Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Return of Nike?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 okt 2009 00:41

danny1407 schreef:Het ging er eigenlijk om dat ik me afvroeg of Nike toch weer de fietskleding productie zou gaan oppakken.



Moet ik je in teleurstellen. Ons triathlonteam is door Nike gesponsord en sinds 2008 hoort daar dus geen Nike fietskledij meer bij; om dit hiaat in de sponsoring op te vangen zijn we voor fietskledij in zee gegaan met Bioracer, naar volle tevredenheid overigens. Ook naar 2010 wordt dit op deze basis voortgezet.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 21 okt 2009 01:13

C a s r a n schreef:danny1407, waar haal je dat tekeningetje van die auto vandaar? Het ziet er immers niet echt uit alsof dat een betrouwbare weergave is, eerder iemand die zich met fotoshop heeft zitten bezighouden. Het gebruikte Nike logo is een verouderd logo dat Nike enkel nog gebruikt op bepaalde kledijlijnen om het een retro-look te geven; voor sponsoring zal Nike gewoon een swoosh plaatsen (zie bv. de teambus van Bouygues Telecom).


Waarschijnlijk van deze site: Link
Er staat namelijk boring load of garbage rechtsonder op de foto. ;)

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 21 okt 2009 01:56

En ik heb zo het vermoeden dat dit de originele foto is:

[img=http://img24.imageshack.us/img24/141/ci ... o20092.jpg]

Lijkt me ook niet een logische keuze voor een pro Amerikaanse ploeg, zo'n Citroën.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 21 okt 2009 01:58

danny1407 schreef:
Ypuh schreef: Even ter verduidelijking. Is het nu Lance die het hele nieuwe Radio Shack team in gaat richten en gaat leiden?


Nou, voornamelijk samen met Bruyneel zou ik zo zeggen.
Hoewel ik het vermoeden heb dat die er ook verstandig aan doet om vooral te doen wat Armstrong zegt.

;)

Buiten het feit dat Armstrong als een idioot kan fietsen, is die man inmiddels een icoon geworden voor veel meer dan alleen fietsen.
Als je die aan je bedrijf kan koppelen dan levert je dat gewoon geld op.
En aangezien Amerikanen op een bijna secte-achtige manier vol zijn van zichzelf, zullen de grote amerikanen zich dubbel graag melden als sponsor.


Als rasecht Amerikaans team zal dit dan wel de volgauto worden:


[img=http://www.real-tuning.com/cars-news/wp ... ptor-5.jpg]

Edit: @ jaapie91

Zelfde gedachte ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 21 okt 2009 13:13

Die rasechte yanks rijden volgens mij vooral in aziatische automobielen en hebben in het algemeen een hekel aan fietsers
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 21 okt 2009 13:27

Bij Rock racing doen ze het wat dat betreft beter. Amerikaanser kan het bijna niet.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ro ... am_car.jpg

tarzander
Forum-lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:25

tarzander 21 okt 2009 14:22

Briljant! Is eens wat anders dan al die Skoda's en Volvo's ;)

@pipootje Sinds een aantal jaar rijden ze idd veel meer met Japanners, maar de Ford F150 is toch jaren achtereen de best verkopende auto in de USA (geweest).
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 okt 2009 14:26

Die Escalade's van Rock Racing zijn enkel voor de show, want ze mogen er niet mee in koers rijden omdat de auto's te hoog zijn. Ter vergelijken bij een Opel Zafira moet je al platte bandjes monteren omdat ze anders te hoog zijn.

Ik heb zelf nooit Nike fiets spullen gehad (schoenen zijn aan de voorkant te breed voor mijn smalle voeten), maar het spul ziet er altijd strak uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 21 okt 2009 15:14

C a s r a n schreef:
danny1407 schreef:Het ging er eigenlijk om dat ik me afvroeg of Nike toch weer de fietskleding productie zou gaan oppakken.



Moet ik je in teleurstellen. Ons triathlonteam is door Nike gesponsord en sinds 2008 hoort daar dus geen Nike fietskledij meer bij; om dit hiaat in de sponsoring op te vangen zijn we voor fietskledij in zee gegaan met Bioracer, naar volle tevredenheid overigens. Ook naar 2010 wordt dit op deze basis voortgezet.


Het feit dat ze voor jouw triathlonploeg geen Nike kleding meer maken wil niet zeggen dat ze dat voor Radioshack ook niet gaan doen natuurlijk....
"Try not. Do or do not......there is no try"

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 okt 2009 15:21

andromeda schreef:
C a s r a n schreef:
danny1407 schreef:Het ging er eigenlijk om dat ik me afvroeg of Nike toch weer de fietskleding productie zou gaan oppakken.



Moet ik je in teleurstellen. Ons triathlonteam is door Nike gesponsord en sinds 2008 hoort daar dus geen Nike fietskledij meer bij; om dit hiaat in de sponsoring op te vangen zijn we voor fietskledij in zee gegaan met Bioracer, naar volle tevredenheid overigens. Ook naar 2010 wordt dit op deze basis voortgezet.


Het feit dat ze voor jouw triathlonploeg geen Nike kleding meer maken wil niet zeggen dat ze dat voor Radioshack ook niet gaan doen natuurlijk....


Dat Nike kleding gaat verzorgen voor RadioShack staat vast.
Althans, voor zover je internet artikelen moet geloven.

En zo te lezen ook een kleine collectie voor de "eenvoudige medemens".

Nike doesn't currently sell cycling kits or shoes, though because of the company's affiliation with Lance Armstrong it will offer limited quantities of jerseys for the cyclist's new squad at select retailers.
FacebookS3RSSite

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 okt 2009 16:46

andromeda schreef:Het feit dat ze voor jouw triathlonploeg geen Nike kleding meer maken wil niet zeggen dat ze dat voor Radioshack ook niet gaan doen natuurlijk....



Als er andere Nike kleding op de markt komt dan degene voor de RadioShack ploeg en de Tour de France leiderstruien, dan zullen wij er wel kunnen aangeraken (in ons teambestuur zit nl. de persoon van bij Nike die de sponsoringen toewijst). Voorlopig dus geen nieuwe neutrale Nike kledij (waarop je dan sponsor-transfers kan aanbrengen) beschikbaar. ;)

Ik ontkende overigens niet dat Radioshack met Nike zou rijden, andromeda.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

recreabiker
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2009 20:17

recreabiker 27 okt 2009 18:18

Ik heb het nodige aan Nike-kleding. Ik betwijfel of ze echt zijn gestopt, het lijkt mij meer uit PR-overwegingen. Gechargeerd gezegd: wielrenners kiezen Trek, geen Nike, want Nike wordt geassocieerd met andere sporten. Ik heb ook kleding van Trek en Gary Fisher en merk geen verschil, ook niet qua maat/pasvorm. Het lijkt mij dus een kwestie van ordinair labeltje wisselen.

Plaats reactie