Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Assos zonder bretels

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 nov 2009 17:23

Eline wil graag een witte wielerbroek hebben voor volgend seizoen. Leuk kerstkadootje dus. Naast haar teamkleding heeft ze goede ervaring met Assos (en ik ook) en die maken ook mooie witte broeken. Echter, ze rijdt nu altijd met bretels. Zijn er hier dames die ervaring (of een serieuze mening hebben) met onderstaande broek:
http://www.vrouwenfiets.nl/online-shop/ ... t-wit.html

De versie met bretels kost ineens 100,- extra....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pfff
Forum-lid

pfff 24 nov 2009 17:44

Niet dat ik er persoonlijk bezwaar tegen heb bij dames, maar schijnt dat witte niet heel snel door? Ik heb wel eens mensen rond zien fietsen in witte kleding die net zo goed niets aan hadden kunnen doen

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 24 nov 2009 17:47

[quote="pfff"]Niet dat ik er persoonlijk bezwaar tegen heb bij dames, maar schijnt dat witte niet heel snel door? Ik heb wel eens mensen rond zien fietsen in witte kleding die net zo goed niets aan hadden kunnen doen[/quote]

Heb zelf wit triathlonpak en het bevalt zeer goed. Wordt wel iets sneller zichtbaar vies, maar op de plekken waar het door kan schijnen zit dubbele of iets dikkere laag stof. Al denk ik wel dat de levensduur iets korter is dan een zwartpak. Maar rond de tijd dat de stof door schijnt is het zeemleer allang versleten volgens mij.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2009 18:48

[quote="pfff"]Niet dat ik er persoonlijk bezwaar tegen heb bij dames, maar schijnt dat witte niet heel snel door? Ik heb wel eens mensen rond zien fietsen in witte kleding die net zo goed niets aan hadden kunnen doen[/quote]

Nee goede witte kleding schijnt totaal niet door. De stof moet alleen iets dikker zijn dan bij donkere kleuren. Van Assos verwacht ik dat ze wel weten hoe ze een niet door-schijnende witte broek moeten maken.

Probleem wat veel witte broeken is dat ze alleen zwart worden op je zitvlak als je met een zwart zadel rijdt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

velo
Forum-lid
Contact

velo 24 nov 2009 20:36

Ik heb deze broek als ook die andere 'oude' body model als ook het model 'tussen de borsten'.

Ik kan je verzekeren dat het verhaal mbt. je buik/elastiek ontzettend goed werk en precies is wat de pr afdeling ons wilt doen geloven ...... :-)

Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bibske
Forum-lid

bibske 25 nov 2009 10:32

Ik zou wel even checken waarom ze vooral met bretels fietst. Ik heb ook absoluut voorkeur voor bretels omdat je met een elastiek meer vetrolletjes krijgt maar voor een Assos broek zou ik wel een uitzondering maken. Ik fiets nu ook met Assos maar dan de body.

globeskater
Forum-lid

globeskater 25 nov 2009 16:50

ik heb ook voorkeur voor bretels, nu heb ik geen assos dus kan over deze niet oordelen, heb wel fietsbroeken zonder bretels maar die blijven meestal in de kast liggen..
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2009 18:43

Vetrolletjes is hier niet echt het probleem, dus die reden valt af. Het is meer dat ze nu teamkleding heeft van Shimano en daar zit ook 1 broekje bij zonder bretels. Ding blijft niet goed zitten, maar heeft de bovenrand beduidend lager zitten dan deze Assosbroek. Ik vroeg mij dus af hoe die hogere rand en het elastiek bevallen.

Angst voor doorschijnend wit heb ik/zij niet, huidige teamkleding heeft ook veel wit en schijnt ook niet door. Kwestie van de betere merken kopen, daar is dat vaak wel goed opgelost.

@amcf: ivm dat zadelprobleem hebben ze bij assos ook een deel zwart bij de liezen etc.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

tiest
Forum-lid HC

tiest 25 nov 2009 19:46

Hier thuis rijden de Dames geregeld met specialized broeken zonder brettels. De broeken zijn vrij hoog en blijven (van wat ik hier hoor) goed zitten. Makkelijk bij evtpitstop en verder geen gemis van de brettels.

mispoes
Forum-lid

mispoes 25 nov 2009 20:45

Ik heb deze broek in t zwart en dit is echt met stip m'n favo broek.
Zeker voor lange tochten issie ideaal.
Tailleband is perfect, zeem is super, ik vind t een aanrader.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

luna
Forum-lid

luna 26 nov 2009 10:27

ik heb van assos verschillende broeken zonder bretels, niet de korte maar de 3/4 versies, en heb echt geen probleem met afzakken, of iets dergelijks, broeken hebben een hoog voor en achterpand.

inkiepinkie
Forum-lid

inkiepinkie 26 nov 2009 23:01

Ik heb van deze broek twee exemplaren in het zwart. Zitten perfect. Tailleband houdt de broek goed op zijn plaats, zakt zeker niet af. Onderkant pijpjes is geen elastiek, maar zelfde soort als de tailleband. Dit is erg prettig en de pijpjes kruipen niet op. Zeem is super, achterkant inderdaad hoog genoeg. Echt een toppertje, deze broek.
Van de "oude" Assos dames broek heb ik de witte versie (althans, voorzijde is wit). Schijnt echt niet door, materiaal is dik genoeg.

Plaats reactie