Jij hebt carbon Neutrons???
Overigens 240 km Ötztaler door de bergen op Veloflex Record en ultralichte binnenbanden en carbon velgen lijkt mij doodeng.
Klimwielen
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21 mei 2009 22:49
Timo 2.0 schreef:Jij hebt carbon Neutrons???
Overigens 240 km Ötztaler door de bergen op Veloflex Record en ultralichte binnenbanden en carbon velgen lijkt mij doodeng.
Ik heb ze eerst ter plekke getest en dat beviel me dus prima. Geen carbonvelgen(met carbonremvlak,die stap durf ik niet te zetten) , wel carbon naaf. Remmen icm Campa fantastisch en wegligging met 100 in het uur in de afdaling van de Kühtai ook top. Het stuurde prima. Die Veloflex Record bandjes zijn wel heel mooi rond en dat scheelt echt veel. Dit soort ritten dan wel met bijna nieuwe banden rijden natuurlijk.
http://www.wielerplaza.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in de ban van? GF Fausto Coppi 2010!
Hed, heeft een paar prachtige lichte wieltjes voor een hele schappelijke prijs (Ardennes), das misschien iets voor je?
Hebben een wat bredere velg (23mm) waardoor je band mooier op de velg ligt en je (volgens de marketing jongens) een betere wegligging icm comfort hebt.
Hebben een wat bredere velg (23mm) waardoor je band mooier op de velg ligt en je (volgens de marketing jongens) een betere wegligging icm comfort hebt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2008 22:52
Als ik het goed begrijp, om in de bergen te fietsen heb je best wel lichte wieltjes nodig.
Dat is uiteraard gemakkelijk te begrijpen bij het bergop rijden.
Mijn probleempje situeert zich eerder bij het bergaf rijden.
Heb dit jaar voor het eerst een col beklommen (Alpe d’Hueze), en dat is me volgens mijn leeftijd best meegevallen.
Maar het dalen was me minder.
Toen ik bijna boven kwam begon het wel erg te regenen, kon niet echt wachten tot het terug droog zou worden, en heb dan wel met de remmen dicht de afdaling gedaan.
Durfde echt niet sneller dan 60 per uur naar beneden op het natte wegdek.
Resultaat was dan wel een lekke band door de grote hitte van mijn velg.
Ik rij met Campa Zonda, zonder velglint, met latex binnen bandjes.
Ik ben van plan volgend jaar La Marmotte te rijden, en wou graag het advies van ervaren berg tourrijders.
Wat zou het beste zijn om verhitting van velg tegen te gaan, niet remmen niet meegerekend…..
Carbon wielen, bandjes of tubes?
Latex of andere binnen bandjes?
Gewoon Allu wielen, maar met velglint?
Ben wel niet van, plan om naar het dure gamma te gaan.
Dat is uiteraard gemakkelijk te begrijpen bij het bergop rijden.
Mijn probleempje situeert zich eerder bij het bergaf rijden.
Heb dit jaar voor het eerst een col beklommen (Alpe d’Hueze), en dat is me volgens mijn leeftijd best meegevallen.
Maar het dalen was me minder.
Toen ik bijna boven kwam begon het wel erg te regenen, kon niet echt wachten tot het terug droog zou worden, en heb dan wel met de remmen dicht de afdaling gedaan.
Durfde echt niet sneller dan 60 per uur naar beneden op het natte wegdek.
Resultaat was dan wel een lekke band door de grote hitte van mijn velg.
Ik rij met Campa Zonda, zonder velglint, met latex binnen bandjes.
Ik ben van plan volgend jaar La Marmotte te rijden, en wou graag het advies van ervaren berg tourrijders.
Wat zou het beste zijn om verhitting van velg tegen te gaan, niet remmen niet meegerekend…..
Carbon wielen, bandjes of tubes?
Latex of andere binnen bandjes?
Gewoon Allu wielen, maar met velglint?
Ben wel niet van, plan om naar het dure gamma te gaan.
@Berenschild: De manier zoals dat in het boekje staat: In plaats van constant je remmen een beetje half in te knijpen, rem je gewoon harder, afgewisseld met niet remmen. Je snelheid is dan dus niet constant. Daardoor krijgt je velg de mogelijkheid om af te koelen door de rijwind.
En oh ja: GEEN latex binnenbandjes monteren voor in de bergen. Die dingen klappen dus inderdaad veel sneller dan normale biba's.
Misschien nog als derde mogelijkheid: als je gewoon zeker wilt zijn van je veiligheid, ga dan niet 60 rijden met dichtgeknepen remmen, maar gewoon lekker 30. Hoef je ook niet zoveel te remmen.
En wellicht ten overvloede: aan je wielen ligt het niet. Die zijn perfect.
En oh ja: GEEN latex binnenbandjes monteren voor in de bergen. Die dingen klappen dus inderdaad veel sneller dan normale biba's.
Misschien nog als derde mogelijkheid: als je gewoon zeker wilt zijn van je veiligheid, ga dan niet 60 rijden met dichtgeknepen remmen, maar gewoon lekker 30. Hoef je ook niet zoveel te remmen.
En wellicht ten overvloede: aan je wielen ligt het niet. Die zijn perfect.
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 apr 2008 22:52
Wel bedankt, die 60 is wel topsnelheid geweest, grootste deel was wel 30 a 40(nagekeken op mijn Polar Trainer).
Met een behoorlijk zwaar gewicht ga je wel heel gemakkelijk snel....., zelfs zonder trappen ga ik bij het dalen, zelfs bij een gewone heuvel gemakkelijk sneller dan (lichtere) mannen die wel bijtrappen.
Was wel voorband.
Dus velglint, geen latex, en afgewisseld remmen.
Met een behoorlijk zwaar gewicht ga je wel heel gemakkelijk snel....., zelfs zonder trappen ga ik bij het dalen, zelfs bij een gewone heuvel gemakkelijk sneller dan (lichtere) mannen die wel bijtrappen.
Was wel voorband.
Dus velglint, geen latex, en afgewisseld remmen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Neem in ieder geval geen carbon wielen, want dat remt slechter dan aluminium (vooral in de regen). Een carbon draadband velg zou met jouw manier van remmen zelfs waarschijnlijk smelten. Daarnaast moet je geen latex binnenbanden gebruiken, maar butyl zoals Ponsteen al aangaf.
Goed dalen is een kwestie van je remmen los durven te laten en zo laat mogelijk zo hard mogelijk remmen. Nu is dat zo laat mogelijk wel een stuk eerder als het nat is dan als het droog is. Maar met aluminium velgen en butyl binnenbanden kan je wel behoorlijk slepend remmen zonder een klapband te krijgen.
Als het regent kan je op de rechte stukken nog net zo hard als dat 't droog is, die fiets blijft toch wel netjes rechtdoor gaan. Het is vooral psychologisch, je weet dat het asfalt glad kan zijn, maar daar heb je alleen in bochten last van. Enige waar ik zelf altijd erg veel last van heb is dat je onder hele hoge snelheid niets meer ziet door de regen die je in je gezicht krijgt.
Goed dalen is een kwestie van je remmen los durven te laten en zo laat mogelijk zo hard mogelijk remmen. Nu is dat zo laat mogelijk wel een stuk eerder als het nat is dan als het droog is. Maar met aluminium velgen en butyl binnenbanden kan je wel behoorlijk slepend remmen zonder een klapband te krijgen.
Als het regent kan je op de rechte stukken nog net zo hard als dat 't droog is, die fiets blijft toch wel netjes rechtdoor gaan. Het is vooral psychologisch, je weet dat het asfalt glad kan zijn, maar daar heb je alleen in bochten last van. Enige waar ik zelf altijd erg veel last van heb is dat je onder hele hoge snelheid niets meer ziet door de regen die je in je gezicht krijgt.