Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

evers
Forum-lid

evers 03 mei 2010 13:40

[quote="Sibon"][quote="Evers"]gisteren zelf niet meegedaan maar wel vaak op de foto gezet op het parcours. Enig idee wie deze fotograven waren en waar deze foto's terug te vinden zijn?

Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]

.. maar wel mee profiteren van de foto's? ;)

Foto's op www.sportplaat.nl

[/quote]

Uiteraard :-) als iemand een foto van mij maakt wil ik wel zien wat ze er mee doen :-)

Toevallig meer websites? Ben rond het middaguur camerig gepasseerd en daar 3x op de plaat gezet. Zie dat sportplaat.nl maar tot een uur of 10 gaat op camerig.
Train ze!

speedygonzalez
Forum-lid

speedygonzalez 03 mei 2010 14:43

Helaas ben ik het ook eens met Robert 1965. Heb gisteren samen met een vriend de SFC Race toertocht 100 km. gefietst en heb deze mail naar de organisatie gestuurd:

Beste organisatie,

Graag uit ik, ook namens mijn medefietsers mijn ongenoegen over de volgende zaken. Verschillende malen is het voorgekomen dat de route niet of slecht stond aangegeven. Verscheidene keren is er hierdoor verkeerd gereden. Niet alleen door mijzelf, maar ook door medefietsers. Vorig jaar ook deze koers verreden en het parcours was veel beter bewegwijzerd. Bovendien was het parcours aantrekkelijker en veel veiliger. Dus geen gaten in de weg en veel minder auto's, vooral op de Belgische wegen.

Na afloop van de koers omstreek 16:00 uur onze douchespullen gepakt en ontdaan van de modder en zweet. Helaas! We werden weggestuurd door de beheerd van het sportcomplex in Vaals. Zijn letterlijke woorden: ik word maar tot 16:00 betaald en daarmee was de kous af! Hij liep weg deed de deur op slot en liet ons staan. Daar stonden we dan met 10 - 15 man. Vervolgens de organisatie gebeld, helaas deze was niet aanwezig!

Hmm, al met al een flinke kater!

Graag jullie reactie en enig mate van compensatie wordt verwacht!

Pff... dat lucht op! Nu nog wachten op een reactie !!!

[quote="Robert1965"]Kon het niet laten een e-mail naar de organisatie te sturen:

Rotterdam, 1 mei 2010

Geachte organisatie,

Voor de derde keer op rij heb ik de MTB Challenge gereden. Het eerste jaar was het prima in orde. Vorig jaar al enige teleurstelling over de bewegwijzering in Duitsland. Hierdoor zijn veel mensen verkeerd gereden. Het gevolg daarvan was dat de uitslag min of meer waardeloos was. Veel deelnemers schrijven zich in voor een Ciclo vanwege het wedstrijdelement. Uitslag is voor dit type fietser belangrijk.

Editie 2010 enkele punten van kritiek:

Shimano Challlenge wekt de indruk o.a. door het gebruik van een transponder meetsysteem dat er een eindklassement opgemaakt zal worden. Wederom voor veel mensen een reden om hier aan deel te nemen. In het reglement staat echter dat er geen klassement gepubliceerd zal worden. Waar is dan in hemelsnaam de tijdswaarneming goed voor? Iedereen heeft tegenwoordig wel een fietscomputer. Zelfs een horloge geeft dezelfde informatie. Tussentijdse meetpunten zijn er voor het gemak ook maar uitgehaald.

Geen filmopnames en geen foto's meer van de organisatie uit. Verkeersregelaars die op diverse kritieke punten hun werk niet naar behoren uitvoeren. Ik heb ze zien hangen tegen een hekje terwijl wij als fietsers tussen auto’s door moesten oversteken.

Vanaf 40km bewegwijzering compleet verdwenen. Gezien het feit dat dit vorig jaar op ongeveer hetzelfde punt ook al problemen gaf zou je verwachten dat de organisatie hier voor verbetering zal zorgen. Helaas niemand van de organisatie was ter plekke om dit te voorkomen of hadden enige kennis van de route.

Inschrijfgeld € 25, - is schandelijk hoog voor wat wat geboden is. Een gemiddelde toertocht in België kost hooguit € 5,- en is beter georganiseerd dan deze wanprestatie. Vaak zelfs met gratis bewaakte fietsenstalling. Ik hoorde de speaker nog omroepen dat er een fiets ontvreemd was.

Ondanks de mooie route door een prachtige omgeving zal ik helaas niet meer aan volgende edities deelnemen.

Met vriendelijke groet,

Robert Brand

Nog geen enkele reactie van de organisatie, ook geen mededeling op de site. Je zou haast denken dat ze te arrogant zijn om te reageren?
[/quote]

2bs
Forum-lid

2bs 03 mei 2010 14:49

oef,

gelukkig had ik tijdig afgezegd... ;-)

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 mei 2010 14:56

[quote="Bottecchia"]Het is ieder jaar wel een doorslaand succes he? Tjonge jonge zeg. Ieder jaar hetzelfde verhaal. Onduidelijke communicatie en veel ontevreden deelnemers. Ik snap best dat je niet alles in de hand kunt hebben maar bij deze rit gaat echt te veel mis.

Tip voor de organisatie. Als iets niet lukt, om wat voor reden dan ook, communiceer er dan op tijd gewoon open en eerlijk over. Ik lees overal verhalen van deelnemers die worden verrast door wijzigingen die op het laatste moment duidelijk worden. Dat is toch op zijn minst niet zo netjes naar mensen toe die ondanks de kritiek van de laatste jaren weer een stevig bedrag hebben betaald om mee te mogen doen.

[/quote]

+1 het is al jaren een drama en men doet toch elke keer weer mee. Echt verstandig kan ik dat niet noemen....

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 03 mei 2010 14:57

Is Fiets nu enkel een soort van geldschieter en naamgever van dit feestje in Limburg of zijn ze (mede)organisator? Ik vind het raar dat wanneer op het forum commentaar op het blad geventileerd wordt, er meteen mensen van Fiets in de 'pen' klimmen, maar dat het hier nu oorverdovend stil blijft.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 03 mei 2010 15:13

[quote="2B's"]oef,

gelukkig had ik tijdig afgezegd... ;-)[/quote]

Gelukkig maar, anders had Bas niet gewonnen ;)

Was wel leuk geweest als je Thijs Al had kunnen laten afzien :D
~live fast, die young ~

sibon
Forum-lid

sibon 03 mei 2010 15:36

Erg grappig: Thijs Al twittert gewoon tijdens de wedstrijd... (ook tijdens de racecyclo op zondag)

http://twitpic.com/1jxof4
http://twitter.com/thijsal

bikerml
Forum-lid

bikerml 03 mei 2010 16:00

[quote="Sibon"][quote="Evers"]gisteren zelf niet meegedaan maar wel vaak op de foto gezet op het parcours. Enig idee wie deze fotograven waren en waar deze foto's terug te vinden zijn?

Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]

.. maar wel mee profiteren van de foto's? ;)

Foto's op www.sportplaat.nl

[/quote]

Deze fotograaf zat bij Voeren in de buurt. Ik ben er ook nog minimaal 4 tegengekomen op de Camerig. Heb er geen idee van wie dat waren.
Bij 1 fotograaf kreeg ik bij de 2e passage een kaartje maar ben het kwijt geraakt.
Trek 1.9 Triple

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 03 mei 2010 16:08

Ik heb vandaag voor het eerst sinds vrijdag op dit topic gekeken en amuseer me prima met alle klachten! Jammer alleen voor de betrokkenen dat er zoveel mensen teleurgesteld zijn, ik kan me dat goed voorstellen.

Ik heb zondag de toertocht van 150 (werd 165) km gereden en ben ook niet erg tevreden. Op zich was het niet slecht geregeld allemaal. De route was redelijk uitgepijld, niet alle pijlen waren even logisch opgehangen maar het was allemaal te volgen. De bevoorrading was helemaal OK, er was meer dan voldoende te krijgen. Het probleem was echter het gebrek een sfeer en de saaie route. Toen ik 's morgens parkeerde waren er amper auto's op het parkeerveld en bij de start was het helemaal slappe hap (maar wij waren er ook al een half uur voordat je officieel mocht vertrekken). Uiteindelijk hebben ze de mat van de tijdswaarneming een kwartiertje eerder aangezet dus we konden om kwart over 8 op weg. De verkeersregelaars stonden netjes op hun plaats, ook prima, maar er kwamen maar geen heuvels! Na 30 km hadden we alleen nog maar de Schweiberg gehad! Uiteindelijk volgden er in de Voerstreek wel meer beklimmingen maar veel stelde het allemaal niet voor. Na zo'n 105 km waren we weer in Vijlen en mochten we het rondje in Limburg, met Schweiberg, Loorberg en Camerig, nog een keer rijden. Niet erg origineel.

Nu was al vantevoren bekend dat een deel van de route tweemaal moest worden gereden dus een verrassing was dat niet (hoewel nooit expliciet op de website is vermeld dat de route gewijzigd is). Wel was een verrassing dat ik bij het ophalen van mijn startbewijs ineens las dat de route 165 km ipv 150 km was. Ook geen onoverkomelijk probleem, maar waarom wordt dit niet vantevoren op de website gecommuniceerd?? Ik snap de oorzaak van dit alles wel, namelijk het gedonder met het verkrijgen van de vergunningen (iets wat in eerste instantie gewoon ontkend werd op de website) maar laat dat dan gewoon eerlijk weten.

Mijn uiteindelijke conclusie is dan ook dat deze tocht zijn geld niet waard was. Te saaie route en een organisatie die het allemaal niet onder controle heeft volgens mij. Maar goed, toch lekker gefietst gisteren, ondanks het pokkeweer!

Klap op de vuurpijl was trouwens het kado: de nieuwste editie van Procycling. Een prima kado, daar niet van, alleen ik ben al abonnee, maar heb dat nummer helemaal nog niet gekregen! Maar da's weer een probleem waarvoor ik bij iemand anders moet aankloppen... ;0

(gelukkig is er hier op het forum ook een procycling topic)

En nu ga ik mijn foto's opzoeken!

Edit: aan iedereen die zich afvraagt welke fotograaf er op de Camerig stond: kijk nou eens even op de website van de fietschallenge, daar staat toch duidelijk wie de fotograaf is!! (zo kun je makkelijk lullen dat deze tocht geen drol waard is, als je zelf ook nul komma nul moeite doet!)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 mei 2010 16:15

[quote="Sibon"]Erg grappig: Thijs Al twittert gewoon tijdens de wedstrijd... (ook tijdens de racecyclo op zondag)

http://twitpic.com/1jxof4
http://twitter.com/thijsal [/quote]

Die kunnen we wel een keer uitnodigen bij een forumrit. Maakt ook gewoon lekker foto's vanaf de fiets! :)

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 03 mei 2010 17:27

Ik ben wel teleurgesteld, maar niet iemand die wegloopt voor de communicatie. Het is alleen even heel lastig om vanuit Fiets een 'officiele' reactie te geven. We hebben heel veel vragen, nog geen echt antwoord. Op zaterdag zijn heel veel pijlen (meer dan 5 kilometer!) weggehaald. Wanneer en door wie, we weten het niet. We kunnen er niet veel aan doen, maar zijn ervoor als opdrachtgever van de organisator uiteindelijk verantwoordelijk en hebben dus ook excuses voor iedereen die graag de route had willen rijden, maar het niet kon. Ik vind dat allemaal terechte kritiek.

Los daarvan deel ik lang niet alle kritiek hier. Ik heb beide dagen gefietst en ik vond de route prima uitgepijld met een prima bevoorrading. Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen. Ik vond de route van de toertocht wel saai en miste de echte FietsChallenge-heuvels.

We (Fiets) zoeken dus nog naar een standpunt. Wel worstelen we met de vraag of het überhaupt mogelijk is om op onze manier nog een evenement te organiseren. In de aanloop werden we regelmatig geconfronteerd met veranderende spelregels vanuit de overheden en die moesten we telkens aan jullie, de klant communiceren. Neem het vroege starttijdstip. Neem de veranderde route van de toertocht. Dat is niet sterk. Als dan op de dag zelf ook de route wordt ontmanteld, blijft er weinig te juichen over. We kunnen niet, zoals clubs, vrijwilligers inzetten. We moeten die mensen betalen. Als we dan elke pijl moeten gaan bewaken, lopen de kosten die we moeten doorberekenen, uit de hand. Dat kunnen we niet verantwoorden.

Ik ga jullie niet meenemen in alle overdenkingen. Dat zou jullie pakkie an niet hoeven te zijn, jullie willen gewoon fietsen. Maar we zijn net zo teleurgesteld als jullie en weten nog niet precies hoe nu verder. Het idee dat we hebben bij een cyclo wordt steeds moeilijker haalbaar, ook al doen wij en Interim onze uiterste best om dat toch te bewerkstelligen. Gun ons even de tijd om te evalueren en dan lees je hier of in het blad hoe we hier het beste mee om gaan.

perik
Forum-lid

perik 03 mei 2010 17:58

[quote="Rodrick"]Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen.[/quote]

Het verschil tussen die twee is me niet echt duidelijk. Ik ken eerlijk gezegd ook geen andere cyclo waar geen plaats is voor diegenen die niet met de allersnelsten mee kunnen. Misschien voor 2011 bovenstaande oproep tot zelfreflectie ook op de website vermelden?

Plaats reactie