Framemaat
Goedemiddag, ik heb een vraagje mbt framemaat. Ik ben zelf ongeveer 1,95 meter. Nu vraag ik mij af welk framemaat voor mij het beste is. Ik heb nu een 60 maar twijfel of ik niet een 62 nodig heb. Ik heb nergens last van maar toch...
Ook het hart van de banden zit dichter op elkaar en kom voor mijn gevoel gevaarlijk dicht met mijn opunt van de schoenen bij mijn wielen.
Ook het hart van de banden zit dichter op elkaar en kom voor mijn gevoel gevaarlijk dicht met mijn opunt van de schoenen bij mijn wielen.
Cube is the best!
Swingray...volgens mij kan jij dan wel een 60 gebruiken!?
Heb er al wel een langer stuurpen opgezet. Valt mij wel op dat als je de duurdere frames van Cube bekijkt, de 62 frames overeenkomen met de 60 van de pro's.
Heb er al wel een langer stuurpen opgezet. Valt mij wel op dat als je de duurdere frames van Cube bekijkt, de 62 frames overeenkomen met de 60 van de pro's.
Cube is the best!
-
- Forum-lid
ik zou de 60 nemen.
62 wordt denk ik de groot en hij zal wat slapper zijn.
62 wordt denk ik de groot en hij zal wat slapper zijn.
-
- Forum-lid
Volgens mij is je binnenbeenlengte ook belangrijk
Gaat het hier om een Cube? Ik heb me namelijk laten vertellen dat de maatvoering van Cube afwijkt van andere merken. Een 60 bij Stevens is bijvoorbeeld een 62 bij Cube.
Je moet niet alleen naar binnenbeenlengte kijken,
Ikzelf heb een Ridley maat L omdat ik deze heb genomen op maat van mijn binnenbeenlengte. Nu had ik mij in september volledig laten opmeten en blijkt dat ik maat M nodig heb ondanks mijn binnenbeenlengte, ik heb zeer lange benen tov mijn bovenlijf, hierdoor heb ik een maat M nodig.
Ikzelf heb een Ridley maat L omdat ik deze heb genomen op maat van mijn binnenbeenlengte. Nu had ik mij in september volledig laten opmeten en blijkt dat ik maat M nodig heb ondanks mijn binnenbeenlengte, ik heb zeer lange benen tov mijn bovenlijf, hierdoor heb ik een maat M nodig.
Even een kick, zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik ben +/- 1.96 m en mijn bbl is +/- 93 cm, als ik dan even snel reken kom ik uit op frame maat 63 cm.
Nu ben ik aan het kijken voor of een goede tweedehands (rechte bovenbuis), of een nieuwe trek 2.3 2010 (sloping). Ik weet alleen niet waar ik goed aan zou doen, een 62 cm of 64 cm frame? Omdat mijn MTB (opgemeten, dus zou moeten kloppen) wat te groot aanvoelt neig ik te kiezen voor de kleinere frame maat.
Nu ben ik aan het kijken voor of een goede tweedehands (rechte bovenbuis), of een nieuwe trek 2.3 2010 (sloping). Ik weet alleen niet waar ik goed aan zou doen, een 62 cm of 64 cm frame? Omdat mijn MTB (opgemeten, dus zou moeten kloppen) wat te groot aanvoelt neig ik te kiezen voor de kleinere frame maat.
[ Cube Reaction | BeOne Titanium ]