105 of ultegra
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand blind verschil merkt tussen 105 en Ultegra (6600). Nu met de nieuwe kabelvoering en de voor mij verbeterde ergonomie van de shifters zou ik echter zeker wel voor Ultegra (6700) kiezen. Ik vind de shifters ook mooier.
-
- Forum-lid
Zit het verschil 'm dan vooral in de shifters? Ik ben bezig met het opbouwen van een tijdritfiets en ik twijfel ook tussen Ultegra en 105 afmontage, icm dura ace shifters natuurlijk. 105 scheelt natuurlijk toch wel een pak geld.
fietspak schreef:@littlespeed
Je hebt mij wel eens zien fietsen, begrijp ik...?
Ik zou dan graag willen weten waardoor het verschil in schakelen dan bepaald wordt. Wat heeft Shimano bij de Ultegra (6600) anders ontworpen dan bij de 105? Alvast bedankt voor diegene die dat wil uitleggen.
- plantagenet
- Forum-lid
Maken we ons nu ook al druk om de energie die we verbruiken bij de paar keer schakelen tijdens een rit. Ik zou het eerder voorkeur hebben voor de Ultegra vanwege de betere slijtvastheid.
Ikzelf rijd overigens al 1,5 jaar met Shimano 105, maar inmiddels wel met een Ultegra ketting en Dura-ace kettingbladen.
Ikzelf rijd overigens al 1,5 jaar met Shimano 105, maar inmiddels wel met een Ultegra ketting en Dura-ace kettingbladen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
piponld schreef:Ultegra...altijd
Volgens mij licht het soepel schakelen niet zo zeer aan de 105 of ultegra groep maar aan de ketting. Volgens mij bepaald de kwaliteit ketting of het soepel gaat of niet!
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel