Lanzarote
Eind volgende week vertrek ik met mijn vriendin voor een zonvakantie naar Lanzarote. Nu het steeds dichterbij komt, begint het toch wel te kriebelen om aldaar niet alleen langs het zwembad van de zon te genieten, maar toch ook nog maar wat te fietsen. Heeft iemand hier ervaringen mee op Lanzarote? Fiets huren, routes?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Fiets zeker meenemen (koffer huren en even aanmelden bij de vluchtmaatschappij)! Lanzarote heeft niet heel veel wegen, dus een paar routes uitzetten mag geen probleem zijn. Waar zit je op het eiland?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Uit een ander topic.
[quote="Louise"]Op Lanzarote zijn ook goeie huurfietsen, o.a. bij http://www.clublasanta.com/ Ik vond het groot genoeg om me er in een een week tijd bepaald niet te vervelen, en je kunt van alles, ook vlakker fietsen. En het is prachtig. En weinig tokkies (;
Louise[/quote]
[quote="Louise"]Op Lanzarote zijn ook goeie huurfietsen, o.a. bij http://www.clublasanta.com/ Ik vond het groot genoeg om me er in een een week tijd bepaald niet te vervelen, en je kunt van alles, ook vlakker fietsen. En het is prachtig. En weinig tokkies (;
Louise[/quote]
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ja, want op Tenerife ga je steeds over de 1000 meter heen en zelfs tot 2300 meter. Gran Canaria is zelfde verhaal alleen daar blijf je net onder de 2000 meter. Zeker Tenerife is wel vrij extreem klimmen met 2300 hoogte meters in 1 klim (vanaf een heel aantal verschillende kanten mogelijk).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik reageerde fiedoo z'n 'vlak eiland'. Met die bergjes op Lanzarote zou ik al erg blij zijn in vergelijking met Nederland, maar een tripje naar Lanzarote kost net zo veel als naar Gran Canaria of Tenerife, dan weet ik het wel.
En van de Pico de Veleta is het laatste stuk niet meer geasfalteerd. Maar die klim is inderdaad nog langer dan de klim naar El Teide.
En van de Pico de Veleta is het laatste stuk niet meer geasfalteerd. Maar die klim is inderdaad nog langer dan de klim naar El Teide.
amclassic-fan is gewoon begeesterd van het fietsen tenerife en ik kan hem begrijpen, 't was mijn eerste verre reis ( 1977) en ik heb er ook heel goede herinneringen aan ( vooral aan de klim te voet van aan de kabellift naar de top en het onvergetelijke zicht op 3717m van vulkaan De Teide op de zee, afrika en de omringende eilanden.
Langs de andere kant denk ik dat er geen enkele nederlander of belg onze ardennen vlak gaat noemen, als je dan het profiel ziet van de rit in lanzarote....
Langs de andere kant denk ik dat er geen enkele nederlander of belg onze ardennen vlak gaat noemen, als je dan het profiel ziet van de rit in lanzarote....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- geertjan5
- Forum-lid
[quote="Amclassic-fan"]Op Hawaii kan je van 0 tot boven de 4000 meter, ook heel wat extremer dan die 2300 op Tenerife. Maar ik denk dat op Terife de klimmen met de meeste hoogte meters van Europa zijn (en daarnaast ook nog de steilste klimmetjes van Europa)[/quote]
Denk dat het stijlste klimmetje elders in Europa ligt. Of er moet ook een klim op Tenerife zijn van +45%. Denk het niet eigenlijk.
Denk dat het stijlste klimmetje elders in Europa ligt. Of er moet ook een klim op Tenerife zijn van +45%. Denk het niet eigenlijk.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Heb inmiddels maar eens een ballontje opgelaten, en de kans is aanwezig dat de spullen toch de koffer ingaan Na een nat dagje als vandaag, is met 27°C een tochtje maken toch een beter vooruitzicht...
Heeft iemand ervaringen met het huren van een fiets in Puerto del Carmen?
Heeft iemand ervaringen met het huren van een fiets in Puerto del Carmen?
-
- Forum-lid
probeer deze es, ze verhuren ook trek en merida racers:
http://www.mountainbike-lanzarote.com/index_eng.html
http://www.mountainbike-lanzarote.com/index_eng.html