Over de wielersport en zijn beoefenaars.

giro d'italia 2010

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 08 nov 2009 21:32

Het moet toch niet gekker worden: Brouwersdam en Oosterscheldekering.
Het wordt een loodzware Giro.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

dario
Forum-lid

dario 08 nov 2009 22:19

:D
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 09 nov 2009 20:30

de boef van parma schreef:Het moet toch niet gekker worden: Brouwersdam en Oosterscheldekering.
Het wordt een loodzware Giro.

Ik was verbaasd dat de renners die ik niet kon volgen op kleine heuveltjes zoveel moeite hadden met de wind. Op beide dammen waait het altijd en met een beetje geluk niet zo'n beetje ook.
Twitter: @rbruijns

gijs01
Forum-lid

gijs01 14 nov 2009 12:07

rbr schreef:
simen schreef:De rit naar Middelburg kan mooi worden ,als de zuidwester van zich doet spreken.
Tachtig kilometer of meer met echte wind,recht van zee.
Beuken tot aan de streep.
Dan kunnen de kleine mediterrane klimmertjes nog weleens onverwacht een paar minuten aan de broek krijgen .
Als ze tegen die tijd al niet de Oosterschelde ingewaaid zijn.
Er gaat daar iets moois gebeuren,let op.

Dit jaar de Brouwersdam en Oosterscheldekering met windkracht 6 (ZWW) gefietst in een groepje. In deze groep zaten mensen (buitenlanders) die niet gewend waren met wind te fietsen. Verschil is dan enorm. Hier zullen toch de typische noord europese formaties de zaak op de kant moeten gooien en minuten pakken. Dit wordt een prachtige etappe waar inderdaad veel Italianen en Spanjaarden een tikkie gaan krijgen.

De tijdrijders hebben wellicht goede kansen. Ik hoop dat Lars Boom opgesteld wordt.
Camerig is prachtig!

bmiller
Forum-lid

bmiller 16 nov 2009 11:58

Mooie site trouwens http://www.gazzetta.it/Speciali/Girodit ... appe.shtml Etappes worden mooi weergegeven. Volgens mij gaat dit weer een mooie Giro worden. Zeker met een klimtijdrit erin. Echt gaaf.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 16 nov 2009 19:49

BMiller schreef:Mooie site trouwens http://www.gazzetta.it/Speciali/Girodit ... appe.shtml Etappes worden mooi weergegeven. Volgens mij gaat dit weer een mooie Giro worden. Zeker met een klimtijdrit erin. Echt gaaf.

Gunstig parcours voor mij: In etappe nummer 6 komen ze door ’mijn’ home land, Parma. Etappe nr. 12 gaat langs onze zomerhut aan de Adriatico. Vooral goed opletten bij etappe nr. 6, want ik kan zo maar (achterin) mee koersen.....
klimgeit

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 16 nov 2009 19:52

Zijn er in Italië al geluiden over een Giro etappe voor wielertoeristen?

Op de site van La Gazzetta kan ik nog niets vinden namelijk.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 16 nov 2009 20:12

Bottecchia schreef:De eerste punten voor het bergklassement liggen op de Zeisterweg en de Amerongse berg. Die kun je maar vast binnen hebben met de Monte Zoncolan, Mortirolo en Gavia voor de boeg. :)

Die 1e is de beruchte beklimming van de Pyramide van Austerlitz.

Een Beest van een Berg, ik zeg "daar gaan de jongens van de mannen gescheiden worden..."

:-)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 18 nov 2009 15:30

SuperGrover1 schreef:
Bottecchia schreef:De eerste punten voor het bergklassement liggen op de Zeisterweg en de Amerongse berg. Die kun je maar vast binnen hebben met de Monte Zoncolan, Mortirolo en Gavia voor de boeg. :)

Een Beest van een Berg, ik zeg "daar gaan de jongens van de mannen gescheiden worden..."

Dit soort teksten doet mij altijd denken aan een interview met Adrie v.d. Poel.
Op de vraag wat hij van de beklimmingen in Limburg vond, keek hij de interviewer heel bedenkelijk aan: Hij kon zich niet herinneren dat er ook maar één weg omhoog liep in NL.
klimgeit

lekkeband
Forum-lid

lekkeband 18 nov 2009 17:01

SuperGrover1 schreef:

de ruitenberg en de hoogstraat gaan pas zwaar worden...als ze de paaltjes laten staan.

fillipo
Forum-lid

fillipo 20 nov 2009 22:40

blijft de mooiste ronde van het jaar. Meer voor de klimmers, minder voor de tijdrijders

simen
Forum-lid

simen 11 dec 2009 20:26

Een grote ronde langs de voordeur gebeurt niet elk jaar

http://www.pzc.nl/regio/zeeland/5936420 ... bekend.ece
Zij is ook tegen

Plaats reactie