Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Remmen

oukie
Forum-lid

oukie 01 nov 2009 14:20

welke remmen?ik fiets veel in de winter door de modder en in de zomer regelmatig in zuid-limburg. nu heb ik magara hydraulische velgremmen. hoorde dat schijfremmen regelmatig piepen door de modder. is dat nog steeds zo of is dat allemaal verbeterd? wil een nieuwe atb kopen met die velgremmen maar op de magurastand op de bike motion werd mij schijfremmen aanbevolen. dus twijfel, twijfel...trouwens die Magura's doen het nu erg goed.wie heeft die specifieke terrein ervaring met die remmen en kan mij adviseren? groet, oukie

roel78
Forum-lid

roel78 01 nov 2009 18:20

Velgremmen. Remt meer dan voldoende. Ook in de blubber. Lekker licht, modder er af spuiten en klaar voor de volgende keer.

Ik heb zelf nog gewonen V-brakes. Super tevreden over. Hydraulische velgremmen zijn beter.

Ik rij regelmatig iemand voorbij waarbij ik de schijfremmen hoor piepen :-)

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 01 nov 2009 21:11

Dit wordt zo'n beetje elke week behandeld. Goede kans dat er ergens een draadje is waar je je informatie uit kan halen.
oukie schreef: ...
maar op de magurastand op de bike motion werd mij schijfremmen aanbevolen.
...
oukie

Welke argumenten droegen zij aan?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

huubcs
Forum-lid

huubcs 02 nov 2009 11:55

oukie schreef:welke remmen?

lees hier eens of gebruik de "zoekfunctie"

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 nov 2009 13:01

Kan allebei maar als je echt veel in de winter in de modder rijd zijn de HS33 onverslaanbaar qua onderhoud en de remkracht is prima.

Met schijven kan je over het algemeen iets beter doseren en je hoeft minder kracht te zetten. Remkracht voor is wel hoger met schijfremmen.

IK heb met alles gereden V brakes hs 33 en schijven.

Je kan ook je "oude" fiets voor de winter bewaren?? Spaar je je zomerfiest ook qua bv tandwielen
Neem dan schijven op je zomerfiets.

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 03 nov 2009 19:23

heb met v brakes (cube xc), magura hs en juicy 5 schijfrem gereden.
die schijfrem steekt er met kop en schouder boven uit en piept amper. vooral bij racy gebruik wil je hard kunnen remmen ook in natte omstandigheden. bij een rustiger tempo maakt dat niet zoveel uit. Verder: dure velgen wil je niet laten slijten via velgremmen toch?
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie