Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke Koga 2010

treker
Forum-lid

treker 14 nov 2009 15:23

Ja oke ik wist niet of dat hier veel gebeurde aangezien ik net nieuw was, maar het is ook niet echt fijn om meteen te horen dat je doet het alleen in je eigen belang. Ik geef enkel mijn advies, maar hoef hier niets te verkopen hoor.
How faster your spin, how faster you go

forza
Forum-lid

forza 14 nov 2009 17:58

Dat is mij nu duidelijk, nieuwe start welkom op het forum dan bij deze.
eigenwijs is ook wijs...

flabbergast
Forum-lid

flabbergast 14 nov 2009 22:30

@indewind is voor mij ook een reden, een Nederlands bedrijf. Maar mijn voornaamste reden is wel de kwaliteit van de frames (staat ook leuk handbuild in Holland)

Ik was bij een FM gaan kijken (John Vermeulen in Geldrop)
de betreffende fietsen komen week 4 & 5 binnen.

Even wachten nog....

Ik krijg deze week wel te horen hoeveel ik nog moet gaan bijbetalen, naast fietsplan en eindejaarsbonus.

Iemand misschien ervaring met een dealtje maken bij de FM bijvoorbeeld andere wielset oid?
Theory may inform, but practice convinces...

edwin01
Forum-lid

edwin01 15 nov 2009 12:29

Forza schreef:Dat is mij nu duidelijk, nieuwe start welkom op het forum dan bij deze.

En ook namens mij dan!

En wat betreft Koga: Dat zijn gewoon uitstekende fietsen waar je absoluut geen miskoop aan gaat hebben! Ik ben zelf op een Koga begonnen en heb er jaren met veel plezier op gereden.

flabbergast
Forum-lid

flabbergast 10 feb 2010 17:05

Ik heb gisteren een testrit gemaakt op de alu team edition.

Was helaas wat kort naar mijn idee, maar het weer was niet zo super.
FM in Geldrop liet me een 20 minuutjes rijden.

Het frame was lekker stijf, ik heb alleen vergelijk met Canyon ultimate al (2009) en voelde vergelijkbaar.
Ook het gewicht viel me niet tegen.
KOga zegt dat de fiets 8.8 weegt, ik merkte zeer weinig verschil met de hierboven vermekde canyon, die moet toch zo'n anderhalve kilo minder zijn.
Heeft denk ik te maken met het logge gewicht van mijn hybride.

De Ultegra groep is overigens fantastisch, de snelheid en souplesse hiervan verbaasde me.
Tegen een viaduct op aoptrekken en met de double tap een tandwiel overslaan, zonder haperen en lawaai.
De grepen zijn ook erg fijn, ik heb vrij grote handen en ze vallen er goed om.
De kleur is oevrigens hetzelfde als de ultegra sl groep, op verschillende foto's komt dit niet zo uit.

Het frame ziet er verder erg netjes uit, kan aan mij liggen, maar volgens mij heb ik nog geen frames gezien in vergelijkbare prijsklasse die vergelijkbaar afgewerkt zijn.
Volledige ultegra 6700 afmontage maakt het ook prettig.

De wielset is welliswaar een instappertje, maar viel qua stijfheid niet tegen.

Ik weet al wat ik deze zome ga doen....
Theory may inform, but practice convinces...

Plaats reactie