Nieuwe aanwinst voor zoontje
-
- Forum-lid
- Contact
Inderdaad voor een 10 jarige wat aan de kleine kant. Mijn dochtertje van 10 (in juli geworden) 1.35 m lang fietste afgelopen seizoen al op een 28 inch (kleinste Fort frame, staande buis ongeveer 39cm en full slooping)
Ik ken deze frames wel. Bij onze wielervereniging lenen ze deze wel eens uit. Leuke frames die je inderdaad op kunt bouwen met een modern groepje.
45 voor 18 achter met zulke kleine wielen is een erg licht verzet. Vergelijking 10 jarige jongens mogen in wedstrijden bij 28 inch met verzet 46-17 fietsen (catergorie 3) Zie voor info http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... Itemid=169
kun je zo de verzetten laten berekenen (Uitgaande 28inch).
Ik ken deze frames wel. Bij onze wielervereniging lenen ze deze wel eens uit. Leuke frames die je inderdaad op kunt bouwen met een modern groepje.
45 voor 18 achter met zulke kleine wielen is een erg licht verzet. Vergelijking 10 jarige jongens mogen in wedstrijden bij 28 inch met verzet 46-17 fietsen (catergorie 3) Zie voor info http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... Itemid=169
kun je zo de verzetten laten berekenen (Uitgaande 28inch).
skeeler, schaats of fiets iets anders vind ik niets
-
- Forum-lid
Leuke reacties:p
Mijn zoon heeft een lengte van 1.42 mtr en een binnenbeenlengte van 63 cm.
Volgens berekening kom ik dan op een 42 cm frame c/t
Dit fietsje kon ik echt voor een leuk prijsje op de kop tikken .
En de verhoudingen kloppen in mijn ogen. c/t is 42 cm
Eerst kijken of hij het wel leuk vind (moet ik zelf voor zorgen ) zodat hij niet na de eerste keer de fiets om een lantaarnpaal wil buigen.
Ik kan er altijd nog een derrie op gooien.
In mijn ogen een leuk fietsie om op te beginnen.
PS die jongen van mij is al een houten klaas hij is al bang als hij niet met zijn voeten de grond kan raken.
Foto's van een ritje zullen volgen
Mijn zoon heeft een lengte van 1.42 mtr en een binnenbeenlengte van 63 cm.
Volgens berekening kom ik dan op een 42 cm frame c/t
Dit fietsje kon ik echt voor een leuk prijsje op de kop tikken .
En de verhoudingen kloppen in mijn ogen. c/t is 42 cm
Eerst kijken of hij het wel leuk vind (moet ik zelf voor zorgen ) zodat hij niet na de eerste keer de fiets om een lantaarnpaal wil buigen.
Ik kan er altijd nog een derrie op gooien.
In mijn ogen een leuk fietsie om op te beginnen.
PS die jongen van mij is al een houten klaas hij is al bang als hij niet met zijn voeten de grond kan raken.
Foto's van een ritje zullen volgen
Leuke fiets , kan je zoon veel plezier aan beleven. Mijn zoon van 11 gaat ook graag mee fietsen en doet dat sinds deze zomer op een 28" fiets van pro race , en voorheen een 24" Trek fietsje. De 28" gaat net gezien zijn lengte maar meer vanwege zn korte pootjes. Op de 24"daarintegen zat hij zowat opgevouwen vanwege de korte bouw van die fiets.
Er zou eigelijk een topic moeten zijn met : Mijn zoon/dochter met zn/ haar fiets.
Mn zoon zn Prorace met 50/34 voor en 18/25 achter.
Er zou eigelijk een topic moeten zijn met : Mijn zoon/dochter met zn/ haar fiets.
Mn zoon zn Prorace met 50/34 voor en 18/25 achter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
Ik fiets 's winter gewoon door met de kinderen. Ik kan het goed bijhouden, ze zijn nooit meer dan 100meter bij me vandaan :rolleye:
-
- Forum-lid
Nou eerste ritje vrijdag gereden 10 km,nog een beetje zwabberig.
Na een tijdje werd het al wat beter.
Vandaag( zondagochtend) een ritje van 20 km gereden (in 1 uur en 10 min)
Hij klaagde op het laatst over koude handen en benen .
Ik weet alleen niet ,maar hij houd zijn voeten zo raar op de pendalen (net een eend) hoe ik dit kan veranderen.
Ik kan er van die kunstof toeclips op zetten ,maar ben bang dat hij niet op tijd zijn voeten er uit krijgt.
Ik ben hem er nu constant aan herrinneren.
Iemand hier ervaring mee ?
Hier een foto van hem ...............trotse pappie :p
[img=http://img689.imageshack.us/img689/4021/img1293s.jpg]
By Rooie_Kater
Na een tijdje werd het al wat beter.
Vandaag( zondagochtend) een ritje van 20 km gereden (in 1 uur en 10 min)
Hij klaagde op het laatst over koude handen en benen .
Ik weet alleen niet ,maar hij houd zijn voeten zo raar op de pendalen (net een eend) hoe ik dit kan veranderen.
Ik kan er van die kunstof toeclips op zetten ,maar ben bang dat hij niet op tijd zijn voeten er uit krijgt.
Ik ben hem er nu constant aan herrinneren.
Iemand hier ervaring mee ?
Hier een foto van hem ...............trotse pappie :p
[img=http://img689.imageshack.us/img689/4021/img1293s.jpg]
By Rooie_Kater
Gaaf man. Dat van die voeten herken ik wel, dat had ik eerst ook met het mountainbiken van mijn zoontje. Ik heb hem in detail uitgelegd waar z'n voeten zouden moeten zitten, en daarna hoefde ik alleen af en toe "voeten" te zeggen en corrigeerde hij het zelf. Na een tijdje gaat het al veel meer vanzelf. Het is vooral een kwestie van gewenning. Ik durfde in het begin z'n voeten in ieder geval niet vast te zetten, maar toeclips zonder riempjes is denk ik inderdaad de beste optie.
-
- Forum-lid
Ik ben bij mijn kinderen direct begonnen met MTB pedalen (PDM520). Het voordeel is dat ze aan twee kanten kunnen in-klikken. We hebben wel eerst geoefend op de Tacx daarna de weg op wat heel goed ging.
Je kunt het op de foto bovenaan zien. Ik heb de toeclips erop gemonteerd, maar geen bandjes. Dan glijdt die voet er niet af, maar kunnen ze wel meteen uit de trappers. Ben zelf niet zo'n fan van vastzitten bij de kleintjes. Dit omdat dan de draaiende beweging (knie) gemaakt moet worden om los te komen.
Ik heb, zoals te zien op de post van de racefiets van m'n zoontje, voor z'n racer dus ook een setje 520's gekocht, wilde ook eerst eens op de tacx met hem oefenen, moet nog zien hoe dat gaat
Heb na een tijdje zoeken een paar mooie schoentjes voor hem gevonden van DMT, die doen dus ook kindermaten (33 t/m 37) Koers tenue blijft wat lastig omdat je niet weet hoe die maten vallen en hier in de buurt weinig (eigenlijk niets) in de winkels hangt voor jeugd.
Heb na een tijdje zoeken een paar mooie schoentjes voor hem gevonden van DMT, die doen dus ook kindermaten (33 t/m 37) Koers tenue blijft wat lastig omdat je niet weet hoe die maten vallen en hier in de buurt weinig (eigenlijk niets) in de winkels hangt voor jeugd.
Je kunt het op de foto bovenaan zien. Ik heb de toeclips erop gemonteerd, maar geen bandjes. Dan glijdt die voet er niet af, maar kunnen ze wel meteen uit de trappers. Ben zelf niet zo'n fan van vastzitten bij de kleintjes. Dit omdat dan de draaiende beweging (knie) gemaakt moet worden om los te komen.