Focus Cayo Expert/Specialized Tarmac Expert SL
-
- Forum-lid
goede keus ofschoon ik het een beetje een onzinnige vergelijking vind om 2 fietsen uit een verschillende prijsklasse te vergelijken. de tarmac expert is duidelijk een stuk hoger gepositioneerd en moet dus ook kwalitatief beter zijn dan de focus. als je ranglijsten in toadbike bekijkt zijn de meeste specialized modellen zoals tarmac en roubaix in de top 10 te vinden en de betreffende focus op plaats 68 geloof ik. zal natuurlijk best een goede fiets zin maar duidelijk een stapje minder,ook logisch gezien het prijsverschil. toppers in het peleton zoals cancellaro, de gebr. schleck en tom boonen rijden niet voor niets op specialized.
lederfabriek schreef: de tarmac expert is duidelijk een stuk hoger gepositioneerd en moet dus ook kwalitatief beter zijn dan de focus.
Lijkt me toch een beetje een drogreden... Ik lees Tour en Roadbike ook regelmatig en volgens mij doet Focus het zo slecht nog niet in de tests. Je bent zelf natuurlijk Specialized-fan, prima, maar omdat een peer duurder is dan een appel hoeft hij nog niet gezonder te zijn.
-
- Forum-lid HC
+1 Maar dat hebben sommige hier nog steeds niet door!confused schreef:lederfabriek schreef: toppers in het peleton zoals cancellaro, de gebr. schleck en tom boonen rijden niet voor niets op specialized.
Nee dat klopt, die krijgen er alle 4 minstens een miljoen per jaar voor ...
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
W0uter schreef:lederfabriek schreef: de tarmac expert is duidelijk een stuk hoger gepositioneerd en moet dus ook kwalitatief beter zijn dan de focus.
Lijkt me toch een beetje een drogreden... Ik lees Tour en Roadbike ook regelmatig en volgens mij doet Focus het zo slecht nog niet in de tests. Je bent zelf natuurlijk Specialized-fan, prima, maar omdat een peer duurder is dan een appel hoeft hij nog niet gezonder te zijn.
ik zeg toch niet dat focus slecht is en als je roadbike regelmatig leest zoals je zegt moet je toch ook geconstateerd hebben dat specialized in het algemeen veel hoger scoort dan focus. en een mercedes is beter dan een vw, is ook normaal gezien het prijsverschil. bij fietsen is het niet anders al zijn sommige merken aanwijsbaar overpriced zoals met name pinarello en cervélo
specialized is evengoed overprijst .. en die rova wielen vind ik maar niets.... neen focus is mijns inziens prijs/kwaliteit een stuk beter dan specialized.
2 TOPprotour ploegen sponsoren kost ook een bom geld....en daarnaast sponseren ze nog profploegen dacht ISD?? en binnenkort ploegt boogerd....
2 TOPprotour ploegen sponsoren kost ook een bom geld....en daarnaast sponseren ze nog profploegen dacht ISD?? en binnenkort ploegt boogerd....
-
- Forum-lid
falcone schreef:specialized is evengoed overprijst .. en die rova wielen vind ik maar niets.... neen focus is mijns inziens prijs/kwaliteit een stuk beter dan specialized.
toch wel eens gehoord van return on investment hoop ik ,het sponsoren van die ploegen is geen liefdadigheidswerk ,dat moet zich terugbetalen in verkoop worldwide. en het oude gezegde alle waar naar zijn geld gaat in de meeste gevallen nog steeds op.
prijzen zijn van focus ook ietsje omhoog gegaan nadat ze protour team sponserden. Maar ik denk niet dat ze er dan nog eens zoveel geld bovenop gooiden als specialized bij quick step en saxo doet. Die crankstellen en rova wielen van specialized vonden ze bij quick step overigens maar niets. Weet zelfs dat ze na stopzetten sponsoing door fulcrum er mee bleven rijden. En ook handgespaakte carbon wielen ipv wielen aangereikt door specialized.
Cervelo vond het zelfs rendabeler om eigen team te starten dan te bieden tegen specialized.
pas op ik vind specialized een mooi merk. maar sta er versteld van hoeveel zij aan sponsoring en marketing besteden. En nu nog het team van boogie die ook protour ambities heeft....
komt allicht ook door het feit dat specialized een ganse lijn van fietsen heeft van pakweg een full suspension over hybride etc. kledinglijn, schoenen, helmen etc. Dan is de omzet al pak groter.
Cervelo vond het zelfs rendabeler om eigen team te starten dan te bieden tegen specialized.
pas op ik vind specialized een mooi merk. maar sta er versteld van hoeveel zij aan sponsoring en marketing besteden. En nu nog het team van boogie die ook protour ambities heeft....
komt allicht ook door het feit dat specialized een ganse lijn van fietsen heeft van pakweg een full suspension over hybride etc. kledinglijn, schoenen, helmen etc. Dan is de omzet al pak groter.
-
- Forum-lid
ik beweer ook niet dat alle componenten van specialized top zijn maar mijn tarmac pro 2010 frame afgemonteerd met chorus 11 groep, ksyrium sl wielen, fizik antares zadel en barmac s-works stuurgroep en continental 4000-s banden maakt het geheel tot een uitstekend rijdend geheel, ik ben heel erg tevreden .
Kijk goed rond. het enige wat de merken zelf doen is het frame maken en garantie dingen. De ultegra groep op een pinarello is immers dezelfde als die op een sensa e.d.
Vergelijk de onderdelen, en zoek wat tests op over de stijfheid van de frames, voor 3000e heb je ook een focus met dure ace erop
Vergelijk de onderdelen, en zoek wat tests op over de stijfheid van de frames, voor 3000e heb je ook een focus met dure ace erop