Cube vs Wilier vs Merckx
Ik ben van plan een nieuwe fiets te kopen en hoop op jullie gefundeerde mening om een juiste keuze te maken. Dit zijn de kanshebbers voor mijn budget van +/- 2.500 euro. Wat een rol speelt is dat ze te vinden zijn bij verschillende FM in de buurt.
Cube Agree SL (Ultegra 6700/Citec Aero wielen)
Wilier Izoard (Ultegra/basiswielen DT Swiss)
Merckx EMX-1 (afmontage te bekijken)
De Cube vind ik prijs/kwaliteit zeer scherp, maar is standaard te nemen en ik vrees bv dat ik de stuurbreedte niet zal kunnen bepalen. De Izoard heeft nu de lichte voorkeur, maar is duurder en uitgerust met een Ultegra van vorig jaar. De Merckx is een beetje de grote onbekende, kost nu 1995 maar wel met 105 en basiswielen.
Wat denken jullie? Moet ik nog andere alternatieven overwegen (die niet noodzakelijk te vinden zijn bij een FM in mijn buurt) ?
Cube Agree SL (Ultegra 6700/Citec Aero wielen)
Wilier Izoard (Ultegra/basiswielen DT Swiss)
Merckx EMX-1 (afmontage te bekijken)
De Cube vind ik prijs/kwaliteit zeer scherp, maar is standaard te nemen en ik vrees bv dat ik de stuurbreedte niet zal kunnen bepalen. De Izoard heeft nu de lichte voorkeur, maar is duurder en uitgerust met een Ultegra van vorig jaar. De Merckx is een beetje de grote onbekende, kost nu 1995 maar wel met 105 en basiswielen.
Wat denken jullie? Moet ik nog andere alternatieven overwegen (die niet noodzakelijk te vinden zijn bij een FM in mijn buurt) ?
-
- Forum-lid HC
Misschien belangrijker is waar fiets je nu op en welke geometrie heb je nu. Alternatieven zat in de prijsklasse euro 2.500. Wat zoek je qua fiets: meer race of tour, hard of een wat comfortabeler frame? In welke regio moet je FM zitten?
What makes the boat go faster?
Ik reed afgelopen jaar op een Ridley compact die eigenlijk iets te klein voor mij was, waardoor ik toch wat rug en nekklachten kreeg. Die fiets is intussen verkocht...
Ik wil de fiets vooral gebruiken om tourtochten te rijden op heuvelachtig terrein en op termijn de Alpen en misschien eens een cyclo'tje. Niet de bedoeling dat ik echt ga racen, maar ik wil wel een beetje competitief zijn onder vrienden Maar comfort is dus belangrijk.
Mijn FM zit best in de regio tussen Antwerpen-Brussel-Mechelen. Ik woon in Londerzeel.
Ik wil de fiets vooral gebruiken om tourtochten te rijden op heuvelachtig terrein en op termijn de Alpen en misschien eens een cyclo'tje. Niet de bedoeling dat ik echt ga racen, maar ik wil wel een beetje competitief zijn onder vrienden Maar comfort is dus belangrijk.
Mijn FM zit best in de regio tussen Antwerpen-Brussel-Mechelen. Ik woon in Londerzeel.
LBS die ik kan aanbevelen is TS-Bikes in Liedekerke.
Neemt tijd voor de klanten en levert perfecte service af.
Dan ben je zeker dat je de goede maat hebt van kader.
Ikzelf ben van regio Mechelen. (het is voor mij ook een stuk rijden, maar goede raad en service is me dat waard)
Neemt tijd voor de klanten en levert perfecte service af.
Dan ben je zeker dat je de goede maat hebt van kader.
Ikzelf ben van regio Mechelen. (het is voor mij ook een stuk rijden, maar goede raad en service is me dat waard)
Ik heb zelf net een Wilier Izoard gekocht en omdat die een beetje exclusief moet blijven raad ik je de andere aan
Maar zonder gekheid, wat is er mis met een ultegra van vorig jaar? Denk je dat die zomaar uit elkaar valt? Een nieuwe groep is over een jaar ook van vorig jaar.
Ik zou het wel weten in jouw geval. Succes met de keuze.
Maar zonder gekheid, wat is er mis met een ultegra van vorig jaar? Denk je dat die zomaar uit elkaar valt? Een nieuwe groep is over een jaar ook van vorig jaar.
Ik zou het wel weten in jouw geval. Succes met de keuze.
Geen enkele col is zwaar, het ligt aan de renner (maar er zijn uitzonderingen).
-
- Forum-lid
Wat wil je met je fiets? Voor die prijs (of heel veel minder) heb je ook carbon of titanium fietsen met de nieuwe Dura Ace.
Van de 3 fietsen die je zelf aangeeft: de Cube nemen!
Gewoon erg goede, uitgebalanceerde afmontage, mooi geheel en een fiets die prima geschikt voor wat jij ermee wil gaan doen.
De Merckx is overpriced, under-equipped en lelijk (da's uiteraard mijn mening), en de Wilier vind ik persoonlijk zo'n net niet Italiaanse fiets....ik vind de Wiliers smakeloos en er erg goedkoop uitzien (wederom mijn smaak..).
Voor €2500 is zat moois te koop, met prima onderdelen...in deze prijscategorie kun je op zijn minst wel de nieuwe Ultegra verwachten en goede wielen.
Gewoon erg goede, uitgebalanceerde afmontage, mooi geheel en een fiets die prima geschikt voor wat jij ermee wil gaan doen.
De Merckx is overpriced, under-equipped en lelijk (da's uiteraard mijn mening), en de Wilier vind ik persoonlijk zo'n net niet Italiaanse fiets....ik vind de Wiliers smakeloos en er erg goedkoop uitzien (wederom mijn smaak..).
Voor €2500 is zat moois te koop, met prima onderdelen...in deze prijscategorie kun je op zijn minst wel de nieuwe Ultegra verwachten en goede wielen.
Gang is alles!!
-
- Forum-lid
Planet X SL Pro Carbon