Scalpel of Rush (cannondale)
scalpel is lichter en dus sneller, maar duurder. de rush is er volgens mij ook met een lefty. het is kiezen tussen 2 heel goede fietsen, het kan een kwestie van smaak zijn: welk vind je het mooist.
rij zelf bijna 2 jaar scalpel gem 150 km per week en met erg veel plezier.
rij zelf bijna 2 jaar scalpel gem 150 km per week en met erg veel plezier.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.dirty-pages.net/tests/cannon ... _1000.html
http://www.dirty-pages.net/tests/cannon ... _1000.html
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Het voornamelijkste verschil is het gewicht, en het doel van inzet. Een Scalpel is een meer race-georiënteerde fully, een Rush is dat minder (zonder direct een toerfully oid. te zijn). Met die bedoeling zijn ze voor zover mij bekend door C'dale op de markt gezet.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Rush is "overdone" in Nederland. Tenzij je natuurlijk van plan bent op 's zomers in de bergen te gaan biken. Ik rijd zelf Scalpel maar betrap mij er steeds vaker op dat ik de achterdemper fixeer als ik tourtochten rijdt.
Ik rijd zelf de rush en ik denk dat hij niet overdone is in nederland.
Het is een bike die wordt in gezet op lange afstanden, marathons dus.
Heb zelf de carbon versie dus die is weer wat lichter ik moet zeggen een heerlijke bike ook voor in nederland.
Mvg
Remko
Het is een bike die wordt in gezet op lange afstanden, marathons dus.
Heb zelf de carbon versie dus die is weer wat lichter ik moet zeggen een heerlijke bike ook voor in nederland.
Mvg
Remko
Mijn sport is bergfietsen
-
- Forum-lid
hoe komen julie bij dat Rush geen race fully is en salpel wel dit zijn allen 2 race fully alleen voor ander Type MTB
scalpel ( voor 11cm en achter 10cm veer weg ) is hard en licht en is Puur XC fully
Rush ( voor 11/12cm en achter 12cm veer weg ) is zachter maar zwaader maar toch nog licht en meer gericht op race over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden dan normaal XC
dus je heb hier 2 soort fully voor 2 soorten type MTb sport maar je kan ze allen 2 gewoon in NL gebruiken en allen 2 kan je ook in buiten land gebruiken
scalpel ( voor 11cm en achter 10cm veer weg ) is hard en licht en is Puur XC fully
Rush ( voor 11/12cm en achter 12cm veer weg ) is zachter maar zwaader maar toch nog licht en meer gericht op race over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden dan normaal XC
dus je heb hier 2 soort fully voor 2 soorten type MTb sport maar je kan ze allen 2 gewoon in NL gebruiken en allen 2 kan je ook in buiten land gebruiken
-
- Forum-lid
natuurlijk is een fully in NL te gebruiken maar naar mijn bescheiden mening dan alleen wanneer je niet perse snel wilt maar vooral wil genieten. dan lijkt een fully me te gek.
algemeen wordt aangenomen dat je in NL het best een hardtail neemt wanneer efficiëntie van belang is. in dat geval zou ik eens naar de flash kijken.
ook met lefty en een schitterend frame.
heb de nieuwe brochure van bikemotion meegenomen en zit me helemaal aan de flash op te geilen...
algemeen wordt aangenomen dat je in NL het best een hardtail neemt wanneer efficiëntie van belang is. in dat geval zou ik eens naar de flash kijken.
ook met lefty en een schitterend frame.
heb de nieuwe brochure van bikemotion meegenomen en zit me helemaal aan de flash op te geilen...
Ik heb beide bike`s en bevallen beide goed!
Scalpel van 9.2 kilo
Rush van 10.9 kilo
Scalpel voor marathons en vakantie
Rush ook
De Rush is comfortabeler op lange afstanden en de Scalpel ook!
Het is wat je zelf het prettigste vindt rijden
Of neem de Rize of moto, of beide.........................
veel plezier
Scalpel van 9.2 kilo
Rush van 10.9 kilo
Scalpel voor marathons en vakantie
Rush ook
De Rush is comfortabeler op lange afstanden en de Scalpel ook!
Het is wat je zelf het prettigste vindt rijden
Of neem de Rize of moto, of beide.........................
veel plezier
dat is luxe en jaloersmakend, hoe kom je aan die 9.2 kilo? heb je een foto en spec's wsl staat ie al ergens op het www?
rein
rein
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;