Kan een shimano remschijf van 203 mm op een voorvork van Rock Shox SID Team 100mm
en heeft iemand daar ervaring mee positief of negatief
maresiabiker
remschijf 203
-
- Forum-lid
Maresiabiker
In de handleiding van je vork zal ongetwijfeld de maximale schijfgrootte vermeld staan.
[semi OT]
Waarom wil je met zo'n, voor XC ongebruikelijk, grote schijf op een XC vork rijden?
Als je werkelijk zo'n grote schijf nodig hebt betwijfel ik of je vork het wel aankan.
[/semi OT]
[semi OT]
Waarom wil je met zo'n, voor XC ongebruikelijk, grote schijf op een XC vork rijden?
Als je werkelijk zo'n grote schijf nodig hebt betwijfel ik of je vork het wel aankan.
[/semi OT]
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nope, mag niet. Magura is volgens mij de enige fabrikant die 203 mm op een XC vork toestaat. Daarbij: 203 mm is zwaar overkill. Sterker nog, in Nederland heb je (uitgezonderd Z-Limburg of rijders met een hoog gewicht) niet eens 180 mm voor nodig.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Niet helemaal waar Pim, bijv de Reba SL mag een rotor tot 210mm hebben, maar een sid(de modellen die nu op de site staan) mag idd tot 186hebben.
Maar 203 is idd erg overkill, ik heb zelf een 185 omdat die er standaard op zat en dat was in de ardennen al meer als voldoende.
Maar 203 is idd erg overkill, ik heb zelf een 185 omdat die er standaard op zat en dat was in de ardennen al meer als voldoende.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
-
- Forum-lid
Hallo
bedankt voor de tip er komt nu een 180 mm schijf op
Maresiabiker
:p
bedankt voor de tip er komt nu een 180 mm schijf op
Maresiabiker