Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ultegra/centaur/rival

vennebos
Forum-lid

vennebos 01 dec 2009 21:42

bedankt om te reageren,

ik heb uiteinderlijk gekozen voor de centaur.
hierbij was de greep het meest comfortabel, en qua looks was hij ook de mooiste.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 dec 2009 22:57

Centaur gaat echt niet minder lang mee dan Rival of Ulterga. Beam me up, Scotty heeft waarschijnlijk gewoon een slecht examplaar gehad qua shifter. Alleen die trapassen zijn een generatie geweest die vrij slecht waren. Echter met die HT2 systemen kan je in dezelfde tijd ook wel de lagers verrot krijgen. De huidige Centaur groep is daarnaast ook volledig anders dan de groep uit 2003.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rikkert
Forum-lid

rikkert 02 dec 2009 10:22

Zat zelf in de dezelfde afweging dus Ultegra/Rival/Centaur. Ik ga voor Rival omdat ik de zwarte onderdelen mooi bij mijn tita-frame vind en ik het dubbeltap principe erg geinig vind. Vier weken geleden de hele handel besteld bij mijn FM met 175mm cranks (compact). Dat blijkt een nogal exclusief artikel. Tegenwoordig rijdt de gemiddelde lange slungel die zelf zijn afmontage kiest toch echt met langere cranks. Maar blijkbaar niet voor SRAM.

De groep lukt wel maar de cranks niet. Het zou er twee weken geleden al zijn en vanmorgen kom ik bij de FM vandaan en nou zou het er 23-12 pas zijn. Met de kerst dicht dus dan zal het wel 2010 worden.

Ik ben nog steeds blij met de keuze voor Rival maar de leverbaarheid wordt ik op dit moment niet gelukkig van. Wellicht dat ik als ik nu moest kiezen effe geen SRAM meer hoef. Op deze manier veroveren ze de markt nooit.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rvane
Forum-lid

rvane 02 dec 2009 10:27

Rikkert schreef:..... Ik ga voor Rival omdat ik de zwarte onderdelen mooi bij mijn tita-frame vind en .....

ff off-topic, maar welk tita frame heb je?
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

rikkert
Forum-lid

rikkert 02 dec 2009 11:03

RvanE schreef:
Rikkert schreef:..... Ik ga voor Rival omdat ik de zwarte onderdelen mooi bij mijn tita-frame vind en .....

ff off-topic, maar welk tita frame heb je?

Een Xian eigen importje van de afhaalchinees. Wordt deze winter opgebouwd.

rikkert
Forum-lid

rikkert 09 dec 2009 10:59

Rikkert schreef:Zat zelf in de dezelfde afweging dus Ultegra/Rival/Centaur. Ik ga voor Rival omdat ik de zwarte onderdelen mooi bij mijn tita-frame vind en ik het dubbeltap principe erg geinig vind. Vier weken geleden de hele handel besteld bij mijn FM met 175mm cranks (compact). Dat blijkt een nogal exclusief artikel. Tegenwoordig rijdt de gemiddelde lange slungel die zelf zijn afmontage kiest toch echt met langere cranks. Maar blijkbaar niet voor SRAM.

De groep lukt wel maar de cranks niet. Het zou er twee weken geleden al zijn en vanmorgen kom ik bij de FM vandaan en nou zou het er 23-12 pas zijn. Met de kerst dicht dus dan zal het wel 2010 worden.

Ik ben nog steeds blij met de keuze voor Rival maar de leverbaarheid wordt ik op dit moment niet gelukkig van. Wellicht dat ik als ik nu moest kiezen effe geen SRAM meer hoef. Op deze manier veroveren ze de markt nooit.

Update: Rival groep wordt nu geleverd met een Force crank in 175mm voor het geld van complete Rival-groep. Heb ik wel geen complete Rival groep (minder fraai) maar wel een lichtere en stijvere crankset. Vond een goede oplossing dus ben ermee akkoord gegaan. Kwam het toch nog goed...

gijs01
Forum-lid

gijs01 09 dec 2009 22:08

mooi hoor die rivalsnit!
Camerig is prachtig!

Plaats reactie