Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Beginnen met tijdrijden

11847
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:43

11847 21 nov 2009 11:25

zijn er hier trouwens met ervaringen over de winkel sanden sports. daar hebben ze het goedkoopst de profile design fast forward, dus als er niemand slechte ervaring heeft ga ik 'm daar denk ik bestellen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 nov 2009 21:35

Deze week heb ik via marktplaats een snelpak gekocht voor 15 euro. Niet het fraaiste (Chocolade Jaqcues/Kleuren Frans kampioen). Ook nog een tijdrithelm (redelijk oud model, maar in goede staat) namelijk een Briko Chrono met vizier voor 50 euro. De twee kleuren zowaar nog bij elkaar! Nou maar geduld hebben tot het warm genoeg is om in een snelpak met korte mouwen te fietsen.
Voor 65 euro kan ik mooi eens uitproberen of het iets uitmaakt, dat gespecialiseerde spul. Mocht het allemaal tegenvallen, dan kan ik het altijd nog op marktplaats te koop aanbieden!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 dec 2009 18:31

De helm viel helaas vies tegen. Er zat helemaal geen fatsoenlijke bescherming in tegen valpartijen, terwijl dat door de adverteerder wel was beloofd. Gelukkig heeft hij de helm weer teruggenomen. Da's dan wel weer erg netjes! Het pak is juist een heel positieve verrassing. Ziet er eigenlijk veel mooier uit dan op de foto. Inmiddels via Bike2build een Giro Advantage 2009 besteld. Die zijn daar namelijk zwaar in de aanbieding, namelijk 89,95 euro per stuk! Kooptip voor de liefhebbers van het gevecht tegen de lucht.
Ik ben eigenlijk al helemaal klaar voor de Fietsforumkampioenschappen in april!
Nu nog van mijn verkoudheid af.

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 11 dec 2009 20:29

ik heb via m'n club een tijdritpakje besteld voor 68 eurotjes ^^

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2009 20:50

Zo goedkoop is dat niet. Ik heb €54 op de prijslijst staan :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 dec 2009 21:09

Amclassic-fan schreef:Zo goedkoop is dat niet. Ik heb €54 op de prijslijst staan :)


Maar je rijdt dan ook als een slak zo snel :D

Inkoppertje......

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 18 feb 2010 15:40

Tijd voor een flinke update

Na een paar maanden gedwongen rust (frame naar de spuiter) en menig avond op marktplaats ben ik er wat betreft de bewapening klaar voor :)

Omdat ik in mijn huis niet nog een zoveelste fiets ergens kan parkeren en ik ook graag een seizoen wil rijden voor ik al mijn euro's uitgeef aan een TT fiets heb ik gekozen voor een ombouwsetje voor mijn racefiets

Afbeelding

Afbeelding

Deze bestaat uit een Profile T2+, een Thomson Elite zadelpen (set forward) en een ISM adamo zadel om comfortabel en zonder beknelling diep te kunnen zitten. En passant heb ik een snelpakje gekocht met een beetje sponsoring van mijn LBS en Bell MeteorII via MP.

In een kwartier kan ik mijn racer ombouwen tot een semi TT fiets (en vice versa). Door de set forward zadelpen komt mijn zadel een paar cm naar voren. In race config rijd ik met een 3 cm aan spacers onder mijn stuur voor een drop van 12 cm. Door deze te verwijderen en de iets hogere zadelhoogte (compensatie voor zadel iets naar voren) kom ik in TT config op een drop van 16 cm. Het T2+stuur heb ik onder mijn stuur door gemonteerd waardoor de pads op exact dezelfde hoogte komen als mijn stuur. Door de pads iets naar achteren te monteren, compenseer ik mijn 13 cm stuurpen.

Afbeelding

Wat betreft training schiet het helaas wat minder op. Naast enkele duurtrainingen op het strand, is het op dit moment voornamelijk spinning, schaatsen en sportschool. Hopelijk binnenkort wat lekkerder weer. :)

Wat betreft mijn zithouding heb ik nog enige twijfel, vooral ook omdat ik zelf geen ervaring heb met het fine tunen van de TT houding. Zouden de kenners eens hun mening willen geven over onderstaande?

Afbeelding
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 18 feb 2010 15:58

Ziet er mooi uit. Zowel de aanpassingen als de houding.

Wat me direct opvalt: op de tweede foto zit je meer naar voren dan op eerste. Train een beetje op de Tacx terwijl je 'echt' vermogen levert, je zal dan zelf merken waar je echt zit al heter op aankomt.

Verder moet je kijken of je de extensions zo fijn vindt. Misschien wil je ze iets omhoog, voor meer steun.

Om kort te gaan, mooie aankopen. Houding is prima, op het oog, je zal in praktijk wel merken wat anders/fijner kan.

tri-a
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:15

tri-a 18 feb 2010 17:27

Probeer verder vooruit te kijken waardoor de punt van je helm meer richting rug komt te liggen. Dit vraagt wel gewenning van je nekspieren maar de aerodynamica zal toenemen.

geert-jan
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 aug 2008 20:26

geert-jan 18 feb 2010 22:48

Ik wil dit jaar ook een tijdrit gaan rijden. Het afgelopen jaar ben ik met wielrennen begonnen en wil dit jaar ook echt een doel hebben. Ik heb alvast een tijdrit op het oog en daar wil echt een goede tijd neer zetten. Geen geld over voor allerlei dure spullen, plus dat het mijn eerste tijdrit is, dus veel training is wel vereist :D

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 18 feb 2010 22:57

Corniel schreef:Ziet er mooi uit. Zowel de aanpassingen als de houding.

Wat me direct opvalt: op de tweede foto zit je meer naar voren dan op eerste. Train een beetje op de Tacx terwijl je 'echt' vermogen levert, je zal dan zelf merken waar je echt zit al heter op aankomt.

Verder moet je kijken of je de extensions zo fijn vindt. Misschien wil je ze iets omhoog, voor meer steun.

Om kort te gaan, mooie aankopen. Houding is prima, op het oog, je zal in praktijk wel merken wat anders/fijner kan.


+1

Lijkt me dat je behoorlijk goed op die fiets zit Frenkie. Armhoek is mooi (zoiets van 120 graden), je zit mooi naar de bracket toe, zadel lijkt me niet TE hoog te staan. Rug mooi vlak.

Hoe lang ben je eigenlijk? 2 meter of iets in die richting?

Ik ben idd benieuwd hoe je 'onder druk' op die fiets zit en dus echt vermogen moet leveren. Waarschijnlijk ga je dan idd naar voren schuiven zoals op foto #2 hetgeen Corniel al schreef.
Dat moet je gewoon even gaan testen op de weg al worden foto's dan wat moeilijker.

'Gooi' die fiets eens op het asfalt en kijk hoe het bevalt.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 18 feb 2010 23:42

ZorroI schreef:
Corniel schreef:Ziet er mooi uit. Zowel de aanpassingen als de houding.

Wat me direct opvalt: op de tweede foto zit je meer naar voren dan op eerste. Train een beetje op de Tacx terwijl je 'echt' vermogen levert, je zal dan zelf merken waar je echt zit al heter op aankomt.

Verder moet je kijken of je de extensions zo fijn vindt. Misschien wil je ze iets omhoog, voor meer steun.

Om kort te gaan, mooie aankopen. Houding is prima, op het oog, je zal in praktijk wel merken wat anders/fijner kan.


+1

Lijkt me dat je behoorlijk goed op die fiets zit Frenkie. Armhoek is mooi (zoiets van 120 graden), je zit mooi naar de bracket toe, zadel lijkt me niet TE hoog te staan. Rug mooi vlak.

Hoe lang ben je eigenlijk? 2 meter of iets in die richting?

Ik ben idd benieuwd hoe je 'onder druk' op die fiets zit en dus echt vermogen moet leveren. Waarschijnlijk ga je dan idd naar voren schuiven zoals op foto #2 hetgeen Corniel al schreef.
Dat moet je gewoon even gaan testen op de weg al worden foto's dan wat moeilijker.

'Gooi' die fiets eens op het asfalt en kijk hoe het bevalt.

Mvg, Zorro



Thanx voor alle opmerkingen!
ik ben trouwens 1,97 meter

11 april mogen er mooie foto's gemaakt worden op het asfalt :)
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Plaats reactie