FFWD wielen
Hallo forummers,
ik wilde graag wat ervaringen/recensies over het F5R wiel van FFWD. Ik heb wat recensies bekeken, maar die zijn vaak alweer 1,5 jaar geleden dus ik wil graag wat recentere opinies. Zeker nu het aantal FFWD wielen die ik op de weg zie flink is toegenomen (goed teken?)
De belangrijkste vraag is of iemand de tubeversie al in de Alpen heeft getest en hoe ze remmen op hoge snelheid en remmen bij veel haarspelden, als de velgen heet worden.
Ten tweede (ook al kan ik eigenlijk met alle wielen hard door een bocht), hoe gaan ze door bochten op snelheid?
Laatste vraag: hoe is de duurzaamheid van de FFWD naaf?
Groet Wouter
ik wilde graag wat ervaringen/recensies over het F5R wiel van FFWD. Ik heb wat recensies bekeken, maar die zijn vaak alweer 1,5 jaar geleden dus ik wil graag wat recentere opinies. Zeker nu het aantal FFWD wielen die ik op de weg zie flink is toegenomen (goed teken?)
De belangrijkste vraag is of iemand de tubeversie al in de Alpen heeft getest en hoe ze remmen op hoge snelheid en remmen bij veel haarspelden, als de velgen heet worden.
Ten tweede (ook al kan ik eigenlijk met alle wielen hard door een bocht), hoe gaan ze door bochten op snelheid?
Laatste vraag: hoe is de duurzaamheid van de FFWD naaf?
Groet Wouter
wkers
-
- Forum-lid
Benen stilhoudt.......? 

-
- Forum-lid
ja als je niet trapt met je benen hoor je een ratelend geluid, bij de ene wielen meer dan bij de anderen
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
-
- Forum-lid HC
MartijnBlaas schreef:ja als je niet trapt met je benen hoor je een ratelend geluid, bij de ene wielen meer dan bij de anderen
Ik denk dat hij bedoeld dat je je benen niet stil mag houden

-
- Forum-lid
een ploeggenoot van mij heeft ze ook met de ffwd naven maar die heeft dat geluid niet zo erg. zelf heb ik een dicht achterwiel en die naaf maakt ook niet erg veel geluid.
cornee schreef:de ffwd naven maken een oorverdovend geluid!!;)
De naaf maakt toch geen geluid, als je je benen stil houdt en dan een geluid hoort is dat het freewheel!
http://www.bikeplanner.com/djdakkie" onclick="window.open(this.href);return false;
cornee schreef:de ffwd naven maken een oorverdovend geluid!!;)
Gewoon een dikke laag vet erin. Dan is houdt ie zich wel koest

bravoman schreef:Voor degene die een folder hebben ontvangen tijdens bikemotion.
Is het jullie opgevallen dat er een full carbon clincher wielset in staat, de F4R FCC.
Met DT 240 of 190 naven. Gewicht 1399 gram.
Heb een mailtje gestuurd vorige week met de vraag of ze eens geen full carbon clinchers gingen maken en ze vertelden mij dat ze in ontwikkeling zijn en binnen enkele maanden te koop zullen zijn.
Het gewicht zou niet veel afwijken zei men.
Tubular: 1280
Clincher: 1399
Is toch al meer dan iets afwijken

Method 1.1 schreef:bravoman schreef:Voor degene die een folder hebben ontvangen tijdens bikemotion.
Is het jullie opgevallen dat er een full carbon clincher wielset in staat, de F4R FCC.
Met DT 240 of 190 naven. Gewicht 1399 gram.
Heb een mailtje gestuurd vorige week met de vraag of ze eens geen full carbon clinchers gingen maken en ze vertelden mij dat ze in ontwikkeling zijn en binnen enkele maanden te koop zullen zijn.
Het gewicht zou niet veel afwijken zei men.
Tubular: 1280
Clincher: 1399
Is toch al meer dan iets afwijken
Dat was trouwens ook de versie met ceramische lagers (190 serie).
Het verschil met de 240S naven zullen dus groter zijn, aangezien de 1280 gram op de tubular versie met 240s naven betrekking heeft.