REYNOLDS ASSAULT OF REYNOLDS DV3k C
Ik twijfel welke van de twee ik zou nemen .Het verschil zit hem in de naven .De assault is met KT naven en de DV3K C met dt swiss 240 naven .Ik heb hier al overal gelezen dat de dt swiss naven de beste zijn .Nu vroeg ik mij af of die meerprijs van 600 eur voor die DV3K C het waard is .
Lopen die naven zoveel lichter ,of zijn ze beter afgedicht ten opzichte van die KT naven.Waar zit het verschil ?
Lopen die naven zoveel lichter ,of zijn ze beter afgedicht ten opzichte van die KT naven.Waar zit het verschil ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die DT naven zijn gewoon op alle fronten beter dan de KT naven. De meerprijs is alleen wel heel erg fors. De meerprijs is groter dan wat de naven los kosten... Ik dacht alleen dat de naven niet 't enige verschil waren, in DV3k zitten toch ook Aerolite spaken?
Amclassic-fan schreef:Die DT naven zijn gewoon op alle fronten beter dan de KT naven. De meerprijs is alleen wel heel erg fors. De meerprijs is groter dan wat de naven los kosten... Ik dacht alleen dat de naven niet 't enige verschil waren, in DV3k zitten toch ook Aerolite spaken?
Inderdaad dat klopt van de spaken .Wat ik me eigenlijk afvraag of zo'n dt swiss naaf lichter loopt .Merk je dat ?
Ik heb zelf net de DV46 gekocht. Ik kan nog niet zeggen of de DT swiss naven voelbaar lichter lopen, want nog niet gereden. Een groot voordeel is in iedergeval onderhoudsgevoeligheid volgens verschillende reviews op het www.
Volgens mij is de velg ook anders bij een DV3k dan bij de Assault.
Volgens mij is de velg ook anders bij een DV3k dan bij de Assault.
metor schreef:Ik heb zelf net de DV46 gekocht. Ik kan nog niet zeggen of de DT swiss naven voelbaar lichter lopen, want nog niet gereden. Een groot voordeel is in iedergeval onderhoudsgevoeligheid volgens verschillende reviews op het www.
Volgens mij is de velg ook anders bij een DV3k dan bij de Assault.
Ik denk niet dat de velg anders is .Het gewichtverschil tussen de 2 is miniem
LD001 schreef:Volgens mij is het wel een andere velg met in ieder geval een andere finish. Dat zou gewicht toe moeten voegen aan de 3K versie en toch is hij lichter dan de assault.
Het scheelt maar iets van een 25gram .Dat verschil zal in de naven en spaken zitten.
Andropov schreef:Rij al een jaar met de Assaults en 't zijn super wielen !!!
Heb mijn Assault nu net één jaar en nog steeds heel tevreden van. Zoals Andropov zegt, super wielen. De mijne hebben al meer dan 16.000 km achter de kiezen, gaan door weer en wind en naven lopen nog steeds soepel.
Alleen bij regen laten de wielen te wensen over aangaande het remmen. Maar is een euvel bij elk full carbon wiel . :/
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Chaingang schreef:Andropov schreef:Rij al een jaar met de Assaults en 't zijn super wielen !!!
Heb mijn Assault nu net één jaar en nog steeds heel tevreden van. Zoals Andropov zegt, super wielen. De mijne hebben al meer dan 16.000 km achter de kiezen, gaan door weer en wind en naven lopen nog steeds soepel.
. :/
Je gebruikt ze dus altijd? Zijn ze zo robuust? Hoe zwaar ben jij, ik twijfel namelijk een beetje met mijn 84 kilo.
Pain is just a state of mind
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Der Jan schreef:Chaingang schreef:Andropov schreef:Rij al een jaar met de Assaults en 't zijn super wielen !!!
Heb mijn Assault nu net één jaar en nog steeds heel tevreden van. Zoals Andropov zegt, super wielen. De mijne hebben al meer dan 16.000 km achter de kiezen, gaan door weer en wind en naven lopen nog steeds soepel.
. :/
Je gebruikt ze dus altijd? Zijn ze zo robuust? Hoe zwaar ben jij, ik twijfel namelijk een beetje met mijn 84 kilo.
84 kilo zou toch geen probleem moeten zijn of wel?
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia