Easton EA90 SLX
Hoi,
Dat is wel bruut zeg!! Shima Body die alleen 7800/7900 cassettes pakt en GEEN Ultegra.
Ik ga mijn casettes niet eraf slopen om te kijken waardoor het verschil zou komen (ik heb Ultegra EN Dura Ace) als je het niet erg vindt
Grappig dat voor Campa wel alles mogelijk is????
Mvg, Zorro
Dat is wel bruut zeg!! Shima Body die alleen 7800/7900 cassettes pakt en GEEN Ultegra.
Ik ga mijn casettes niet eraf slopen om te kijken waardoor het verschil zou komen (ik heb Ultegra EN Dura Ace) als je het niet erg vindt
Grappig dat voor Campa wel alles mogelijk is????
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
ZorroI schreef:Hoi,
Dat is wel bruut zeg!! Shima Body die alleen 7800/7900 cassettes pakt en GEEN Ultegra.
Ik ga mijn casettes niet eraf slopen om te kijken waardoor het verschil zou komen (ik heb Ultegra EN Dura Ace) als je het niet erg vindt
Grappig dat voor Campa wel alles mogelijk is????
Mvg, Zorro
Dat heet nou Commercieel fabriceren, omdat het niet past, moet je wel wat van Shimano kopen, en dan ook nog meteen het duurste =D
Voor onze kant vervelend, van Shimano's kant slim
't zou eigenlijk fit's all moeten zijn
Specialized Tarmac Elite Compact
-
- Forum-lid
- Berichten: 1724
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Anyway, het topic ging in eerste instantie over Easton EA90 SLX gebruikerservaringen, toch????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik had de wielen en vond ze zeer kwetsbaar en zeker geen match foor een setje Racing 1 of zero.
Verder die body heeft een voordeel omdat hij resulteerd in iets minder vraat door de kransjes in het aluminium.
Een sram past enkel op de oude campa shimano body of de speciale fulcrum body voor de ultegra cassette.
Betere optie, dump die Sram cassette en ga lekker een ultegra cassette rijden en dan bij voorkeur een campa 10 speed ketting. Stillere en betere combinatie is bijna niet denkbaar.
Verder die body heeft een voordeel omdat hij resulteerd in iets minder vraat door de kransjes in het aluminium.
Een sram past enkel op de oude campa shimano body of de speciale fulcrum body voor de ultegra cassette.
Betere optie, dump die Sram cassette en ga lekker een ultegra cassette rijden en dan bij voorkeur een campa 10 speed ketting. Stillere en betere combinatie is bijna niet denkbaar.
So far so good met deze wielen. Heb er intussen een 2.000 kilometer mee gefietst, zonder problemen. Sterker nog, het klimt en daalt prima met deze wielen.
1 vraagje. Op de naven zit de mogelijkheid de zaak iets aan te draaien, dit om speling te verhelpen. Nu loopt dit bij mij om de paar ritten een klein beetje los. Hoe kan ik dit verhelpen? Wil de zaak niet te vast aandraaien omdat ik bang ben dat ik iets kapot draai.
1 vraagje. Op de naven zit de mogelijkheid de zaak iets aan te draaien, dit om speling te verhelpen. Nu loopt dit bij mij om de paar ritten een klein beetje los. Hoe kan ik dit verhelpen? Wil de zaak niet te vast aandraaien omdat ik bang ben dat ik iets kapot draai.
It is not a lie if you believe it...
Vorige jaar veel spaakbreuken gehad met de EA90 SLX, ook tijdens afdalingen.. o.a. Alpe d'huez na afloop Marmotte vorig jaar. In Italie ook nog een wiel weg moeten brengen tijdens m'n vakantie...gelukkig kon Los Locos in Lasize ze binnen een dag fixen. Meestal kon ik nog wel doorrijden alleen bij bovenstaande voorbeelden moest ik me laten ophalen.
Maar het gebeurde ook weleens gewoon tijdens het optrekken bij een stoplicht in NL. Spaakbreuk in de afdaling kan wellicht verklaard worden door warmte die vrij komt bij het remmen, maar je zit verdomd onzeker op je fiets. Breuken waren afwisselend voor en achter, ben nu opzoek naar andere wieltjes. Ik weeg ongeveer 75kg en rijd ong. 7500km per jaar op de weg. Wielen schijnen geen gewichtslimiet te hebben.
Op de spaakbreuken na rijden ze wel erg fijn, stijf en lopen licht, maar zal ze niet nog eens kopen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Maar het gebeurde ook weleens gewoon tijdens het optrekken bij een stoplicht in NL. Spaakbreuk in de afdaling kan wellicht verklaard worden door warmte die vrij komt bij het remmen, maar je zit verdomd onzeker op je fiets. Breuken waren afwisselend voor en achter, ben nu opzoek naar andere wieltjes. Ik weeg ongeveer 75kg en rijd ong. 7500km per jaar op de weg. Wielen schijnen geen gewichtslimiet te hebben.
Op de spaakbreuken na rijden ze wel erg fijn, stijf en lopen licht, maar zal ze niet nog eens kopen.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Heb ze nu anderhalf jaar, vind het prima wielen, lopen ontzettend licht, blijven recht en stijf. Zijn overigens wel mijn mooi-weer wielen, voor slecht weer neem ik de Fulcrum 1. (deze hebben me overigens wel 3 x spaakbreuk gegeven)
Drie jaar geleden een setje EA90 SLX gekocht. Ik rij ca 3000 km/jaar, 78 kg. De wielen rollen enorm goed, zien er mooi uit. Maar veel speling op de naven, en driemaal in 2 jaar spaakbreuk achter, gewoon op het vlakke zonder echte aanleiding. Bij de laatste reparatie is het achterwiel bij Veltec kwijt geraakt.
Nieuwe wielen EA 90 SLX geregeld. Nu die met rode spaaknippels en rode cassette. Die cassette is inderdaad (onaangekondigd, fijne verrassing) alleen DuraAce, mijn FM heeft hem voor een Ultegra cassette verwisseld. Met deze wielen 3000 km strak gereden, geen enkel probleem.
Tot de laatste weken: Drie weken geleden klein botsinkje met paaltje, miniem slingertje in voorwiel, afgestapt (was voor de deur) en direct door de FM rechtgezet.
Afgelopen zondag schoot zonder enige aanleiding spontane slag in voorwiel, vastloper in remhoeven bij 40 kmh, dubbele salto met veel schade aan fiets en aan mij. Wegens hersenschudding (leve mijn helm!) niet de precieze toedracht scherp voor ogen, maar dit kan natuurlijk niet!
Ik zal nu van twee EA 90 SLX sets nu eentje maken (budgetkwestie). Als ik geld heb ga ik iets anders kiezen! Tips, iemand?
Nieuwe wielen EA 90 SLX geregeld. Nu die met rode spaaknippels en rode cassette. Die cassette is inderdaad (onaangekondigd, fijne verrassing) alleen DuraAce, mijn FM heeft hem voor een Ultegra cassette verwisseld. Met deze wielen 3000 km strak gereden, geen enkel probleem.
Tot de laatste weken: Drie weken geleden klein botsinkje met paaltje, miniem slingertje in voorwiel, afgestapt (was voor de deur) en direct door de FM rechtgezet.
Afgelopen zondag schoot zonder enige aanleiding spontane slag in voorwiel, vastloper in remhoeven bij 40 kmh, dubbele salto met veel schade aan fiets en aan mij. Wegens hersenschudding (leve mijn helm!) niet de precieze toedracht scherp voor ogen, maar dit kan natuurlijk niet!
Ik zal nu van twee EA 90 SLX sets nu eentje maken (budgetkwestie). Als ik geld heb ga ik iets anders kiezen! Tips, iemand?