Mountainbike probleempje.
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Mountainbike. Als ik ff flink door trap, hoor je KLIK KLAK steeds de hele tijd terwijl ik niet schakel en daarna stopt het weer als ik rustig aan door trap. Dit heb ik normaal nooit gehad.. Weet iemand misschien hoe dit komt ? Zou het misschien kunnen komen door me achter derailleur ?
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem met mijn Mountainbike. Als ik ff flink door trap, hoor je KLIK KLAK steeds de hele tijd terwijl ik niet schakel en daarna stopt het weer als ik rustig aan door trap. Dit heb ik normaal nooit gehad.. Weet iemand misschien hoe dit komt ? Zou het misschien kunnen komen door me achter derailleur ?
Alvast bedankt!
dan007 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Mountainbike. Als ik ff flink door trap, hoor je KLIK KLAK steeds de hele tijd
Steeds de hele tijd?
Wanneer tikt ie precies?
Elke (halve) pedaalomwenteling of elke wielomwenteling?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Elke pedaal omwenteling. Nou het licht eraan, soms doet ie het heel lang, en soms is het ff 1 keer, en daarna gaat ie nog 2 keer. Hij tikt pas als ik ff wat harder door trap. En dan hoor je hem niet echt tikken, maar echt PATS of KLAK, en soms zo erg dat ik met me fiets schoenen van me pedalen klap...
gamiel schreef:Chain suck! Check je voorbladen... Hoe oud zijn je draaiende delen?
Zeker weten? Chainsuck klinkt anders, voelt anders, en heeft verder ook totaal andere symptomen dan dit gevalletje. Dit is zéker geen chainsuck.
Lijkt inderdaad op versleten ketting, en ook een versleten cassette, gezien je ketting al zo ver heen is dattie overslaat...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!
Eigenlijk is mijn cassette niet heel oud en me ketting is laats nog vervangen..
Mijn voor bladen zijn wel oud op zich. En zijn ook behoorlijk scherp en beetje verroest, ik wou die nog gaan vervangen naar XT. En nog iets, als ik naar de laagste versnelling gaat klapt me hele achter derailleur in, en toen dat was gebeurd zijn deze problemen gekomen, sorry dat ik daar nu mee kom.
Eigenlijk is mijn cassette niet heel oud en me ketting is laats nog vervangen..
Mijn voor bladen zijn wel oud op zich. En zijn ook behoorlijk scherp en beetje verroest, ik wou die nog gaan vervangen naar XT. En nog iets, als ik naar de laagste versnelling gaat klapt me hele achter derailleur in, en toen dat was gebeurd zijn deze problemen gekomen, sorry dat ik daar nu mee kom.
mogelijkheid 1:
de ketting komt af en toe scheef te staan onder trapkracht en de derrie houdt hem niet meer helemaal recht. oorzaak derrie heeft speling / padje scheef
2: cassette en ketting toch wat versleten waardoor is 'haakt'
3: braampjes op cassette
al met al leuk zelfdoeklusje of iets voor fm
succes
de ketting komt af en toe scheef te staan onder trapkracht en de derrie houdt hem niet meer helemaal recht. oorzaak derrie heeft speling / padje scheef
2: cassette en ketting toch wat versleten waardoor is 'haakt'
3: braampjes op cassette
al met al leuk zelfdoeklusje of iets voor fm
succes
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;