Astana, een gezellige ploeg
"Een laatste eis van Contador zou betrekking hebben op Vinokourov. ‘El Pistolero’ wil op schrift hebben gesteld dat de Kazak komend seizoen de Giro d’Italia rijdt en niet de Tour de France. "
Vorig jaar rond deze tijd deden journalisten al wel suggetief maar waren er nog niet echt scheurtjes (tussen Contador en Armstrong) zichtbaar.
Nu ligt deze eis van Contador op tafel...
Het is duidelijk dat hij het komende tour wat relaxter wil hebben!
Een andere eis is minstens zo origineel:
“De Spanjaard zou naast strikte anti-dopingmaatregelen binnen de ploeg bovendien een clausule in zijn contract willen laten opnemen die hem het recht geeft om bij de Kazachstaanse ploeg te vertrekken wanneer er een dopinggeval binnen de ploeg is.”
Oké, er staat ‘zou’ maar zo’n clausule kan voor veel argwaan gaan zorgen…
Gezellig zo, het lijkt me dat ze met z'n allen uitkijken naar het eerste trainingskamp.
Vorig jaar rond deze tijd deden journalisten al wel suggetief maar waren er nog niet echt scheurtjes (tussen Contador en Armstrong) zichtbaar.
Nu ligt deze eis van Contador op tafel...
Het is duidelijk dat hij het komende tour wat relaxter wil hebben!
Een andere eis is minstens zo origineel:
“De Spanjaard zou naast strikte anti-dopingmaatregelen binnen de ploeg bovendien een clausule in zijn contract willen laten opnemen die hem het recht geeft om bij de Kazachstaanse ploeg te vertrekken wanneer er een dopinggeval binnen de ploeg is.”
Oké, er staat ‘zou’ maar zo’n clausule kan voor veel argwaan gaan zorgen…
Gezellig zo, het lijkt me dat ze met z'n allen uitkijken naar het eerste trainingskamp.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Astana zou zelf moeten weten dat deze clausules nodig zijn om hun vetbetaalde topper de tour te mogen laten rijden.
Het is misschien niet gezellig, maar stel je voor dat Armstrong de tour niet mag rijden omdat een Radioshack renner wordt betrapt in de aanloop naar de tour, en de ploeg wordt geschorst?
Het is misschien niet gezellig, maar stel je voor dat Armstrong de tour niet mag rijden omdat een Radioshack renner wordt betrapt in de aanloop naar de tour, en de ploeg wordt geschorst?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Siena schreef:"Een laatste eis van Contador zou betrekking hebben op Vinokourov. El Pistolero wil op schrift hebben gesteld dat de Kazak komend seizoen de Giro dItalia rijdt en niet de Tour de France. "
Hoi,
Tja, na alle debakels bij Astana kan ik Contador zijn positie wel begrijpen. Je wilt punt geen mede kopman die er waarschijnlijk toch wel erg op gebrandt is te tonen dat hij terug is en de TdF wil winnen (of dat reeel is een tweede).
Voor je het weet zit Contador in de TdF en rijdt alles in dienst van Vino.
Ik dacht trouwens dat Vino niet meer zo op handen gedragen werd in Kazachstan als voor de doping affaire.
Contador heeft al een TdF gemist door Astana en wil dat nu wel vermijden lijkt me. Zonder de Astana affaires had hij nu wellicht drie uit drie gehad op de TdF.
Siena schreef: Een andere eis is minstens zo origineel:
De Spanjaard zou naast strikte anti-dopingmaatregelen binnen de ploeg bovendien een clausule in zijn contract willen laten opnemen die hem het recht geeft om bij de Kazachstaanse ploeg te vertrekken wanneer er een dopinggeval binnen de ploeg is.
Nog begrijpelijker dan de eerste. 1 joker die loopt te dollen en Contador zijn TdF hangt weer aan een zijden draadje. Wetende dat er bij Astana nogal wat gepakt werd is dit een mooie opening om Astana te verlaten mochten ze hem echt niet vrijwillig laten gaan. Contador wil en moet daar weg imho.
Dit jaar met Lance was een debakel. God, wat haat ik die Armstrong als persoon meer dan ooit.
Maar lopen zeiken dat Contador niet voor het Team reedt, niet had mogen demareren in de bergen etc.
'Wat nou Lance?! Jij als geen ander moet weten dat je tijd MOET pakken als jij sterk bent en de rest zwakker. De volgende dag kan jou beurt zijn om een mindere dag te hebben.' Maar nee, Lance moest het weer voor het zeggen hebben.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik meende een paar weken terug te hebben gelezen dat een renner eenzijdig z'n contract op mag zeggen als z'n ploeg geen Pro-Tour licentie krijgt (en er eerder wel 1 had). In dat geval kan Contador toch gewoon opstappen? Ik hoor hier nu dus niks meer over.
eelcoz schreef:Ik meende een paar weken terug te hebben gelezen dat een renner eenzijdig z'n contract op mag zeggen als z'n ploeg geen Pro-Tour licentie krijgt (en er eerder wel 1 had). In dat geval kan Contador toch gewoon opstappen? Ik hoor hier nu dus niks meer over.
gregory schreef:Dat is inderdaad zo , als ze geen licentie krijgen , mag de renner zijn contract opzeggen en naar een andere ploeg verhuizen.
Dat is dan het derde ijzer (mij niet bekend moet ik eerlijk zeggen) dat Contador achter de hand heeft.
ERGENS gaat het toch wel fout voor Astana en dus goed voor Contador
Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="Jowolar"]@Zorro, wat ben jij een domme l@l, zeggen dat je Lance Armstrong haat....Ik ben Lance fan, vind Contador eng doen maar respecteer ´m als geweldige sportman.quote]
Ik ben geen Armstrong fan maar na het lezen van een boek wat zijn leven beschrijft heb ik wel een diep respect voor de man gekregen.
Hij heeft geprobeerd in de TdF Contador geestelijk te kraken maar AC was gewoonweg te sterk op de fiets. Alles om te winnen..........
Waar LA wel gelijk in had was de opmerking "there is no I in TEAM". AC ging in mijn ogen voorbij aan de kracht van het team en de invloed daarvan op zijn uiteindelijke overwinning.
Probleem voor hem gaat dan ook zijn welk team te kiezen wat net zo sterk is in de TdF als Astana.
Ik ben geen Armstrong fan maar na het lezen van een boek wat zijn leven beschrijft heb ik wel een diep respect voor de man gekregen.
Hij heeft geprobeerd in de TdF Contador geestelijk te kraken maar AC was gewoonweg te sterk op de fiets. Alles om te winnen..........
Waar LA wel gelijk in had was de opmerking "there is no I in TEAM". AC ging in mijn ogen voorbij aan de kracht van het team en de invloed daarvan op zijn uiteindelijke overwinning.
Probleem voor hem gaat dan ook zijn welk team te kiezen wat net zo sterk is in de TdF als Astana.
Twitter: @rbruijns
Jowolar schreef:@Zorro, wat ben jij een domme l@l, zeggen dat je Lance Armstrong haat....Ik ben Lance fan, vind Contador eng doen maar respecteer ´m als geweldige sportman.
Weet je wel wat haat is? Jammer dat je dat gevoel kent....
Pardon? Ik zeg dat ik LA ALS MENS haat en dat is mijn goed recht. Schelden ga je maar ergens anders doen.
Ik ben een Ullrich fan en het zal me jeuken wat men over Der Jan zegt.
Niks met 'haat' te maken. Ik verdere discussie niet uit de weg maar niet op deze manier. Doei!
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock