Voor al je afspraakjes

Gios-forumrit zondag 2 mei 2010

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 16 nov 2009 16:50

@Rocketboy: fiets van Marktplaats (in de foto van de advertentie stond fiets op de vliering)?

Mooi karretje hoor!!!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 16 nov 2009 16:52

En volgens mij is deze (op de pedalen na) ook Eroica proof ?
Dus wie weet wat er nog volgt. Ga volgend jaar augustus al met vakantie in Zuid Toscane om te trainen :)

@Frigo, 100% juist, met dank aan jezelf en Ingmar.

Na al ontelbare keren op Marktplaats te hebben gezocht, die donderdag morgen na jullie advies toch nog eens gekeken. Was net geplaatst en onmiddellijk toegehapt. Gelukkig want na mij zijn er nog tientallen biedingen geweest. Wel meer dan 400km voor moeten karren van Antwerpen naar Oudkarstel (of zoiets), maar dat had ik er graag voor over !
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 16 nov 2009 16:58

Ja, hier moet je L'Eroica mee kunnen rijden. Pedalen met toeclips er op en de remkabels bovenlangs laten lopen en dan ben je volgens mij klaar. Hooguit nog even kijken of je een andere pion kunt steken achter. Want da's volgens mij geen Monte Sante Marie verzet wat ik daar zie zitten. :)

Zou een goed plan zijn want voor een fietsland als België was de opkomst afgelopen seizoen veel te mager.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 16 nov 2009 16:58

Voor l'Eroica moet je alleen de remkabels boven je stuurlint voeren (maar dat was je toch al van plan?).

Verder is je Gios absoluut l'Eroica-proof (eisen zijn: bouwjaar van voor 1987, schakelen met commandeurs, toeclip-pedalen, remkabels uitwendig)!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 16 nov 2009 17:04

Zou toch niet voor de volledige afstand gaan, dus moet ik eens kijken of die pionaanpassing nodig is. Anders een paar keer op de Koppenberg gaan trainen ?
Trouwens, de retro RVV staat hiermee ook op het programma natuurlijk.

Die remkabel moet ik eens bekijken of ik dan de grepen ook moet veranderen. Ben niet zo handig, maar dat lukt wel.

Wat een oud ding (fiets dan toch) al niet teweegbrengt....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 16 nov 2009 17:12

Bij de remmen die er nu op zitten, kun je de binnenremkabel ook direct naar boven doorvoeren, je moet dan alleen de rubbers 'doorprikken'...

Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 17 nov 2009 20:44

[quote="wielerplaza.nl"]Kom ik weer eens langs op FIETS-forum en zie ik de geplande Gios-meeting van 2 mei 2010. Zoals vele meetings is ook deze op zondag gepland. De vaste "koersdag" van TEAM DE MIK. Het is nog erg ver weg, maar een beetje plannen maken voor 2010 kan geen kwaad. [/quote]

Leuk dat je komt Sjors!

Dit is gewoon een kwestie van prioriteiten, hoe vaak krijg je immers de kans om uitsluitend omringd te zijn door Giossen?
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

capodeicapi
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2009 22:49

capodeicapi 18 nov 2009 10:16

Dagelijks, even op zolder gaan slapen.... ;)
http://www.wielerplaza.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in de ban van? GF Fausto Coppi 2010!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 18 nov 2009 12:11

En weer 2 aanmeldingen toegevoegd aan de deelnemerslijst (op pagina 1), het begint zo langzamerhand op een echt pelotonnetje te lijken :D

Voor degenen die meerdere Giossen hebben en twijfelen op welke fiets ze zullen komen; het lijkt mij persoonlijk heel leuk om zo veel mogelijk verschillende type te zien.

In de deelnemerslijst staat achter de persoonsnaam het type vermeld waarmee iemand deelneemt. Heb jij een bijzondere Gios (ja, ze zijn allemaal bijzonder:p ) die nog niet in de lijst staat, neem die dan!

Nog even voor de goede orde; het betreft een Giosrit en géén retrorit. Als je echter in een retro-outfit wilt komen die past bij je fiets, dan ben je daar uiteraard geheel vrij in...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

amadeus
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:55

amadeus 18 nov 2009 23:02

Ik ben er bij en weet nog niet of ik op de Carbon Ultra (2006) kom de New A90 of de oude stalen Super record van Columbus SL uit 1982........ De laatste is het minst waarschijnlijk te achten...... Route is leuk zo op het eerste gezicht.
My bike is Italian. So it is nervosa and it has Anorexia (I like them thin)

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 19 nov 2009 18:21

@Amadeus: Ik heb je toegevoegd aan de deelnemerslijst...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie