Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Geurvrij krijgen van spinningkleding

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 25 mar 2011 22:30

Beste mensen!

Ik ben van de winter gaan spinnen, ik had daar eigenlijk de hele tijd m'n "goede" kleding setje aan, echter ben ik zoveel gaan zweten, dat de lucht er niet meer uit te krijgen is. ik let altijd heel erg goed op met het wassen, wanneer ik het uittrek doe ik het meteen al onder de kraan om zo het natte zweet weg te spoelen. als ik dan thuis kom gaan ze ook meteen de wasmachine in.

de lucht blijft erin hangen en ik vind het niet heel erg fris.

hebben jullie wastips, speciale middelen of wat dan ook?

deel ze!

Groeten, Juul
Specialized Tarmac Elite Compact

fiets381
Forum-lid

fiets381 25 mar 2011 22:43

Gebruik gewoon een scheut natuurazijn in het wasverzachter bakje van de wasmachine. Meestal is de geur dan wel weg, anders nog een of twee keer wassen.

Geen wasverzachter gebruiken en wassen op 30 graden.

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 25 mar 2011 23:21

wassen gebeurt al op 30 graden, heel af en toe op 40. azijn kan ik wel een keer proberen :- )
bedankt!

mensen met andere tips, alles is welkom!
Specialized Tarmac Elite Compact

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 25 mar 2011 23:31

fiets381 schreef:in het wasverzachter bakje van de wasmachine

Huishoudelijke tip: Wasverzachter/wasmiddel en andere goedjes NIET in het bakje doen maar direct bij de was in de trommel, dit geeft (minstens) hetzelfde effect maar je machine gaat langer mee.
mijn Flickr

erwinb
Forum-lid

erwinb 26 mar 2011 01:41

jaapieo schreef: Huishoudelijke tip: Wasverzachter/wasmiddel en andere goedjes NIET in het bakje doen maar direct bij de was in de trommel, dit geeft (minstens) hetzelfde effect maar je machine gaat langer mee.

Offtopic:

Ben je in de leer geweest bij Graeme Obree, dat je verstand hebt van en fietsen en wasmachines :)?

w0uter
Forum-lid

w0uter 26 mar 2011 09:58

Ontopic: de boel ff een nachtje laten weken in Soda. Dat onttrekt alle geurtjes aan de kleding. Ik gooi wel eens een schep in mijn sneakers. Nachtje laten staan en ze ruiken weer heerlijk fris!

kinonv
Forum-lid

kinonv 26 mar 2011 10:04

Einde oefening,...
Wie wil er in een geur zitten ? En je medefietsers ook niet....
Nieuw kopen... :) . Heb je ook weer een hip setje :)
Pinarello what else ?

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 26 mar 2011 10:32

Zeg gerust dat het er niet meer uit gaat... Ik heb diverse setjes met spinning verprutst om het zo maar te zeggen. Ik was zelfs op 50 graden en met Vanish. Dat krijgt er alles uit behalve die vreselijke zweetgeur! Mooi excuus om elk jaar een nieuw setje te kopen! Nu ben ik zover dat ik mijn kleding krijg, keken ze de 1e x ook maar raar toen ik om een nieuw shirt vroeg omdat 't oude stonk!;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 mar 2011 10:44

was verzachter is niet goed voor je fietskleding
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 26 mar 2011 11:29

W0uter schreef:Ontopic: de boel ff een nachtje laten weken in Soda. Dat onttrekt alle geurtjes aan de kleding. Ik gooi wel eens een schep in mijn sneakers. Nachtje laten staan en ze ruiken weer heerlijk fris!

Dit is volgens mij de sleutel. Ik doe het met gewone katoenen shirtjes waarin ik gesport heb. Werkt prima. ook op andere plekken werkt soda goed. Een open potje baking soda in een stinkende koelkast doet wonderen :)
:winkthumb:

fietspret
Forum-lid

fietspret 26 mar 2011 12:26

De wasverzachter nooit gebruiken. Hierdoor ademt het shirt uiteindelijk niet meer.
Verder ben ik het eens met de soda. Mijn zoon voetbalt regelmatig met een katoenen ondershirtje, dat na een partijtje goed kon meuren. Een nachtje in een emmer met water en soda laten staan en daarna gewoon uitwassen. Geur weg.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 26 mar 2011 13:40

hendrikjan schreef:
W0uter schreef:Ontopic: de boel ff een nachtje laten weken in Soda. Dat onttrekt alle geurtjes aan de kleding. Ik gooi wel eens een schep in mijn sneakers. Nachtje laten staan en ze ruiken weer heerlijk fris!

Dit is volgens mij de sleutel. Ik doe het met gewone katoenen shirtjes waarin ik gesport heb. Werkt prima. ook op andere plekken werkt soda goed. Een open potje baking soda in een stinkende koelkast doet wonderen :)

Soda werkt idd goed. Wel handwasje want soda is slecht voor de wasmachine. Met Soda 'dood' je namelijk de bacteriën.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie