l'Etappe du Tour gaat dit jaar over een schitterend parcours. Door de mythische Pyreneeën met een finish bovenop de prachtige Tourmalet. Ik was dus zeker wel te porren om hier aan mee te doen.
Op de officiele site las ik dat je enkel kunt inschrijven via Enroute Fietsreizen. Groot was echter mijn schrik toen ik de prijs zag voor een losse inschrijving (dus zonder accommodatie etc): 180 euro!
Heeft iemand een idee waarom deze cyclo zo belachelijk duur is?
l'Etappe du Tour 2010
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ik denk omdat het l'Etappe de Tour heet en ze de cyclo lachend tig keer vol kunnen krijgen.
Wel een mooie rit inderdaad. Maar dit zijn geen normale prijzen om een stukje te mogen fietsen.
Wel een mooie rit inderdaad. Maar dit zijn geen normale prijzen om een stukje te mogen fietsen.
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
Ik heb op de Franse site gekeken en zie dat er 75 € borg is voor de tijdmeetchip. Zit dat misschien ook al in de 180 €? En waarschijnlijk betaal je ook administratiekosten bij En Route?
Op die Franse site kon ik overigens niet vinden hoe duur de inschrijving voor ingezetenen van Frankrijk, België en Zwitserland wel is... Maar er staat bijvoorbeeld op 1 pagina dat er 2.500 deelnemers van buiten die 3 landen mogen deelnemen, terwijl op een andere pagina dit aantal opeens 3.000 is.
Nu wonen wij in Frankrijk en zou ik dus de laatste woensdag van januari een Vélo Magazine met inschrijfformulier kunnen gaan kopen. Weet ik in ieder geval de prijs Ooit deelgenomen en was leuk om te doen, maar wel voor 1 keer. Erg massaal!
Op die Franse site kon ik overigens niet vinden hoe duur de inschrijving voor ingezetenen van Frankrijk, België en Zwitserland wel is... Maar er staat bijvoorbeeld op 1 pagina dat er 2.500 deelnemers van buiten die 3 landen mogen deelnemen, terwijl op een andere pagina dit aantal opeens 3.000 is.
Nu wonen wij in Frankrijk en zou ik dus de laatste woensdag van januari een Vélo Magazine met inschrijfformulier kunnen gaan kopen. Weet ik in ieder geval de prijs Ooit deelgenomen en was leuk om te doen, maar wel voor 1 keer. Erg massaal!
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
-
- Forum-lid
Ik heb een berichtje gestuurd naar EnRoute met het volgende antwoord:
"De (hoge) prijs is vastgesteld door de organisator ASO. Voor dit bedrag krijg je een cyclosportieve met goede verzorging over een autovrij parcours.
Fietsers uit Frankrijk kunnen zich inschrijven via het blad Le Vélo dat in januari verschijnt. Zij betalen ca. 50 euro, maar moeten wel meedoen aan een loting."
Erg jammer, maar in dat geval laat ik deze aan mij voorbijgaan.
"De (hoge) prijs is vastgesteld door de organisator ASO. Voor dit bedrag krijg je een cyclosportieve met goede verzorging over een autovrij parcours.
Fietsers uit Frankrijk kunnen zich inschrijven via het blad Le Vélo dat in januari verschijnt. Zij betalen ca. 50 euro, maar moeten wel meedoen aan een loting."
Erg jammer, maar in dat geval laat ik deze aan mij voorbijgaan.
[quote="LuctorEtEmergo"]Ik heb een berichtje gestuurd naar EnRoute met het volgende antwoord:
Erg jammer, maar in dat geval laat ik deze aan mij voorbijgaan.[/quote]
Volgens mij zit er ook nog wat vervoer van eea bij in.
Erg jammer, maar in dat geval laat ik deze aan mij voorbijgaan.[/quote]
Volgens mij zit er ook nog wat vervoer van eea bij in.