dit is dus niet het geval.
Wie weet hoeveel schakeltjes ik moet verwijderen voor de juiste kettingmaat?
Het gaat om Ultegra 10 speed triple.
Ik wacht het met spanning af.
Dit is dus niet het geval.
Wie weet hoeveel schakeltjes ik moet verwijderen voor de juiste kettingmaat?
Het gaat om Ultegra 10 speed triple.
Ik wacht het met spanning af.
Fietsen - Hardlopen.....ik kan niet kiezen!!
Zo werkt het niet Arnold . . .
Er staan ergens in een topic meerdere methodes hoe je de juiste maat van een nieuwe ketting kunt bepalen. Even zoeken dus.
Maar als je alleen de ketting veranderd en de rest blijft bij het oude dan kun je ook even de schakeltjes van je oude ketting tellen.
Edit
In dit topic vind je 3 manieren
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=26995
Let ook op richting van de ketting en hoe je de tussenschakel plaatst. waarschijnlijk zit er ook een kleine handleiding bij je ketting.
#
Er staan ergens in een topic meerdere methodes hoe je de juiste maat van een nieuwe ketting kunt bepalen. Even zoeken dus.
Maar als je alleen de ketting veranderd en de rest blijft bij het oude dan kun je ook even de schakeltjes van je oude ketting tellen.
Edit
In dit topic vind je 3 manieren
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=26995
Let ook op richting van de ketting en hoe je de tussenschakel plaatst. waarschijnlijk zit er ook een kleine handleiding bij je ketting.
#
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoeveel je in moet korten hangt van de maat af. Staat normaal gesproken op de verpakking. Je hebt ze volgens mij met 110 112 114 116 schakels. Zoals al genoemd staan er op het forum meerdere manieren om de juiste lengte te bepalen.
Er spelen meerdere factoren een rol, maar voor de gemiddelde racefiets kom je met de kortste variant (110 dus) icm een dubbel voorblad meestal wel uit met alles tussen 12-23 en 12-27 achter. Zonder verder iets in te korten. Als je nog eens een nieuwe ketting koopt iets om op te letten. Wel zo makkelijk.
Al zullen de meeste winkeliers eerder de langere versies op voorraad hebben omdat die ook met bijvoorbeeld de MTB werken en natuurlijk makkelijk ingekort kunnen worden.
Er spelen meerdere factoren een rol, maar voor de gemiddelde racefiets kom je met de kortste variant (110 dus) icm een dubbel voorblad meestal wel uit met alles tussen 12-23 en 12-27 achter. Zonder verder iets in te korten. Als je nog eens een nieuwe ketting koopt iets om op te letten. Wel zo makkelijk.
Al zullen de meeste winkeliers eerder de langere versies op voorraad hebben omdat die ook met bijvoorbeeld de MTB werken en natuurlijk makkelijk ingekort kunnen worden.
Een handige manier is:
Ketting voor op op je grote blad en achter op de kleinste.
Indien de derailleurwieltjes recht boven elkaar staan is dit de juiste lengte.
De opmerking van AM classic fan vind ik een beetje raar. Tuurlijk wordt een ketting niet op lengte geleverd. Is afhankelijk van verzet en verder configuratie van je fiets.
Ketting voor op op je grote blad en achter op de kleinste.
Indien de derailleurwieltjes recht boven elkaar staan is dit de juiste lengte.
De opmerking van AM classic fan vind ik een beetje raar. Tuurlijk wordt een ketting niet op lengte geleverd. Is afhankelijk van verzet en verder configuratie van je fiets.
Sunny schreef:Er zit inderdaad een handleiding bij, maar die verteld niets over de juiste lengte. Alleen de draairichting. Mijn oude ketting had ik helaas al weggegooid.
De DRAAIRICHTING van een ketting ???