Fietschallenge 2010
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En kijk dit eens: http://www.interimsport.nl/fietschallen ... MTB60.html
Gewoon de tijden van de 60km publiceren, terwijl ze weten dat niemand de 60km heeft kunnen rijden. Ik vind dit echt schandalig en gebrek aan respect voor de betalende deelnemers. Een excuus-tekst met een tegemoedkoming voor 2011 zou beter op zijn plaats zijn (als er tenminste nog mensen willen gaan).
Gewoon de tijden van de 60km publiceren, terwijl ze weten dat niemand de 60km heeft kunnen rijden. Ik vind dit echt schandalig en gebrek aan respect voor de betalende deelnemers. Een excuus-tekst met een tegemoedkoming voor 2011 zou beter op zijn plaats zijn (als er tenminste nog mensen willen gaan).
Less is bore
[quote="lucnoa"]Mijn zoon was de leuke speeltuin , doolhof van vorig jaar op de Vaalserberg nog niet vergeten dus ik toch aan de start van de shimano fietschallenge mtb 60km . Op politie bevel vertrek met telkens een 100man ,dus toch vakken ! Zet dan de eerste van vorig jaar + licentie houders in het eerste vak ! ( was trouwens al een punt wat ik vooraf aanhaalde en waar ik de politie niet voor nodig heb om te weten te komen dat dit veiliger is ! ) Ik toch vertrokken in het eerste vak onder een stralend zonnetje en na de splitsing rond 40km +/- 6de doorgekomen . Tot hiertoe alles prima en redelijke benen . MAAR WAT ER DAN GEBEURDE ? Eén chaos !!! Geen pijtjes meer en al de deelnemers stonden met hun handen in het haar . Terug die berg op links gezien rechts gezien nergens geen pijltjes en de personen die er stonden voor te controleren kenden de tour niet ??? Ik terug naar beneden naar de start en mijn inschrijvingsgeld gaan terug vragen . Kreeg ik nog van die degoutante antwoorden van : Jij bent de eerste die komt klagen (veel waren er niet voor mij dus kon bijna niet anders ) : en dit is geen wedstrijd ( is het wel !!! en zelfs bij een toertocht van 3 inschrijving controleren ze het parkoer voor ze van start gaan !!! ) En waarom was de aankomst zoals vorig jaar niet boven op de berg , dan moet je tenminste het laatste stuk niet door het centrum met tegenliggend verkeer en drukke kruispunten moest er toch een finale komen die er dit jaar niet is geweest . Dit is gewoon een schande voor de mtb sport ! En ik zou mij als shimano en fiets niet meer verbinden aan zulke organisaties . ps sorry voor mijn kritiek maar hij is wel helemaal terecht !
[/quote]
Shimano Fiets Challenge =Amateur Challenge
[/quote]
Shimano Fiets Challenge =Amateur Challenge
Mag ik deze opmerking plaatsen:
Afgezien van het verdwijnen van bordjes is de route opmerking niet waar:
“De routes zijn gelijk aan vorig jaar. In verband met de vergunningen die de Shimano Fiets Challenge heeft voor één dag (1 mei 2010) mogen we deze routes niet op kaart of als GPS-bestand publiceren omdat dit aanzet tot het fietsen van de routes op andere dagen”
tevens:
" De start van alle tochten vindt plaats in Vaals op het plein bij de permanence (gemeentehuis Vaals). De finish van de Cyclo's zijn op het hoogste punt van Nederland, het Drielandenpunt. De toertocht eindigt weer bij de permanence (gemeentehuis Vaals)"
Dus:
Jammer dat het allemaal niet klopt. Ik denk dat een paar dronken gasten geen 20 km bordjes kunnen weghalen. Ik trek in twijfel of dat dus "echt" zo is. Aangezien de informatie op de website qua routes en aankondigingen gedeeltelijk niet kloppen ga ik uit van een organisatorisch probleem. Wees dan wel open als organisatie. Alle berichtgeving vooraf aan het evenement gaven al aan dat er problemen waren. Waar rook is is ook vuur. Had gewoon gezegd dat het niet was gelukt en dat je maar 40 km kon mtb-en. Had ik veel stoerder gevonden. Dan laat je zien dat je kunt organiseren......
Sjon
Afgezien van het verdwijnen van bordjes is de route opmerking niet waar:
“De routes zijn gelijk aan vorig jaar. In verband met de vergunningen die de Shimano Fiets Challenge heeft voor één dag (1 mei 2010) mogen we deze routes niet op kaart of als GPS-bestand publiceren omdat dit aanzet tot het fietsen van de routes op andere dagen”
tevens:
" De start van alle tochten vindt plaats in Vaals op het plein bij de permanence (gemeentehuis Vaals). De finish van de Cyclo's zijn op het hoogste punt van Nederland, het Drielandenpunt. De toertocht eindigt weer bij de permanence (gemeentehuis Vaals)"
Dus:
Jammer dat het allemaal niet klopt. Ik denk dat een paar dronken gasten geen 20 km bordjes kunnen weghalen. Ik trek in twijfel of dat dus "echt" zo is. Aangezien de informatie op de website qua routes en aankondigingen gedeeltelijk niet kloppen ga ik uit van een organisatorisch probleem. Wees dan wel open als organisatie. Alle berichtgeving vooraf aan het evenement gaven al aan dat er problemen waren. Waar rook is is ook vuur. Had gewoon gezegd dat het niet was gelukt en dat je maar 40 km kon mtb-en. Had ik veel stoerder gevonden. Dan laat je zien dat je kunt organiseren......
Sjon
Mtbteam punt nl
Mag ik deze opmerking plaatsen:
Afgezien van het verdwijnen van bordjes is de route opmerking niet waar:
“De routes zijn gelijk aan vorig jaar. In verband met de vergunningen die de Shimano Fiets Challenge heeft voor één dag (1 mei 2010) mogen we deze routes niet op kaart of als GPS-bestand publiceren omdat dit aanzet tot het fietsen van de routes op andere dagen”
tevens:
" De start van alle tochten vindt plaats in Vaals op het plein bij de permanence (gemeentehuis Vaals). De finish van de Cyclo's zijn op het hoogste punt van Nederland, het Drielandenpunt. De toertocht eindigt weer bij de permanence (gemeentehuis Vaals)"
Dus:
Jammer dat het allemaal niet klopt. Ik denk dat een paar dronken gasten geen 20 km bordjes kunnen weghalen. Ik trek in twijfel of dat dus "echt" zo is. Aangezien de informatie op de website qua routes en aankondigingen gedeeltelijk niet kloppen ga ik uit van een organisatorisch probleem. Wees dan wel open als organisatie. Alle berichtgeving vooraf aan het evenement gaven al aan dat er problemen waren. Waar rook is is ook vuur. Had gewoon gezegd dat het niet was gelukt en dat je maar 40 km kon mtb-en. Had ik veel stoerder gevonden. Dan laat je zien dat je kunt organiseren......
Sjon
Afgezien van het verdwijnen van bordjes is de route opmerking niet waar:
“De routes zijn gelijk aan vorig jaar. In verband met de vergunningen die de Shimano Fiets Challenge heeft voor één dag (1 mei 2010) mogen we deze routes niet op kaart of als GPS-bestand publiceren omdat dit aanzet tot het fietsen van de routes op andere dagen”
tevens:
" De start van alle tochten vindt plaats in Vaals op het plein bij de permanence (gemeentehuis Vaals). De finish van de Cyclo's zijn op het hoogste punt van Nederland, het Drielandenpunt. De toertocht eindigt weer bij de permanence (gemeentehuis Vaals)"
Dus:
Jammer dat het allemaal niet klopt. Ik denk dat een paar dronken gasten geen 20 km bordjes kunnen weghalen. Ik trek in twijfel of dat dus "echt" zo is. Aangezien de informatie op de website qua routes en aankondigingen gedeeltelijk niet kloppen ga ik uit van een organisatorisch probleem. Wees dan wel open als organisatie. Alle berichtgeving vooraf aan het evenement gaven al aan dat er problemen waren. Waar rook is is ook vuur. Had gewoon gezegd dat het niet was gelukt en dat je maar 40 km kon mtb-en. Had ik veel stoerder gevonden. Dan laat je zien dat je kunt organiseren......
Sjon
Mtbteam punt nl
De bordjes op het allerlaatste deel van de 60km schijnen er wel te hebben gehangen. Als ik het feestgeluid goed heb beluisterd denk ik dat het verhaal wel aardig klopt van de organisatie.
Op het Nederlandse deel was het parcours al op vele plekken verschillend van dat van vorig jaar, met meer asfalt.
Ik denk dat veel pijnpunten in 1 tocht tot uiting zijn gekomen.
Het lijkt lastig om een serieuze professioneel georganisserde tocht op poten te zetten, dit speelt op meerdere gebieden.
Een vrijwilligersorganisatie zal met meer bezieling een parcours bewaken. Rond Apeldoorn hebben we ook mensen die bordjes weghalen, daar spelen de clubs op in met (heel) veel controleurs die onderweg zijn. Alleen zijn dit soort vrijwilligers die soms meer dan 100km op een dag biken een uitstervend ras.
Als je een tocht in moeilijke (kwetsbare, druk bezochte) gebieden wil organiseren kom je als professionals als laatste aan de bak. Iedere betrokkene (eigenaar, hulpdienst) zal zijn percentage op willen strijken en meedelen in de winst.
Een club die een goed doel (hoe krom/ schijnheilig ook) hoog in het vaandel heeft, krijgt veel meer voor elkaar, dit lijkt de enige manier om iets op de Utrechtse Heuvelrug te organiseren. Lijkt mooi, maar is triest. Heeft meer te maken met een gristelijke aflaat.
Dat heel bikend Nederland het liefst allemaal tegelijk op dezelfde 10x30 km wil gaan fietsen wekt uiteraard de nodige irritatie op bij de autochtonen. Helaas lijke landjepik, NIMBY en lange tenen een ziekte van dit tijdperk.
Het organiseren van een marathon in een dun bevolkt gebied als bij veel Duitse marathons is een stuk makkelijker.
Blijft dat er ook vervelende missers zijn: eerste afdaling richting "Camerig" waar je meteen steil rechts omhoog moest was met een A4tje beveiligd. Hier knallen teveel mensen de weg op. Op een paar kruisingen waren verkeersregelaars aan het slapen. Gelukkig ga ik van eigen verantwoordelijkheid uit.
En die boom had met een kwartiertje met een kettingzaag ook weggekund.
Op het Nederlandse deel was het parcours al op vele plekken verschillend van dat van vorig jaar, met meer asfalt.
Ik denk dat veel pijnpunten in 1 tocht tot uiting zijn gekomen.
Het lijkt lastig om een serieuze professioneel georganisserde tocht op poten te zetten, dit speelt op meerdere gebieden.
Een vrijwilligersorganisatie zal met meer bezieling een parcours bewaken. Rond Apeldoorn hebben we ook mensen die bordjes weghalen, daar spelen de clubs op in met (heel) veel controleurs die onderweg zijn. Alleen zijn dit soort vrijwilligers die soms meer dan 100km op een dag biken een uitstervend ras.
Als je een tocht in moeilijke (kwetsbare, druk bezochte) gebieden wil organiseren kom je als professionals als laatste aan de bak. Iedere betrokkene (eigenaar, hulpdienst) zal zijn percentage op willen strijken en meedelen in de winst.
Een club die een goed doel (hoe krom/ schijnheilig ook) hoog in het vaandel heeft, krijgt veel meer voor elkaar, dit lijkt de enige manier om iets op de Utrechtse Heuvelrug te organiseren. Lijkt mooi, maar is triest. Heeft meer te maken met een gristelijke aflaat.
Dat heel bikend Nederland het liefst allemaal tegelijk op dezelfde 10x30 km wil gaan fietsen wekt uiteraard de nodige irritatie op bij de autochtonen. Helaas lijke landjepik, NIMBY en lange tenen een ziekte van dit tijdperk.
Het organiseren van een marathon in een dun bevolkt gebied als bij veel Duitse marathons is een stuk makkelijker.
Blijft dat er ook vervelende missers zijn: eerste afdaling richting "Camerig" waar je meteen steil rechts omhoog moest was met een A4tje beveiligd. Hier knallen teveel mensen de weg op. Op een paar kruisingen waren verkeersregelaars aan het slapen. Gelukkig ga ik van eigen verantwoordelijkheid uit.
En die boom had met een kwartiertje met een kettingzaag ook weggekund.
Niet zijken maar reiden !
We rijden de MTB-challenge al sinds zijn 2e editie in de Voerstreek en het is sinds de verhuis naar Vaals huilen met de pet op. Ligt het nu aan problemen met de gemeente Vaals of heeft het te maken met het wegvallen van organisator Octagon Cis/Golazo ?
Feit is dat jaar na jaar onze motivatie factoren verdwijnen: geen klassementen per leeftijdscategorie meer, Geen goud, zilver en brons tijdslimieten meer. Geen oorkonde's meer. Geen bevoorrechte startplaatsen voor de besten van het vorige jaar meer. Geen start van de beteren enkele minuten voor de rest meer.
We moeten eerlijk zijn: de organisatie verbetert jaar na jaar maar het blijft toch onder het niveau van vrijwilligerorganisaties:
Wat is het nut van een gespreide start als je 4 km verder 15 minuten stilstaat omdat een 1 meter dikke boomstam over het parcours ligt ? Wat is het nut van al die 'verkeersregelaars' als een flink aantal onder hen gewoon aan de kant van de weg staan te keuvelen en je zo onterecht het gevoel geven dat je los de weg over kan steken... We hebben nooit eerder meegemaakt dat het verdwijnen van pijlen een hele tocht lamlegt. Hoe is het mogelijk dat dit op een half uur tijd niet opgelost raakte ? Heeft niemand het parcours een uur voor de start gecontroleerd, waren er geen zone verantwoordelijken die permanent hun deel van de route controleren zoals bij andere (amateur) tochten wel het geval is ? Kunnen een paar vandalen zo vlot een hele tocht verknoeien: een paar gedrogeerde dronkaards zie ik in dat gebied geen kilometers pijlen verwijderen ?
In ieder geval: als die vandalen gepakt zijn: vraag ze mijn inschrijvingsgeld en mijn 280 km verplaatsingsonkosten al maar terug !
Laten we positief eindigen: het is en blijft een schitterend MTB-gebied en van de eerste 40 km hebben we met volle teugen genoten ! Misschien één raad voor volgend jaar: laat deelnemers in blokken per half uur vertrekken tussen 9.00 en 12.00 uur.
Feit is dat jaar na jaar onze motivatie factoren verdwijnen: geen klassementen per leeftijdscategorie meer, Geen goud, zilver en brons tijdslimieten meer. Geen oorkonde's meer. Geen bevoorrechte startplaatsen voor de besten van het vorige jaar meer. Geen start van de beteren enkele minuten voor de rest meer.
We moeten eerlijk zijn: de organisatie verbetert jaar na jaar maar het blijft toch onder het niveau van vrijwilligerorganisaties:
Wat is het nut van een gespreide start als je 4 km verder 15 minuten stilstaat omdat een 1 meter dikke boomstam over het parcours ligt ? Wat is het nut van al die 'verkeersregelaars' als een flink aantal onder hen gewoon aan de kant van de weg staan te keuvelen en je zo onterecht het gevoel geven dat je los de weg over kan steken... We hebben nooit eerder meegemaakt dat het verdwijnen van pijlen een hele tocht lamlegt. Hoe is het mogelijk dat dit op een half uur tijd niet opgelost raakte ? Heeft niemand het parcours een uur voor de start gecontroleerd, waren er geen zone verantwoordelijken die permanent hun deel van de route controleren zoals bij andere (amateur) tochten wel het geval is ? Kunnen een paar vandalen zo vlot een hele tocht verknoeien: een paar gedrogeerde dronkaards zie ik in dat gebied geen kilometers pijlen verwijderen ?
In ieder geval: als die vandalen gepakt zijn: vraag ze mijn inschrijvingsgeld en mijn 280 km verplaatsingsonkosten al maar terug !
Laten we positief eindigen: het is en blijft een schitterend MTB-gebied en van de eerste 40 km hebben we met volle teugen genoten ! Misschien één raad voor volgend jaar: laat deelnemers in blokken per half uur vertrekken tussen 9.00 en 12.00 uur.
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
Ik heb vandaag de classic 100Km gereden. Deze was zelfs langer! 115Km.
De route begon makkelijk en werd na 60Km redelijk tot zwaar (voor mij dan als niet klimmer). Ik vond de route prima, want dit was een voorbereiding op de Steven Rooks classic en uiteindelijk Limburgs Mooiste.
Zonder deze doelen was ik wellicht teleurgesteld geweest, de vorige drie keer vond ik duidelijk zwaarder en dat kwam niet alleen door de eerste klim.
De route begon makkelijk en werd na 60Km redelijk tot zwaar (voor mij dan als niet klimmer). Ik vond de route prima, want dit was een voorbereiding op de Steven Rooks classic en uiteindelijk Limburgs Mooiste.
Zonder deze doelen was ik wellicht teleurgesteld geweest, de vorige drie keer vond ik duidelijk zwaarder en dat kwam niet alleen door de eerste klim.
-
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
- Locatie: Dordrecht
Vandaag meegedaan aan de Challenge. Echter niet volbracht, bij de tweede lekke band, halverwege de 5e ronde, heb ik de handdoek in de ring gegooid. Ook omdat ik op dat moment in de stromende regen stond en het mooie groepje waar ik voor de 1e lekke band meereed, nu wel helemaal uit het zicht verdwenen was. Zag in de uitslagenlijst dat maar weinig mensen alle 6 rondjes hebben gereden.
Ik vond de uitvoering door de organisatie vandaag gewoonweg K. Volgens mij ziet de organisatie het niet als cyclo, maar als wedstrijd. Eerste 3 ronden geneutraliseerd. Sure, met een tempo van 30 tot 35km/u. Kan dus echt niet iedereen bijbenen. Beetje achterstand op de kopgroep? Dan werd je nummer genoteerd en was je officieel uit koers, maar... je mocht eventueel nog wel voor jezelf doorrijden. Na de laatste passage van de kopgroep verdwenen alle verkeersregelaars...
Als ze een wedstrijd willen organiseren waar alleen de allerbesten meekunnen, moeten ze dat vantevoren melden en het al zeker geen cyclo noemen.
Mijn vriend reed vandaag niet. Die had even staan babbelen met iemand van de organisatie. Mijn vriend zegt nog nonchalant dat er mensen gedubbeld werden (niet zo gek, dat wist iedereen toch vantevoren?). Zegt die man doodleuk: "als je gedubbeld wordt, wat kom je dan hier doen, dan heb je hier toch niets te zoeken?" Pardon??? Het is toch een cyclo waar iedereen tegen zichzelf kan strijden op zijn of haar eigen niveau???
Wat me ook opviel was het grote aantal prof en eliterenners/rensters die niet op de deelnamelijst stonden. De inschrijving was toch vol? Waarom kunnen die dan nog wel meedoen en die enthousiaste cyclorijders die zo graag wilden niet?
Ik vond de uitvoering door de organisatie vandaag gewoonweg K. Volgens mij ziet de organisatie het niet als cyclo, maar als wedstrijd. Eerste 3 ronden geneutraliseerd. Sure, met een tempo van 30 tot 35km/u. Kan dus echt niet iedereen bijbenen. Beetje achterstand op de kopgroep? Dan werd je nummer genoteerd en was je officieel uit koers, maar... je mocht eventueel nog wel voor jezelf doorrijden. Na de laatste passage van de kopgroep verdwenen alle verkeersregelaars...
Als ze een wedstrijd willen organiseren waar alleen de allerbesten meekunnen, moeten ze dat vantevoren melden en het al zeker geen cyclo noemen.
Mijn vriend reed vandaag niet. Die had even staan babbelen met iemand van de organisatie. Mijn vriend zegt nog nonchalant dat er mensen gedubbeld werden (niet zo gek, dat wist iedereen toch vantevoren?). Zegt die man doodleuk: "als je gedubbeld wordt, wat kom je dan hier doen, dan heb je hier toch niets te zoeken?" Pardon??? Het is toch een cyclo waar iedereen tegen zichzelf kan strijden op zijn of haar eigen niveau???
Wat me ook opviel was het grote aantal prof en eliterenners/rensters die niet op de deelnamelijst stonden. De inschrijving was toch vol? Waarom kunnen die dan nog wel meedoen en die enthousiaste cyclorijders die zo graag wilden niet?
Over de racecyclo:
- aan de start werd gemeld: eerst drie ronden geneutrraliseerd (met 30 pu)
- dat halen veel mensen niet eens (ik ook niet)
- na een half uur kreeg ik te horen: je bent uit koers want je ligt 5 minuten achter
- natuurlijk gewoon doorgereden
- na vier ronden moest ik stoppen van de wedstrijdleider want gedubbeld.
Nou ben ik na vier ronden gestopt omdat ik door mijn bandjes heen was (twee keer lek) en ik gezien het weer het ook wel goed vond. Als weer en materieel het hadden toegelaten was ik lekker doorgereden.
Voor de organisatie heb ik geen goed woord over. Om te beginnen dat ik moet stoppen als ik gedubbeld ben. Bij de kop rijdt een wagen met reservewielen, ik mocht twee maal met verkleumde handen met bandenlichters aan de klus. Ja, dan lopen ze lekker snel in. Afgezien van dat: het is een cyclo. In mijn beeld rijd je dan voor een individuele prestatie, ieder op zijn nivo. Dat je dan binnen bepaalde limieten voorbij bepaalde punten moet zijn: OK. Dat ik als fanatieke prutser niet meer dan 5 minuten achter de kop mag, slaat nergens op.
Nog kwalijker: als de organisatie kiest voor een dergelijk concept, heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik kan dan namelijk kiezen of het me aanstaat en dus meedoen of niet. Maar dan moet je het wel weten. De organisatie meldt het nu aan de start, als ik al inschrijfgeld betaald heb (en mijn hotel, benzine etc) en ik kan dus niet meer terug. Wist ik dat het op deze manier zou worden gedaan, was ik natuurlijk lekker in Amsterdam gebleven.
Ik zou het bijna bedrog van de organisatie noemen. Laten ze volgend jaar gewoon een koers organiseren. Hebben ze geen last van prutsers zoals ik (of ik rijd een toertocht (maar dan van een andere organisatie) en is het voor iedereen duidelijk wat de bedoeling.
Op deze manier is het geen cyclo dus noem het dan ook niet zo.
Conclusie: aanfluiting!
- aan de start werd gemeld: eerst drie ronden geneutrraliseerd (met 30 pu)
- dat halen veel mensen niet eens (ik ook niet)
- na een half uur kreeg ik te horen: je bent uit koers want je ligt 5 minuten achter
- natuurlijk gewoon doorgereden
- na vier ronden moest ik stoppen van de wedstrijdleider want gedubbeld.
Nou ben ik na vier ronden gestopt omdat ik door mijn bandjes heen was (twee keer lek) en ik gezien het weer het ook wel goed vond. Als weer en materieel het hadden toegelaten was ik lekker doorgereden.
Voor de organisatie heb ik geen goed woord over. Om te beginnen dat ik moet stoppen als ik gedubbeld ben. Bij de kop rijdt een wagen met reservewielen, ik mocht twee maal met verkleumde handen met bandenlichters aan de klus. Ja, dan lopen ze lekker snel in. Afgezien van dat: het is een cyclo. In mijn beeld rijd je dan voor een individuele prestatie, ieder op zijn nivo. Dat je dan binnen bepaalde limieten voorbij bepaalde punten moet zijn: OK. Dat ik als fanatieke prutser niet meer dan 5 minuten achter de kop mag, slaat nergens op.
Nog kwalijker: als de organisatie kiest voor een dergelijk concept, heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik kan dan namelijk kiezen of het me aanstaat en dus meedoen of niet. Maar dan moet je het wel weten. De organisatie meldt het nu aan de start, als ik al inschrijfgeld betaald heb (en mijn hotel, benzine etc) en ik kan dus niet meer terug. Wist ik dat het op deze manier zou worden gedaan, was ik natuurlijk lekker in Amsterdam gebleven.
Ik zou het bijna bedrog van de organisatie noemen. Laten ze volgend jaar gewoon een koers organiseren. Hebben ze geen last van prutsers zoals ik (of ik rijd een toertocht (maar dan van een andere organisatie) en is het voor iedereen duidelijk wat de bedoeling.
Op deze manier is het geen cyclo dus noem het dan ook niet zo.
Conclusie: aanfluiting!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40213
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
[quote="inkiepinkie"]
Wat me ook opviel was het grote aantal prof en eliterenners/rensters die niet op de deelnamelijst stonden. De inschrijving was toch vol? Waarom kunnen die dan nog wel meedoen en die enthousiaste cyclorijders die zo graag wilden niet?[/quote]
Die zie ik niet in de uitslag staan toch?
Weet dat er een paar dames in het rose-wit zouden rijden.
Wat me ook opviel was het grote aantal prof en eliterenners/rensters die niet op de deelnamelijst stonden. De inschrijving was toch vol? Waarom kunnen die dan nog wel meedoen en die enthousiaste cyclorijders die zo graag wilden niet?[/quote]
Die zie ik niet in de uitslag staan toch?
Weet dat er een paar dames in het rose-wit zouden rijden.
Less is bore
@Inkiepinkie, Er deden welgeteld twee Profs mee. En dat waren de mannen van AA die daar ff een training kwamen rijden. De rest reed gewoon hard en zag er over het algemeen goed gesoigneerd uit. Dat die leven als een prof betekend niet dat het profs zijn;)
Over het uit koers halen en zelfs mensen buiten tijd!( wtf) klasseren en dus niet laten finishen slaat echt nergens op!. Ik werd vrij laat (een ronde voor het eind) uit de kopgroep gelost en niet vele later reed de auto al achter me.
Sowieso heb ik over de organisatie weinig goeds te melden. Vandaag was het duidelijk een koers, geen cyclo. vond ik niet erg want daar kwam ik voor maar het blijkt maar weer dat de familie fiets en shimano GEEN fatsoenlijke cyclo's kunnen organiseren.
Mijn koersverslagje:
De nacht was niet lang, ontbijt op bed prima en de nummers ophalen en warm rijden ging erg soepel. We stonden lekker vooraan omringd door een grote hoeveelheid Velteccers, Gaulisten en ander snel cyclogrut.
De mededeling dat we de eerste drie rondes achter de wagen moesten was natuurlijk ruk. Dat ze het zo deden was helemaal niet verkeerd, lekker rustig de eerste klim, lekker warm worden en met strak tempo de boel alvast uitdunnen. Maar dat dit op 4min voor de start bekend gemaakt word slaat nergens op.
Tijdens de eerste ronde lekker bijgekletst met veel bekende. In Vijlen schakel ik een beetje te lomp en trek mn keting op onverklaarbare wijze uit de achterderailleur (Hoe kan dat). Ik wurm me ala Leif Hoste uit de groep en terwijl een opa mn fiets vast houd trek ik de boel weer in orde. Een flinke voorsprong heeft het peloton inmiddels genomen. Ik fiets verschillende groepjes met (nu al) geloste renners voorbij. Ik rijd achterop Marcel en die offerd zichzelf even op om mij helemaal terug te brengen (Hupsakee, bedankt! ke: )
De twee volgende rondes gebeurt er weinig, een strak tempo, een steeds kleiner wordende groep. Beetje regen, af en toe een valpartij en op tijd eten. Dan na drie rondes is het zo ver. De auto trekt op en Anthony demareert. Ik denk ! Hoe ga je dat vol houden? Al snelt neemt hij een grote voorsprong en ik blijf aanklampen. Krijg het een beetje lastig tijdens de eerste keer Camerig. Wat een steil stukkie is dat toch.
De vijfde ronde, Leon van de Ster heeft pech, Delarue zie ik ook niet meer. Weinig bekende Wt'ers nog (Op een imho hard werkende Oege na) De Veltecvloot nam de overhand, Sjef Graafmans had lek en wisselde van fiets en inmiddels regende het ook hard. O, nee. Alweer die Camerig. Ik heb het lastig en word gelost. Samen met nog een andere gast. Ik rijd tot Vijlen tussen de neutrale materiaalwagens in de hoop dat het voorin ff stil valt. Maar nee.
Nog anderhalve ronde bikkelen in de regen, af en toe een dipje, een gelletje en ik was er weer bovenop. Bij Vijlen werd ik door Bas van Kan ingehaald, aangehaakt en er af gereden. Richting Holset komt Mario voorbij gesneld. En hoe Ook die zie ik niet meer terug Op de Vaalserberg, De zevende en laatste keer vecht ik nog een Duelletje uit en dan ben ik binnen.
Het voelde wel goed, meer zat er niet in. Paar plus en minpuntjes:
+
Goed gevoel
mooie ronde
Geweldig geregelde bevoorrading voor de CTWT'ers.
Toen ik na mn kettingdingetje mezelf in de pedalen wurmde werd ik opgang geduwd door een meneer. heel even voelde ik me een echte coureur
-
Organisatie
Eikel in auto die verteld dat je mag/moet stoppen. Waardeloze dude.
Team veltec die massaal hun wikkels in de natuur dumpen.
Kansloze sfeer rondom het hele evenement.
Over het uit koers halen en zelfs mensen buiten tijd!( wtf) klasseren en dus niet laten finishen slaat echt nergens op!. Ik werd vrij laat (een ronde voor het eind) uit de kopgroep gelost en niet vele later reed de auto al achter me.
Sowieso heb ik over de organisatie weinig goeds te melden. Vandaag was het duidelijk een koers, geen cyclo. vond ik niet erg want daar kwam ik voor maar het blijkt maar weer dat de familie fiets en shimano GEEN fatsoenlijke cyclo's kunnen organiseren.
Mijn koersverslagje:
De nacht was niet lang, ontbijt op bed prima en de nummers ophalen en warm rijden ging erg soepel. We stonden lekker vooraan omringd door een grote hoeveelheid Velteccers, Gaulisten en ander snel cyclogrut.
De mededeling dat we de eerste drie rondes achter de wagen moesten was natuurlijk ruk. Dat ze het zo deden was helemaal niet verkeerd, lekker rustig de eerste klim, lekker warm worden en met strak tempo de boel alvast uitdunnen. Maar dat dit op 4min voor de start bekend gemaakt word slaat nergens op.
Tijdens de eerste ronde lekker bijgekletst met veel bekende. In Vijlen schakel ik een beetje te lomp en trek mn keting op onverklaarbare wijze uit de achterderailleur (Hoe kan dat). Ik wurm me ala Leif Hoste uit de groep en terwijl een opa mn fiets vast houd trek ik de boel weer in orde. Een flinke voorsprong heeft het peloton inmiddels genomen. Ik fiets verschillende groepjes met (nu al) geloste renners voorbij. Ik rijd achterop Marcel en die offerd zichzelf even op om mij helemaal terug te brengen (Hupsakee, bedankt! ke: )
De twee volgende rondes gebeurt er weinig, een strak tempo, een steeds kleiner wordende groep. Beetje regen, af en toe een valpartij en op tijd eten. Dan na drie rondes is het zo ver. De auto trekt op en Anthony demareert. Ik denk ! Hoe ga je dat vol houden? Al snelt neemt hij een grote voorsprong en ik blijf aanklampen. Krijg het een beetje lastig tijdens de eerste keer Camerig. Wat een steil stukkie is dat toch.
De vijfde ronde, Leon van de Ster heeft pech, Delarue zie ik ook niet meer. Weinig bekende Wt'ers nog (Op een imho hard werkende Oege na) De Veltecvloot nam de overhand, Sjef Graafmans had lek en wisselde van fiets en inmiddels regende het ook hard. O, nee. Alweer die Camerig. Ik heb het lastig en word gelost. Samen met nog een andere gast. Ik rijd tot Vijlen tussen de neutrale materiaalwagens in de hoop dat het voorin ff stil valt. Maar nee.
Nog anderhalve ronde bikkelen in de regen, af en toe een dipje, een gelletje en ik was er weer bovenop. Bij Vijlen werd ik door Bas van Kan ingehaald, aangehaakt en er af gereden. Richting Holset komt Mario voorbij gesneld. En hoe Ook die zie ik niet meer terug Op de Vaalserberg, De zevende en laatste keer vecht ik nog een Duelletje uit en dan ben ik binnen.
Het voelde wel goed, meer zat er niet in. Paar plus en minpuntjes:
+
Goed gevoel
mooie ronde
Geweldig geregelde bevoorrading voor de CTWT'ers.
Toen ik na mn kettingdingetje mezelf in de pedalen wurmde werd ik opgang geduwd door een meneer. heel even voelde ik me een echte coureur
-
Organisatie
Eikel in auto die verteld dat je mag/moet stoppen. Waardeloze dude.
Team veltec die massaal hun wikkels in de natuur dumpen.
Kansloze sfeer rondom het hele evenement.